تاریخ انتشار :يکشنبه ۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۲۸
درحالی که در روزهای گذشته خبر حادثه دردناک برخورد دوقطار موجب ایجاد موجی از اندوه در افکار عمومی شده و حتی موجب عذرخواهی و استعفای مدیرعامل شرکت راه‌آهن شد، بررسی آمارهای جهانی در زمینه حوادث ریلی آمارهای شگفت‌انگیزی را در این زمینه نشان می‌دهد.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از ایسنا؛ با وجود اینکه علت سانحه در بررسی‌های اولیه خطای عامل انسانی اعلام‌شده و هنوز بررسی‌ها ادامه دارد، به نظر می‌رسد در پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا نیز چنین سوانحی اتفاق می‌افتد و این اتفاقی است که ممکن است در هر کشوری که از دارای خطوط ریلی است، رخ دهد.

در این زمینه نگاهی به آمار تعدادی از سوانح ریلی شش ماهه سال ۲۰۱۶ که بیشتر آنها نیز در کشورهای اروپایی و پیشرفته اتفاق افتاده، خواهیم داشت.

۲۰ نوامبر ۲۰۱۶ هند: در نزدیکی کانپور یک قطار از ریل خارج شد، در این حادثه ۱۵۰ نفر جان باختند و ۱۵۰ نفر دیگر مجروح شدند، این حادثه مرگبارترین حادثه راه‌آهن هند از سال ۱۹۹۹ بود.

۱۹ نوامبر ۲۰۱۶ هلند: یک قطار مسافربری که به مقصد وینسوم_گرونینگن درحرکت بود از خط خارج شد و با یک ماشین شیر برخورد کرد؛ در این حادثه ۱۸ نفر مصدوم شدند و حال سه نفر وخیم گزارش شد.

۹ نوامبر ۲۰۱۶ بریتانیا: یک قطار از خط خارج شد و با یک تراموا و دو خودرو برخورد کرد، در این حادثه ۷ نفر کشته و ۵۸ نفر مجروح شدند.

۳ نوامبر۲۰۱۶ پاکستان: دو قطار مسافربری نزدیکی ایستگاه راه‌آهن لندهی کراچی برخورد می‌کنند، کشته شدن حداقل ۱۷ و زخمی شدن بیش از ۴۰ نفر دیگر.

۸ اکتبر ۲۰۱۶ ایالات‌متحده آمریکا: در راه‌آهن لانگ‌آیلند یک قطار در نزدیکی نیوهاید پارک از مسیر خارج شد و ۳۳ مجروح به‌جای گذاشت، از این ۳۳ نفر ۲۶ نفر مسافر و ۷ کارمند بودند که به‌شدت مجروح شدند.

۹ سپتامبر ۲۰۱۶ اسپانیا: در پرینیو یک قطار از خط خارج شد، در این حادثه ۴ نفر کشته و ۴۹ نفر زخمی شدند.

۱۲ ژوئیه ۲۰۱۶ ایتالیا: دو قطار مسافری در محورهای آندریا_کرتو با یکدیگر برخورد کردند، در این حادثه ۲۷ نفر کشته و ۵۰ نفر مجروح شدند.

۲۰ مه ۲۰۱۶ سوئیس: یک قطار با سرعت‌بالا از ریل خارج شد و با یک اتوبوس برخورد کرد؛ در این حادثه بیش از ۲۰۰ نفر زخمی شدند.

۳۱ ژانویه ۲۰۱۶ مصر: یک دروازه‌بان فراموش کرد که راه ورود به ریل را مسدود کند و در منطقه‌ای در خارج از قاهره یک قطار با کامیون برخورد کرد؛ در این حادثه هفت نفر کشته و ده‌ها نفر مجروح شدند.

۲۰ ژانویه ۲۰۱۶ ایتالیا: ۷۰ مجروح در اثر برخورد دو قطار در منطقه کالیاری.

۱۴ نوامبر ۲۰۱۶ فرانسه: در نزدیکی اکورسهایم، شمال استراسبورگ یک قطار با سرعت‌بالا از کنترل خارج شد، در این سانحه ۱۱ نفر کشته و حدود ۵۰ نفر به‌شدت مجروح شدند.

۱۶ ژوئن ۲۰۱۶ تونس: یک قطار مسافربری در ۶۰ کیلومتری جنوب تونس با یک کامیون تصادف کردو ۱۹ نفر کشته و ۹۸ مجروح به‌جا گذاشت. http://hadidnews.com/vdchqxnx.23nkzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما