تاریخ انتشار :جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۰
سپاهان با تفاضل گل نسبت به استقلال، قهرمان نیم فصل شد.
ترین‌های نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال
مسابقات نیم فصل اول رقابت های لیگ برتر فوتبال فصل دوازدهم هم تمام شد و سپاهان با تفاضل گل نسبت به استقلال، قهرمان نیم فصل شد. 

به گزارش حدیدنیوز، نیم فصل اول دوازدهمین دوره از لیگ برتر در حالی به کار خود پایان داد که سپاهانی ها موفق شدند با ۳۱ امتیاز و تفاضل گل نسبت به استقلال قهرمان نیم فصل شوند. پس از سپاهان، تیم استقلال تهران با ۳۱ امتیاز و تفاضل گل کمتر در رتبه دوم جدول نیم فصل رقابت ها قرار گرفت.

فولاد خوزستان نیز که هفته های متوالی نباخته بود با ۲۹ امتیاز در رتبه سوم جدول لیگ جای گرفت.

با این حساب سپاهان- استقلال و فولاد رتبه های اول تا سوم و ملوان – راه آهن و تراکتورسازی ۳ رتبه بعدی را از آن خود کردند.
در این جا قصد داریم به ترین های لیگ برتر نگاهی بیندازیم.



** فولاد، بهترین خط حمله

بهترین خط حمله لیگ برتر از آنِ تیمی است که بیشترین تعداد گل را به ثمر رسانده است.
تیم فولاد خوزستان با ۲۹ گل زده بهترین خط حمل را دارد پس از فولاد، تیم سپاهان اصفهان و تراکتورسازی تبریز قرار دارند فجرسپاسی شیراز نیز با ۲۱ گل زده در رتبه بعدی قرار دارد ملوان، نفت تهران و پرسپولیس با ۲۰ گل زده نیز در رتبه های بعدی قرار دارند. 




** استقلال و مس کرمان، بهترین خط دفاع

تیم های استقلال تهران و مس کرمان با ۱۱ گل خورده بهترین خط دفاع لیگ را دارند، تیم فجرسپاسی شیراز نیز با ۱۳ گل زده در رتبه بعدی قرار دارد تیم های راه آهن شهر ری و سایپا البرز با ۱۴ گل خورده در جایگاه سوم و چهارم قرار دارند آلومینیوم هرمزگان با ۱۵ گل خورده نیز در رتبه بعدی است.



**گهر زاگرس، بدترین خط حمله

بدترین خط حمله مختص تیم هایی است که گل کمتری به ثمر رسانده اند تیم گهر زاگرس با ۱۱ گل زده بدترین خط حمله را دارد پی از این تیم آلومینیوم هرمزگان و مس کرمان با ۱۲ گل زده قرار دارند.

تیم های صنعت نفت آبادان، ذوب آهن اصفهان و پیکان نیز با ۱۶ گل رتبه های بعدی را از آن خود کرده اند، صبای قم – داماش گیلان و راه آهن شهر ری نیز با ۱۷ گل در رتبه های بعدی قرار دارند.



** پیکان، بدترین خط دفاع

بدترین خط دفاع مختص تیم هایی است که تعداد گل بیشتری دریافت کرده اند از میان تیم های لیگ برتری پیکان با ۳۲ گل خورده بدترین خط دفاع را دارد پس از این تیم، صنعت نفت آبادان با ۲۸ گل خورده و ذوب آهن اصفهان با ۲۷ گل خورده قرار دارند گهر زاگرس با ۲۶ گل خورده نیز در رتبه بعدی قرار دارد.

داماش گیلان با ۲۲ گل خورده نیز در رتبه بعدی قرار دارد.



** استقلال و سپاهان، بیشترین برد

استقلال تهران و سپاهان اصفهان با ۹ برد در ۱۷ مسابقه بیشترین تعداد برد را میان تیم های لیگ برتر داشته اند .

تیم های فولاد خوزستان، راه آهن شهری ری و ملوان بندر انزلی نیز با ۸ گل در رتبه های بعدی قرار دارند تراکتورسازی تبریز و سایپا البرز نیز با ۷ برد در جایگاه بعد قرار دارند همه تیم ها ۱۷ مسابقه در کارنامه خود دارند. 




** گهر و ذوب آهن، بیشترین باخت

تیم های گهر زاگرس و ذوب آهن اصفهان هر یک با ۱۰ باخت، رکورد دار تعداد باخت در لیگ هستند پس از این تیم ها صنعت نفت آبادان با ۸ باخت قرار دارد پیکان با ۷ باخت نیز در رتبه بعدی قرار دارد.



**صنعت نفت و آلومینیوم، بیشترین مساوی

تیم های صنعت نفت آبادان و آلومینیوم هرمزگان با ۸ مساوری در ۱۷ مسابقه رکورددار تعداد مساوی در لیگ هستند پس از این دو تیم، تیم های داماش گیلان، نفت تهران و تراکتورسازی تبریز با ۷ مساوی قرار دارند.



**صنعت نفت و گهر زاگرس، کمترین برد

تیم های صنعت نفت آبادان و گهر زاگرس با یک برد رکورددار کمترین تعداد برد در لیگ هستند و پس از این تیم ها ذوب آهن اصفهان آلومینیوم هرمزگان با ۳ برد قرار دارند .



**سپاهان و استقلال و ذوب آهن کمترین تساوی

تیم های سپاهان و استقلال و ذوب آهن با ۴ تساوی کمتری تعداد تساوی را دارند پس از این تیم ها فولاد، ملوان و راه آهن و سایپا و پیکان با ۵ تساوی در رتبه های بعدی قرار دارند.



** تراکتورسازی تبریز، کمترین باخت

تراکتورسازی تبریز با ۳ باخت کمترین تعداد باخت را در میان تیم های لیگ برتر دارد و پس از این تیم، تیم های سپاهان استقلال و فولاد خوزستان و ملوان و راه‌آهن با ۴ باخت قرار دارند.



** سپاهان- فولاد و تراکتورسازی بهترین تفاضل گل

تیم های سپاهان اصفهان- فولاد و تراکتورسازی تبریز با تفاضل گل ۱۰+ بهترین تفاضل گل را دارند و پس از این تیم ها فجر سپاسی با تفاضل گل ۸ و استقلال با تفاضل گل ۷ قرار دارند. 



** پیکان بدترین تفاضل گل

تیم پیکان با تفاضل گل ۱۶- بدترین تفاضل گل را دارد و پس از این تیم گهر زاگرس با تفاضل ۱۵- گل قرار دارد.

** مدعیان سقوط

امسال ۴ تیم به لیگ دسته اول سقوط می کنند و مدعیان اصلی سقوط ۵ تیم گهر زاگرس – صنعت نفت آبادان، ذوب آهن اصفهان و آلومینیوم هرمزگان و پیکان می باشند.

** هم امتیاز ها

سپاهان و استقلال ۳۱ امتیاز؛ فولاد، ملوان و راه آهن ۲۹ امتیاز؛ فجرسپاسی و مس کرمان با ۲۴ امتیاز، نفت تهران و داماش گیلان با ۲۲ امتیاز ، پرسپولیس و صبا با ۲۱ گل هم امتیازی های مسابقات هستند. 



** ملوان صاحب آقای گل

جلال رافخایی از تیم ملوان با ۱۱ گل آقای گل شده است و پس از وی یعقوب کریمی با ۷ گل قرار دارد.
آرش برهانی، لوسیانو پریرا، جواهیر سوکای و سجاد شهباززاده و میلاد نوری نیز ۶ گله ها هستند http://hadidnews.com/vdchv-nz.23nzvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما