تاریخ انتشار :يکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۶
از فردا - دهم آذر - باک کامیون‌های ترک در مرز بازرگان پلمب می‌شود که موجب توقف‌های طولانی در مرز و کندی تردد خواهد شد.
پلمب باک کامیون‌های ترک در مرز بازرگان/ احتمال کند شدن تردد
به گزارش حدیدنیوز، مسعود خوانساری اظهار کرد: پلمب باک کامیون‌ها در مرز،‌ هنگام ورود، توسط گمرک ایران و به صورت شماره‌بندی شده انجام می‌شود و هنگام خروج برداشته خواهد شد.

وی یادآور شد: پس از توقف طولانی کامیون‌ها در مرز بازرگان به دلیل وضع عوارض غیر منطقی از سوی ترکیه، تنها توافق حاصل شده بین ایران و ترکیه،‌ پلمب باک کامیون‌ها در مرز است.

‌ احتمال توقف‌های طولانی در مرز و کندی تردد

خوانساری معتقد است: این کار موجب توقف‌های طولانی در مرز و کندی صادرات و واردات می شود.

رییس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی تهران گفت: این شرایط تا توافق نهایی که برداشت عوارض تردد از سوی دو کشور است، ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در بحث حمل‌ و نقل جاده‌ای ناوگان خوبی داریم ولی در بحث یدک‌ها با مشکلاتی مواجه هستیم، گفت: در زمینه کانتینر‌های یخچال دار یا یدک‌ها برای حمل گاز مایع کمبود داریم و از طرفی مدل‌های آنها نیز به روز نیستند.

کمبود تانکر‌های حمل گاز مایع و مواد آتش‌زا

رییس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه به دلیل بازار نا امنی که در این بخش وجود دارد، سرمایه‌گذاران تمایلی برای ورود در این بخش ندارند، گفت: باید سرمایه‌گذاران برای ورود به این بخش ترغیب شوند چون تانکر‌های حمل گاز مایع و مواد آتش‌زا بسیار کم هستند و همین موضوع مشکلاتی را به وجود آورده است.

محدودیت تعداد ورود کامیون‌ها به ترکمنستان

وی در عین حال عنوان کرد:‌ بازرگانان و تجار برای برقراری ارتباط با کشورهای دیگر با چالش‌های فراوانی روبرو هستند؛ به عنوان مثال تجار باید محموله های خود را در مرز عراق تخلیه کنند یا محدودیت تعداد ورود کامیون ها به ترکمنستان وجود دارد و روزانه اجازه ورود تعداد معینی از کامیون‌ها داده می‌شود.

خوانساری با بیان اینکه ترکیه در زمینه حمل‌ و نقل جاده‌ای وضعیت مناسبی دارد، گفت: اگر تسهیلات ارزان‌قیمتی به فعالان این بخش داده شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و از طرفی اجازه واردات یدک‌های کم کارکرد نیز داده می‌شود. http://hadidnews.com/vdchq-nx.23nzzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما