تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۳۴
طبق اظهار نامه مالیاتی منتشره، اوباما و همسرش در سال میلادی گذشته در مجموع ۹۸ هزار ۱۶۹ دلار به دولت ایالتی (ایلینویز) و دولت فدرال مالیات پرداخت کرده اند.
انتشار اظهار نامه مالیاتی باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا نشان می دهد او در سال ۲۰۱۳ ، بیش از ۲۱ درصد کاهش در آمد داشته است.

به گزارش حدیدنیوز به نقل از سی ان ان ، کاخ سفید روز شنبه اظهار نامه مالیاتی اوباما در سال ۲۰۱۳ را منتشر کرد.

بر اساس این اظهار نامه، درآمد رییس جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۳ در مقایسه با سال ۲۰۱۲ بیش از ۱۳۰ هزار دلار کاهش داشته است.

دلیل این افت در آمدی ، کاهش فروش کتاب های اوباما از جمله کتاب " جسارت و امید" که در سال های گذشته فروش بالایی داشته اند اما در سال ۲۰۱۳ آمار فروش آنها کاهش داشته ، بوده است.

در آمد اوباما در سال گذشته میلادی ۴۸۱ هزار و ۹۸ دلار اعلام شده است در حالی که در آمد اوباما در سال ۲۰۱۲ رقمی بیش از ۶۰۸ هزار دلار بوده است.

حقوق سالانه رییس جمهور آمریکا ۴۰۰ هزار دلار است و این رقم در سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ یکسان بوده است.

اوباما و همسرش میشل در اظهار نامه مالیاتی مشترک خود اعلام کرده اند که در سال ۲۰۱۳ بیش از ۵۹۲۵۰ دلار به ۳۲ سازمان خیریه کمک کرده اند. آنها همچنین در ایالت " ایلینویز" که سکونت گاه و محل شغلی سابقشان بوده است بیش از ۲۳ هزار دلار مالیات به دولت ایالتی پرداخت کرده اند.

طبق اظهار نامه مالیاتی منتشره، اوباما و همسرش در سال میلادی گذشته در مجموع ۹۸ هزار ۱۶۹ دلار به دولت ایالتی (ایلینویز) و دولت فدرال مالیات پرداخت کرده اند.

گفتنی است اصلاحیه مالیاتی دولت اوباما که ماالیات افراد با درآمدهای بالای ۴۰۰ هزار دلار را به بیش از ۳۹ درصد افزایش داده است، درصدی از مالیات شهروندان با درآمد بالا را در سال ۲۰۱۳ به نفع طرح بیمه همگانی اوباما افزایش داده است. http://hadidnews.com/vdchvzni.23nw-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما