تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۲
آیت الله ابوالقاسم خزعلی عضو مجلس خبرگان رهبری، صبح امروز در تهران درگذشت.
آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی درگذشت
به گزارش حدید نیوز، آیت‌الله شیخ ابوالقاسم خزعلی از پیشکسوتان نهضت اسلامی و عضو مجلس خبرگان رهبری، پس از تحمل یک دوره طولانی بیماری، صبح امروز چهارشنبه در تهران درگذشت.

وی از تدوین کنندگان قانون اساسی جمهوری اسلامی و عضو سابق فقهای شورای نگهبان، رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر و نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری بود.

آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی در سال ۱۳۰۴ در بروجرد دیده به جهان گشود. وی تحصیلات حوزوی را در حوزه علمیه مشهد آغاز کرد و پس از طی مقدمات، وارد حوزه علمیه قم شد و در محضر اساتید بزرگ آن حوزه، همچون مرحوم آیت‌الله طباطبایی بروجردی، امام خمینی (ره) و علامه طباطبایی (ره) کسب علم کرد و به درجه اجتهاد نائل شد.  

مرحوم  آیت‌الله خزعلی از تدوین کنندگان قانون اساسی جمهوری اسلامی در مجلس خبگان قانون اساسی و عضو سابق فقهای شورای نگهبان، عضو مجلس خبرگان رهبری در چهار دوره و رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر بود.

آن عالم مجاهد از نخستین امضاکنندگان بیانیه علما در اعلام مرجعیت حضرت امام خمینی (ره) پس از ارتحال آیت‌الله بروجردی بود و به دلیل مبارزات خود با رژیم ستمشاهی و همراهی با نهضت امام خمینی، سال‌های قبل از انقلاب را در تبعید و زندان‌های رژیم طاغوت گذراند.

از جمله آثار علمی آیت الله خزعلی که به چاپ رسیده است، «تفسیر سوره فاتحه‌الكتاب» است. نگارش شرحی بر شعرهاى عینیّه ابن أبی الحدید درباره امیرالمؤمنین (ع) از دیگر آثار علمی و ادبی آیت الله خزعلی است.

آخرین اثر آن مرحوم، کتاب «نگاهی به قطره‌ای از زلال جوشان حمد» بود که اسفندماه سال گذشته رونمایی و منتشر شد.

مواضع آیت‌الله خزعلی در سال‌های اخیر در مبارزه با فتنه و انحراف، از ایشان شخصیتی انقلابی و حامی ولایت در محافل انقلابی ترسیم کرده و او را الهام‌بخش دلسوزان انقلاب و نظام قرار داده بود.

اخبار تکمیلی درباره زمان مراسم تشییع مرحوم آیت‌الله خزعلی (ره)، متعاقباً منتشر می‌شود.

 

http://hadidnews.com/vdchwinx.23nxzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما