تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۲
سخنگوی قوه قضاییه گفت: پرونده دو مداح بازداشت شده مفتوح است اما هنوز کیفرخواستی صادر نشده است.
پرونده مداحان بازداشت شده در دادسرای تهران است اما هنوز کیفرخواست صادر نشده است
به گزارش حدیدنیوز، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در ادامه صدوهفدهمین نشست خبری خود درباره پرونده های املاک شهرداری گفت: دو مسئله موجب طولانی شدن پرونده ها می شود که یک بحث، مسائل کارشناسی است. از جمله پرونده هایی که در ارتباط با مسائل کارشناسی مشکل دارد، همین پرونده است. در پرونده های این چنینی، تلاش قوه قضاییه استفای حق مردم یا نهاد دولتی و عمومی است.
 
وی افزود: مصداق این موضوع، پرونده هایی مثل نگین خودرو، نگین غرب و پرونده برخی شرکت های اعتباری است. قوه قضاییه می تواند به راحتی حکم زندان بدهد اما مهم این است فردی که پول های مردم را گرفته، شناسایی و رد یابی شود و به مردم بازگردانده شود.
 
در پرونده شهرداری تا چندی قبل، 34 مورد قراردادهایی بود که با کمک شهردار سابق تهران و برخی اقدامات قوه قضاییه، فسخ شد.
 
وی افزود: با توجه به تعداد نفراتی که احضار شدند، کارشناسی هایی انجام شده، بررسی قراردادها، کار کمی انجام نشده است اما هنوز پرونده به دادگاه نرفته و کیفرخواستی صادر نشده و به نظرم کارها به خوبی انجام شده است.
 
محسنی اژه‌ای در پاسخ به سئوال دیگری درباره پرونده دو مداحی که بازداشت شدند و اتهامات این افراد که دادستان تهران گفته، اخلاقی است و اینکه گفته می شود این افراد با یک زن که جاسوس بوده و در یکی از سفارت ها مشغول بوده ارتباط داشتند گفت: چند بار گفته ام که از بیان جزئیات مسائلی که در تحقیقات مقدماتی است، معذور هستم و کرارا گفته ام قانون باید طوری تنظیم شود که برخی مسائل بیان شود ولی به هر تقدیر الان قانون به من اجازه نمی دهد در ارتباط با پرونده ای که کیفرخواستش هم صادر نشده، توضیح بدهم.
 
وی افزود: در این پروند هنوز کیفرخواستی صادر نشده است. پرونده در دادسرای ویژه روحانیت بود و قسمتی از پرونده را به دادسرای تهران ارجاع دادند و هنوز به منجر به صدور قرار نشده است.
 
سخنگوی قوه قضاییه گفت: از آن خانم هم اطلاع ندارم که چنین خانمی بوده و جاسوس بوده یا خیر. دادستان تهران گفته اتهام اینها امنیتی نیست.
منبع: فارس http://hadidnews.com/vdchqinx.23n-vdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما