تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۳
در این مقاله می‌کوشیم شما را با پنج مورد از خطرناک‌ترین محیط‌های علمی آشنا کنیم.
به گزارش حدیدنیوز، زمانی که کلمه‌ی دانشمند به گوشمان می‌خورد، ناخودآگاه یاد اخبار ساعت ۲۰ شبکه چهار می‌افتیم که افرادی را با روپوش‌های سفید بلندبالا در لابراتوارهای تحقیقاتی نشان می‌دهد که فارغ از هیاهوی این دنیای کج‌مدار در کنکاش برای یافتن پرسش‌های علمی خود هستند. اما هرگز نمی‌توانید تصور کنید که این دانشمندان بیچاره ممکن است دست به چه کارهایی بزنند. در این مقاله می‌کوشیم شما را با پنج مورد از خطرناک‌ترین محیط‌های علمی آشنا کنیم که در آن دانشمندان جان پاک خود را در کف دست گرفته و برای ساختن آینده‌ای بهتر برای فرزندانمان به دنبال درک بیشتری از جهان پیرامونی هستند. 

ایستگاه وستوک 

این ایستگاه علمی که در منطقه‌ی سرد قطب جنوب واقع شده یکی از پایگاه‌های علمی روسیه در خارج از خاک آن کشور است که از سال ۱۹۵۷ برای انجام تحقیقات گوناگون بنا نهاده شده است. 





کوه کیلائوآ، جزیره هاوایی 



زمانی که صحبت از جزایر هاوایی می‌شود، بسیاری از ما یاد خوشگذرانی در ساحل و عشق و حال می‌افتیم، در حالی که این جزیره دارای بزرگ‌ترین کوه‌های آتشفشانی فعال جهان است که یکی از آنها کوه کیلائوآ است.

گودال ماریانا 




در اقیانوس آرام و در نزدیکی جزایر ماریانا، گودالی در کف اقیانوس قرار دارد که ۲۵۵۰ کیلومتر (۱۵۸۵ مایل) طول دارد، اما این درازای بی‌انتها، تنها خصوصیت بارز این گودال زیرآبی نیست.

فضای لایتناهی 




از عمیق‌ترین و پرفشارترین نقطه زمین به جایی سفر می‌کنیم که مطلقاً هیچ فشاری در کار نیست! فضا، یکی از خطرناک‌ترین نقاط برای کار کردن و کاوش‌های تحقیقاتی است، چرا که نه تنها خبری از اکسیژن و فشار هوا نیست، بلکه سفر به آن و ماندن در چنین محیطی نیز مخاطرات برگشت ناپذیر خاص خود را دارد.

آزمایشگاه بیوایمنی سطح ۴ 

سطح چهارم از آزمایشگاه‌های بیوایمنی (biosafety) در حال بررسی و تحقیق پیرامون خطرناک‌ترین زیست‌توده‌ها و بیماری‌های کشنده تاریخ است. بر خلاف سایر آزمایشگاه‌ها، اغلب بیماری‌هایی که در این مکان مورد آزمایش قرار می‌گیرند، هیچ دارو و درمانی ندارند.
برای مطالعه بیشتر به سایت زومیت مراجعه فرمایید.
http://hadidnews.com/vdchmvnz.23n--dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما