تاریخ انتشار :جمعه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۷
مدیر عامل صنعت تراکتور صربستان در دیدار با سفیر کشورمان در نمایشگاه کشاورزی نووی ساد صربستان خواستار احیای همکاری های گذشته این کارخانه با شرکت های تراکتورسازی ایران شد.
کارخانه تراکتورسازی صربستان خواهان همکاری با ایران شد
زوران رادوساولیویچ روز پنجشنبه در دیدار با مجید فهیم پور با ابراز امیدواری به توافق نامه نهایی بین قدرت های بزرگ و ایران و لغو تمامی تحریم ها به آمادگی حضور گسترده کارخانه تراکتورسازی بلگراد در بازار ایران و امکان مشارکت دو کشور در بازار سوم تاکید کرد. 

وی بازار ایران را برای تولیدات کارخانه تراکتورسازی صربستان بسیار مهم دانست و گفت: تولیدات کارخانه موتور و تراکتور سازی راکوویتسا بلگراد در صربستان از کیفیت بالایی برخوردار هستند و با توجه به اینکه چندین بار به ایران سفر کرده ام خواهان سفر مجدد به این کشور برای برقراری همکاری هستم.

اسلوبودان پوپوویچ مدیر اجرایی کارخانه تراکتور سازی بلگراد صربستان نیز در باره همکاری این شرکت با ایران گفت: این شرکت در سال ۲۰۰۸ میلادی ۲ هزار و پانصد موتور تراکتور به کارخانه تراکتور سازی تبریز صادر کرده است و خواهان ارتباط مجدد با تراکتورسازی ایران هستیم.

وی با اشاره به علاقمندی این کشور به همکاری با ایران در زمینه تراکتور سازی، خواستار دیدار مسئولین شرکت های تراکتور سازی صربستان و ایران برای آشنایی با امکانات گسترده صنایع دوکشور و از سرگیری همکاری موفق آمیز گذشته شد.

وی تولیدات سالانه کارخانه موتور و تراکتور سازی راکوویتسا بلگراد را حدود ۳ هزار دستگاه بر شمرد و گفت که این کارخانه از جمله با کشورهای جدا شده از یوگسلاوی سابق و کشورهای لهستان، مصر، کنگو، پاکستان، اوگاندا و نیجریه همکاری و صادرات دارد.

مجید فهیم پور سفیر جمهوری اسلامی ایران در صربستان که برای شرکت در نمایشگاه تراکتور سازی بلگراد در هشتاد دومین نمایشگاه کشاورزی نووی ساد در شمال صربستان شرکت کرده بود در دیدار با مسئولین این کارخانه با اشاره به روابط خوب ایران و صربستان دیدار مقامات کارخانه های تراکتورسازی ایران و صربستان را برای آشنا شدن با امکانات یکدیگر و از سر گرفتن همکاری های گذشته بسیار مهم دانست.

فهیم پور با اشاره به پیشرفت صنایع مختلف در ایران در زمینه های مختلف از جمله تراکتور سازی و همچنین زمینه مساعد صربستان برای فعالیت های کشاورزی گفت که ایران و صربستان می توانند در عرصه های گوناگون از جمله کشاورزی و دامداری همکاری بسیار گسترده ای داشته باشند.

سفیر کشورمان در بلگراد با توجه به اهمیت صربستان در منطقه بالکان و همچنین ایران در حوزه خلیج فارس و خاورمیانه بر راهیابی تولیدات صنایع تهران و بلگراد در بازار سوم تاکید کرد.

فهیم پور همچنین آمادگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد را برای ارایه تسهیلات به تاجرین و بازرگانان و ارتباط آنها با تاجرین ایرانی اعلام کرد.

هشتاد و دومین نمایشگاه بین المللی کشاورزی نووی ساد در شمال صربستان با حضور یک هزار و پانصد تولید کننده از ۶۰ کشور افتتاح شد.

در این نمایشگاه که بزرگترین نمایشگاه کشاورزی در منطقه بالکان غربی بشمار می رود، نمایندگان بیش از ۱۵۰۰ شرکت و کارخانه مربوط به صنایع کشاورزی، دامداری، گوشت، آبیاری، تراکتورسازی و دیگر صنایع مربوطه از ۶۰ کشور تولیدات و فرآورده های خود را در معرض نمایش قرار داده اند.
http://hadidnews.com/vdchw6nx.23ni-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما