تاریخ انتشار :چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۵۶
با ادامه فشارهای لابی صهیونیستی علیه رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران، پخش برنامه‌های شبکه العالم شامگاه امروز (چهارشنبه) از ماهواره «AB۷»، متوقف می‌شود.



به گزارش حدیدنیوز به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، شرکت یوتلست مالک ماهواره “AB۷”، اعلام کرد که پخش شبکه العالم از ساعت ۲۰ امروز به وقت گرینویچ متوقف می‌شود.

پیش از این میشل دروزن، رییس فرانسوی شرکت خدمات ماهواره‌یی اروپایی یوتل‌ست که تابعیت رژیم صهیونیستی را نیز دارد، به شرکت‌های ماهواره‌یی دستور داده که شبکه‌های ایرانی را حذف کنند.

دروزن با هشدار به این شرکت‌ها در خصوص پیامدهای سرپیچی از این دستور، مدعی شده بود که حذف شبکه‌های ایرانی در راستای تحریم های اروپا و آمریکا علیه ریاست سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اتخاذ می‌شود.

دروزن شرکت‌های ماهواره‌یی را تهدید کرد که اگر شبکه‌های ایرانی را قطع نکنند دارایی‌های آنها طبق تحریم‌های جدید واشنگتن علیه تهران در امریکا مسدود می‌شود و مسؤولان آنها حق مسافرت به ایالات متحده را نخواهند داشت.

این درحالی است که طبق اظهار نظر برخی مسؤولان اروپایی، تحریم‌های اتحادیه اروپا ارتباطی با تهدیدهای یوتل‌ست علیه رسانه‌های ایرانی ندارد و این اقدام یوتل‌ست خودسرانه است. علاوه بر این در تحریم‌های جدید آمریکا، هیچگونه مکانیزم اجرایی برای محدود کردن فعالیت‌های رسانه‌های ایرانی و یا برخورد با افراد و یا سازمان‌هایی که با رسانه‌های ایرانی کار می‌کنند، ارائه نشده است.

رییس شرکت یوتل‌ست همچنین برای برخی شرکت‌های کوچکتر اروپایی جهت حذف شبکه‌های ایرانی ضرب الاجل تعیین کرده است؛ بعنوان مثال وی از شرکت اس‌تی‌ان خواسته ظرف ۴۸ ساعت پخش شبکه عربی زبان ایران، العالم را متوقف کند.

حملات یوتل‌ست به اقدام علیه پرس تی‌وی و العالم که شبکه‌هایی با مضامین سیاسی، اجتماعی به شمار می‌آیند ختم نشده و آن شرکت طی دستوری همچنین خواهان توقف پخش شبکه‌های فرهنگی و فکری ایران مانند آی فیلم که به پخش فیلم‌ها و سریال‌های فاخر ایرانی با دوبله و زیرنویس عربی اقدام می‌کند و شبکه کوثر که شبکه‌ای با مضامین فکری و فرهنگی به شمار می‌آید، شده است.

پیش از این یوتل ست طی اقدامی بحث برانگیز به شرکت هیسپا ست اسپانیا دستور داد تا شبکه اسپانیایی زبان ایران «هیسپان تی‌وی» و همچنین پرس تی‌وی را از پخش اسپانیا و امریکای لاتین حذف کند.

شبکه العالم که نقش مؤثر و فعالی را در اطلاع رسانی و آگاهی افکار عمومی مخاطبان عرب در رویدادهای مهم منطقه‌یی و فرامنطقه‌یی به ویژه در جریان تحولات بیداری اسلامی در منطقه، حمله غرب به عراق و همچنین تجاوز نظامی رژیم اشغالگر به غزه و لبنان و توطئه غرب و رژیم صهیونیستی علیه سوریه داشته است، حدود پنج ماه قبل از ماهواره هاتبرد قطع شد. العالم پس از پیگیری‌های بسیار موفق شد دوباره به این ماهواره بازگردد.

ممانعت از انتشار دیدگاه‌ها و نظرات مخالف با جریانه‌ای صهیونیستی و غربی، پیشتر نیز همواره ادامه داشته، به صورتی که حتی قبل از آغاز انقلاب‌های عربی در منطقه و اوج گرفتن بیداری اسلامی، ارسال پارازیت روی فرکانس‌های شبکه العالم وجود داشته و این امر همچنان ادامه دارد.

حدود دو سال قبل نیز پیش از آغاز بیداری اسلامی، شبکه العالم به درخواست شیخ نشین های عرب، به صورت کاملا غیرقانونی از روی ماهواره‌های عرب‌ست و نایل‌ست حذف شد. http://hadidnews.com/vdchqznz.23nqidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما