تاریخ انتشار :چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۸
در هفتمین روز از فاجعه منا رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت از انتقال ۷ مجروح دیگر به کشور خبر داد و اعلام کرد ۶ مجروح حادثه منا نیز از بیمارستان مرخص شده ان
انتقال مجروحان به کشور/مجوز انتقال جانباختگان هنوز صادرنشده است
به گزارش حدید نیوز، علی مرعشی درباره آخرین آمار تعداد جان باختگان، مفقودان و همچنین مجروحان بستری در بیمارستان های سعودی و هلال احمر، گفت: براساس آخرین آمارها در فاجعه منا ۲۳۹ ایرانی جان باختند، ۲۴۱ نفر همچنان مفقود هستند و ۲۱ نفر نیز در بیمارستان های سعودی و هلال احمر بستری هستند.
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: از تعداد ۲۷ مجروح بستری در بیمارستان های سعودی و هلال احمر ۶ تن مرخص شدند.

وی در خصوص اخذ مجوز انتقال پیکر جان‌باختگان به کشور تصریح کرد: تا کنون موفق به اخذ مجوز برای انتقال پیکرهای شناسایی شده تعدادی از جان‌باختگان حادثه منا که مجوز تشخیص هویت آنها صادر شده است، نشده‌ایم و در تلاش هستیم تا هرچه سریعتر مجوزهای لازم اخذ شود.

به گفته مرعشی، به محض اخذ مجوزهای لازم انتقال پیکر جان باختگان به کشور انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیکر جان باختگان سایر کشورها به درخواست خودشان در خاک عربستان دفن خواهد شد، تاکید کرد: پیکر تمامی جان باختگان ایرانی به کشور بازگردانده می شود.

۷ تن از مصدومان منا امروز به تهران می آیند

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: ۷ تن از مصدومان حادثه منا با پرواز امروز صبح عازم کشور می‌شوند.

مرعشی گفت: دکتر ضیائی به همراه وزیر بهداشت و درمان، رئیس سازمان حج و زیارت و معاون کنسولی وزارت امور خارجه از سردخانه مکه و نحوه شناسایی جان‌باختگان حادثه منا بازدید کردند.

وی همچنین اعلام کرد: با پرواز امروز صبح (چهارشنبه) به مقصد تهران، ۱۲ بیمار و مجروح که ۷ تن از آنها جزو مجروحان حادثه منا هستند، به کشور بازمی‌گردند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر عنوان کرد: محمدرضا واعظی(۸:۱۰ صبح /تهران شماره پرواز ۵۰۵۷)، فریبرز ستاری (۸:۱۰ صبح /تهران، شماره پرواز ۵۰۵۷)، مریم رنجبر (۸:۱۰ صبح /تهران، شماره پرواز ۵۰۵۷)، نظرعلی آقاسی‌زاده(۱۰:۲۰ صبح/تهران شماره پرواز ۵۰۵۳)، محمد رحیمی(۱۰:۲۰ صبح شماره پرواز ۵۰۵۳)، بیگ‌محمد مرادی (۱۰:۲۰ صبح/تهران شماره پرواز ۵۰۵۳) و مونا کمالی (۱۹:۱۰ تهران شماره پرواز ۵۰۵۵) هفت تن از مجروحان حادثه منا هستند که با پرواز فردا صبح عازم کشور می‌شوند.

درحادثه منا ۵۳ کاروان ايراني آسيب ديدند

سرپرست حجاج ايرانی با اشاره به اینکه در حادثه منا ۵۳ کاروان ایرانی آسیب دیدند، مديريت صحيح برای عبور از بحران حادثه دلخراش منا را ضروری دانست و برلزوم حفظ آرامش در کاروان های حجاج ايرانی تاکيد کرد.

حجت الاسلام قاضي عسکر که درجمع مديران ، معاونين ، روحانيون ، معين ها و پزشکان کاروان هاي ايراني در مکه مکرمه سخن مي گفت، همچنین بر لزوم دلجويي و مراقبت از آسيب ديدگان اين حادثه تاکيد کرد. 

روند شناسایی به کندی پیش می رود

معاون سازمان حج و زیارت گفت: متاسفانه برخی محدودیت‌ها و همچنین کثرت اجساد سرعت کار شناسایی را کند کرده است.

حمید محمدی در مورد شناسایی اجساد و جان باختگان حاثه منا افزود: متاسفانه به‌دلیل برخی محدودیتها و همچنین کثرت اجساد سرعت شناسایی جان باختگان و همچنین مفقودین حادثه منا کار ما سخت شده است.

وی گفت: علی رغم اینکه انتظار می رفت روز سه شنبه تعداد بیشتری از مفقودین و جان باختگان را شناسایی کنیم اما این اتفاق رخ نداد و آمارها تغییری نکرده است.

معاون سازمان حج و زیارت به ورود وزیر بهداشت اشاره کرد و  گفت: انتظار داریم با ورود این هیات عملیات شناسایی افراد باقی مانده با سرعت بیشتری انجام شود و وزیر بهداشت نیز از بدو ورود به سرکشی از بیمارستانها و سردخانه اقدام کرده است که امیدواریم بتوانیم علاوه برشناسایی، اجساد جان باختگان را نیز به کشور منتقل کنیم.
منبع:مهر

http://hadidnews.com/vdchminx.23nxmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما