تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۱۰
شهر؛ شهردار می‌خواهد نه سیاسی‌کار!

شهردار تهران؛ اصولگرا یا اصلاح طلب؟

این روزها اعضای شورای شهر در حال رایزنی‌های گوناگون برای شهردارشدن کاندید مورد نظر خود هستند؛
شهردار تهران؛ اصولگرا یا اصلاح طلب؟
به گزارش حدیدنیوز به نقل از تهران پرس، در حالی که تنها ۱۳ روز تا نخستین جلسه شورای شهر چهارم باقی مانده است ؛ هنوز کسی به عنوان شهردار اصلی شهر و رئیس شورا انتخاب نشده، این در حالیست که طبق اعلام برخی از منتخبان قرار است اعضای شورا در جلساتی غیررسمی شهردار تهران و رئیس شورا را مشخص و سپس در ۱۲ شهریورماه همزمان با نخستین جلسه شورا اسامی آنها را اعلام کنند.


هتل‌ها و استخرها محل لابي‌هاي اصلي اعضاي شوراي شهر



این روزها اعضای شورای شهر در حال رایزنی‌های گوناگون برای شهردارشدن کاندید مورد نظر خود هستند؛ لابی‌هایی که در هتل‌ها، استخرها و جلسات خصوصی پیگیری می‌شود. از دادن وعده و وعیدهای گوناگون برای گرفتن پست های مختلف در آینده ای نزدیک تا وعده اعداد و ارقام چشمگیری که رای ها را به سمت یک کاندیدای خاص مورد نظر بکشاند.



در چنین شرایطی می توان عنوان کرد که متاسفانه شورای شهر چهارم نیز در حال سوق یافتن به سمت سیاسی کاری اعضا است، شرایطی که امیدواریم خاطرات تلخ شورای شهر نخست را دوباره در اذهان زنده نکند.



تفرقه در اردوگاه اصلاح‌طلبان



اگرچه افکار عمومی و رای دهندگان تنها به دنبال حل مسائل شهری و آسایش و رفاه حال شهروندان هستند اما متاسفانه سایه سنگین جناح بندی های سیاسی بر پیکره شورای شهر احساس می شود؛ از سویی برخی اصلاح طلبان نزديك  به هاشمي به دنبال شهردار شدن محسن هاشمی کاندیدای رد صلاحیت شده برای شرکت در انتخابات شوراها هستند و برخی از همان جناح چپ طيف نزديك به خاتمي نيز محسن مهرعلیزاده را به عنوان کاندیدای مورد نظر خود در محافل سیاسی مطرح می کنند که نشان از افزایش تنش در اردوگاه اصلاح طلبان است؛ چرا که تا پیش از این قرار بود محسن هاشمی گزینه اصلی اصلاح طلبان باشد اما دیری نپایید که برخی سیاسیون اصلاح طلب خواهان شهردارشدن مهرعلیزاده شدند.



آيا قاليباف به بنياد شهيد مي‌رود؟



در هر صورت به نظر می رسد اصلاح طلبان به هر شکل ممکن نمی خواهند قالیباف برای چهار سال دیگر بر صندلی ریاست شهرداری بنشیند و شاید به همین علت است که با رایزنی هایی که با رسانه های نزدیک به دولت انجام دادند خبر از انتصاب نزدیک قالیباف از سوی رئیس جمهور به ریاست بنیاد شهید دادند؛ اخبار ضد و نقیضی که هر لحظه از سوی برخی رسانه ها تنها به دلیل سیاسی کاری اعضا اعلام می شود.



از طرف دیگر اصولگرایان نیز به دنبال شهرداری مجدد قالیباف بر کلان شهر تهران هستند و تجربه، کارآمدی و و لایت پذیری وی را از مهمترین ویژگی های شهردار سابق تهران عنوان می کنند. علاوه بر وی حتی صحبت از محسن رضایی فرمانده سابق جنگ و کاندیدای اخیر ریاست جمهوری نیز به گوش می رسد.



اوج سياسي‌كاري و ارائه ليست ۲۰ نفره براي شهردار



در آشفتگی بازار انتخاب شهردار و رئیس شورا همین بس که برخی از منتخبان خبر از لیست ۲۰ نفره برای شهرداری و دو نفره برای رئیس شورای شهر دادند که بر حسب شواهد، چمران و مسجدجامعی برای ریاست شورا کاندید هستند و شخص دیگری مطرح نیست.



بی شک با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت شوراهای اسلامی شهر و روستا، حل مسائل جاری شهر بر عهده اعضای شورا با مدیریت شهری است و می طلبد تا اعضای شورا به جای سیاسی کاری به دنبال حل مسائل شهروندی و خدماتی پایتخت کشور بوده و به جای ورود به بازی های سیاسی به فکر حل چالش های پیش روی کلان شهر تهران باشند. http://hadidnews.com/vdchmxni.23nkkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما