تاریخ انتشار :يکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۱
حدید نیوز: حتی با وجود اینکه در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم بانک مرکزی اروپا (ECB) دامنه محرک اقتصادی خود برای حوزه یورو را گسترده‌تر کرد، هیجان هفته پیش از آن در بازار طلا طنین انداز نشد.
یک هفته نه چندان طلایی برای طلا
به گزارش خبرنگار «حدید نیوز»، برخلاف تصمیم غیرمنتظره بانک مرکزی سوئیس نسبت به پایان حمایت ارزی همه از آمدن محرک اقتصادی از نوع اروپایی خبر داشتند.

بنابراین اگرچه مبلغی که هر ماه برای خرید اوراق هزینه می‌شود بسیار بیشتر از مبالغ پیش بینی شده بود اما از طرفی به حدی این دو رقم نزدیک بود که طلا راه سراشیبی را در پیش گرفت.

مرحله ابتدایی خرید اوراق تا ماه سپتامبر ۲۰۱۶ اجرا می‌شود و در صورتی که مقدار تورم تا ۲ درصد بالا نرفت، امکان تمدید وجود دارد.

یکی از پیآمدها سقوط یورو به ۱.۱۲ دلار یعنی پایین‌ترین قیمت طی ۱۱ سال گذشته بود. طلا از قدیم حصار دلار و تورم بوده است و این دو در مقابل یکدیگر قرار می گیرند.

از نظر تئوری یعنی ضعف یورو به بالاتر رفتن دلار و پایین‌تر آمدن طلا منجر می‌شد. یکی دیگر از دلایل پایین آمدن یورو انتخابات یونان که انتظار می‌رود حزب سیریزا پیروزی آن باشد.

کامرزبانک پیش بینی می‌کند پس از اعلام نتایج انتخابات طلا کاهش قیمت داشته باشد. با عدم وجود نشانه‌ای از بهبود در یورو و دیگر اثرات خارجی، مثل تجدید جنگ در اوکراین، قیمت طلا فقط به یورو قابل حمایت شدن است.

مقاومت طلا در مواجهه با افزایش ارزش ارز آمریکا و ریزش بهای نفت از این دیدگاه دراز مدت پشتیبانی می‌کند که قیمت فلز ارزشمند امسال و سال آینده می‌تواند رو به افزایش باشد و به سطح ۱۴۰۰ دلار تا سال ۲۰۱۶ برسد.
Proactive Investors


http://hadidnews.com/vdchqinx.23nikdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما