تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۵۰
برکناری دیلما روسف از ریاست جمهوری و معرفی میشل تامر -عامل نفوذی سیا- به عنوان رئیس جمهور جدید برزیل مهمترین برنامه ای بود که مقامات واشنگتن در قبال برزیل اتخاذ کردند.
عامل “نفوذی سیا” رئیس جمهور برزیل شد

به گزارش حدید نیوز: چندسالی هست که آمریکا درگیر و دار روی گردانی کشورهای آمریکای لاتین که به حیات خلوت این کشور شهرت دارند، قرار دارد.ونزوئلا، کوبا و برزیل سه کشور مطرحی هستند که در چندین سال گذشته همسو با سیاست های واشنگتن حرکت نکردند. به همین منظور آمریکا، تشدید فشارهای اقتصادی در ونزوئلا، عادی سازی روابط با کوبا (به منظور نمایش قدرت در عرصه سیاست خارجی) و نفو در ساختار برزیل و تغییر رئیس جمهور در این کشور را در دستور کار قرار داد.

برکناری دیلما روسف از ریاست جمهوری و معرفی میشل تامر -عامل نفوذی سیا- به عنوان رئیس جمهور جدید برزیل مهمترین برنامه ای بود که مقامات واشنگتن در قبال برزیل اتخاذ کردند.

میشل تامر کیست؟

سایت افشاگری ویکیلیکس اسنادی از جاسوسی “میشل تامر” رئیس جمهور موقت برزبل برای سازمان جاسوسی آمریکا “سیا” منتشر کرده است. بنابر این گزارش، ویکیلیکس با انتشار دو سند از مکاتبات محرمانه بخش اطلاعاتی سفارت آمریکا در برزیل، از جاسوسی میشل تامر رئیس جمهور جدید این کشور برای سازمان سیا در سال ۲۰۰۶ پرده برداشته است. این مکاتبات شامل به جلسات وابسته اطلاعاتی سفارت آمریکا در برزیل با میشل تامر مربوط است.

در پی تعلیق مسئولیت دیلما روسف از مقام ریاست جمهوری در اردیبهشت امسال، ساعاتی پس از آنکه سنای برزیل خواستار برکناری موقت دیلما روسف چپگرا از مقام ریاست جمهوری به دلیل نقض قوانین بودجه شد، میشل تامر به عنوان رئیس‌جمهوری موقت برزیل نطق ملی ایراد کرد و خواستار حمایت مردم از دولت “نجات ملی” خودش شد. وی به مردم برزیل گفت که اطمینان داشته باشند که می‌توانند بر بحران کنونی غلبه کنند؛ بحرانی که رکود شدید، ناآرامی سیاسی و رسوایی فساد به بار آورده است.

این در حالیست که روسف پس از تعلیق ۶ ماهه از سوی مجلس سنا ۴ ماه پیش درباره تامر گفته بود: دولت موقت میشل تامر را قبول ندارد و تامر خائن است.

روسف رسما برکنار و تامر رسما رئیس جمهور برزیل شد

میشل تامر چهارشنبه ۳۱ اوت سوگند قانونی یاد کرد و چند ساعت پس از برکناری دیلما روسیف از سوی مجلس سفلای این کشور به اتهام پنهان نگه داشتن اطلاعات در مورد اموال عمومی کشور به ریاست جمهوری این کشور برگزیده شد.

میشل از حزب جنبش دمکرات برزیل در حضور نمایندگان مجلس سنای این کشور قسم یاد کرد که پاسدار قانون اساسی برزیل باشد و بدین ترتیب به عنوان رئیس جمهور بزرگ ترین کشور در آمریکای لاتین برگزیده شد.مجلس سنای برزیل یکشنبه گذشته دیلما روسیف را به دنبال پایان یافتن اقدامات قضائی از ریاست جمهوری برکنار کرد.

از مجموع ۸۱ عضو مجلس سنای برزیل ۶۱ عضو یعنی بیش از دو سوم مجلس سفلا به برکناری رییس جمهور چپ گرا رای دادند که در سال ۲۰۱۰ به ریاست جمهوری برزیل برگزیده شد.میشل تامر به عنوان یک لبنانی الاصل ریاست کشور را در مدت باقیمانده از ریاست جمهوری روسیف تا سال ۲۰۱۸ برعهده خواهد داشت.مجلس سفلا و به عبارت دیگر سنای برزیل در مورد محرومیت روسیف از تصدی پست های دولتی به مدت هشت سال رای گیری خواهد کرد.

http://hadidnews.com/vdchmvnx.23nk-dftt2.html
منبع : پایگاه جامع تبیینی نفوذ
نام شما
آدرس ايميل شما