تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۶
با آغاز فصل بهار، بازار توزیع و فروش میوه‌های نوبرانه در کشور بسیار گرم شده است.
گوجه سبز۳۰ هزار تومانی
به گزارش حدیدنیوز، برخلاف سال‌های گذشته که معمولا در واپسین روزهای نوروز قیمت انواع میوه در بازار کاهش چشمگیری می‌یافت، امسال اما به نظر می‌رسد که قرار نیست چنین اتفاقی بیافتد و کام مردم با میوه‌های ارزان شیرین شود.



به روال سال‌های گذشته معمولا نوبرانه‌ها بالاترین قیمت‌ها را با خود اختصاص می‌دهند. امسال نیز بازار برای نوبرانه‌های بهاری حسابی سکه است و برای تناول چند گرم از آنها حداقل باید بین ۵ تا ۱۰هزار تومان هزینه کرد.



بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد هم‌اکنون یک سیر (معادل ۷۵ گرم) چاغاله بادام در سطح برخی بازارها به قیمت ۵هزار تومان و در برخی شهرهای شمالی نیز کیلویی ۲۴ تا ۳۰هزار تومان به دست مشتری می‌رسد و در شهرهای بزرگ و مناطق شمالی می‌توان این نوبرانه پرطرفدار بهاری را به قیمت کیلویی ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان خریداری کرد.



گوجه‌سبز، یکی دیگر از نوبرانه‌های پرطرفداری است که این روزها به مقدار کمی در بازار یافت می‌شود و در نقاط شمالی شهر قیمتی بین ۳۰ تا ۴۵ هزار تومان دارد. توت‌فرنگی نیز چند روزی است به بازار عرضه شده و قیمت آن بین ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان است.



قیمت هر کیلوگرم پرتقال تامسون شمال کیلویی ۳۰۰۰ تا ۳۲۰۰ تومان است و هر کیلوگرم هندوانه ۱۲۰۰ تومان، ملون ۲۵۰۰ تومان و هر عدد نارگیل نیز ۶۵۰۰ تومان به مشتریان عرضه می‌شود.



این در حالی است که به گفته بازرس سازمان میادین میوه و تره‌بار هم‌اکنون توت‌فرنگی گلخانه‌ای کرج در میدان کیلویی ۷هزار تومان و توت‌فرنگی گلخان‌ ای جیرفت ۳۵۰۰ تا ۴هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. هندوانه درجه یک نیز کیلویی ۶۰۰ و درجه ۲ کیلویی ۲۵۰ تومان است.



علی امامی همچنین تاکید کرد: چاغاله بادام بسته به درجه آن کیلویی بین ۷ تا ۱۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.



وی درباره قیمت گوجه سبز توضیح داد: این نوبرانه هنوز به میزان فراوان به میدان عرضه نشده و آنچه وجود دارد، به قیمت کیلویی ۱۵هزار تومان عرضه می‌شود.



امامی تصریح کرد: نخود فرنگی پلدختر کیلویی ۲هزار تومان، لوبیای تازه جنوب کیلویی ۱۷۰۰ تومان و لیموترش سنگی نیز کیلویی ۱۸۰۰ تومان است.



با توجه به اظهارات بازرس سازمان میادین میوه و تره‌بار و مقایسه قیمت‌ها در سطح شهر می‌توان نتیجه گرفت، اکنون بازار سیاه میوه در سطح کشور به وجود آمده است و این وضعیت اصلا به نفع مصرف‌کنندگان نیست.



منبع: اقتصاد پرس http://hadidnews.com/vdchwvni.23nw6dftt2.html
منبع : اقتصادپرس
نام شما
آدرس ايميل شما