تاریخ انتشار :يکشنبه ۲ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۸
اخبار ویژه روزنامه‌های یکشنبه

نخستین واکنش آیپک به انتخاب حسن روحانی

مبارزه پاي منقل به روايت شبکه بالاترين / درخواست يک دستگاه دولتي براي حذف وظايف دستگاه دولتي ديگر
نخستین واکنش آیپک به انتخاب حسن روحانی
به گزارش حدیدنیوز، اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید.

*کیهان:

مبارزه پاي منقل به روايت شبکه بالاترين

يک شبکه اينترنتي وابسته به محافل صهيونيستي از گروه‌هاي اپوزيسيون خواست توهم سي و چهار ساله درباره انقلاب اسلامي را کنار بگذارند و واقع‌بين باشند.

شبکه بالاترين در اين باره نوشت: گاه براي همه داشته‌ها و نداشته‌هايمان دلتنگ مي‌شويم. گاه افسوس مي‌خوريم و گاه با غرور از کنار هم مي‌گذريم. اين مشکل اپوزيسيون پوشالي ايران است که عده‌اي نشستند و غرق در خاطرات خودشان هستند و چنان ديوار محکمي به دور خود چيده‌اند که با هيچ چيزي قابل شکستن نيست. اين من من‌هاي اپوزيسيون پوشکي[!] ۳۳ سال است ادامه داشته و هيچ ثمره‌اي به همراه نياورده است.

بالاترين مي‌افزايد: بدبختي ما وجود افراد خودفريفته است. استاد فولادوند هميشه مي‌گفت اين تلويزيون‌هاي لس‌آنجلسي اگر شش ماه برنامه‌هاي خود را قطع کنند مملکت آزاد مي‌شود. منظور استاد متوجه اپوزيسيوني بود که هر روز هخاسازي مي‌کرد و مي‌خواست و مي‌خواهد با گرسنگي و تحصن جلوي سفارت‌خانه‌هاي ايران‌رو اون هم با عده‌اي قليل که تازه‌ اون هم بيشتر به مجادله کشيده مي‌شد را آزاد کنند، متأسفانه به صراحت بگويم ما نادان هستيم.

اين شبکه ضدانقلابي در ادامه مي‌نويسد: اپوزيسيون متوهم نشسته و خيالبافي براي خود مي‌کند که چنين و چنان و در هر تجمعي به چند تا عکس با پرچم شير و خورشيد اکتفا مي‌کنند. نه اين روش مبارزه نيست شما متوهمان پوشالي اگر خود را مبارز مي‌دانيد اگر کمي فقط کمي خود را ايران خواه مي‌دانيد بهتر هست وافورهاي خود را زمين بگذاريد تا از نئشگي ۳۳ ساله بيرون بيائيد و توهمات ذهني روکنار بگذاريد و آنچه که بايسته هست عمل کنيد. اگر چيزي غير از اين باشد بهتر است سياست و سياسي بودن را کنار بگذاريد چون بنا بر نوع ترياک‌تان (که جنس خوب باشد يا بد) تصميم‌تان عوض مي‌شود(!)

نويسنده بالاترين در پايان خاطرنشان کرده است: آيا ۳۳ سال در به دري و بي‌وطني کافي نيست؟ به خود بياييد و از خود به در آييد... هر چند که مي‌دانم اين سخنان ياسين خواندن در گوش شماست ولي من گفتم.

هدف غرب مذاکره نيست مقابله با ايران است

استراتژيست و رئيس انجمن «دموکراسي‌ها» در فرانسه گفت: هدف گروه ۱+۵ مذاکره با ايران نبوده بلکه تلاشي براي مقابله با اين کشور است.

ژنرال هانري پاريس، طي مقاله‌اي با عنوان «استراتژي اتمي ايران» که در محل مجلس ملي فرانسه و در حضور جمعي از کارشناسان، تحليلگران سياسي، اقتصادي، چهره‌هاي سياسي و فعالان فرهنگي ارائه شد، تاکيد کرد: ما غربي‌ها به سخنان ايراني‌ها شک داريم و قول‌هاي آنها را با ترديد نگاه مي‌کنيم، در حالي که آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، غني‌سازي اورانيوم براي مقاصد صلح‌آميز را براي کشورها مجاز شمرده است.

وي در بخش ديگري از مقاله خود نوشت: ايران مي‌خواهد يک قدرت منطقه‌اي باشد و اين حق طبيعي اين کشور است، ولي حکومت‌هاي سلطنتي عرب منطقه و آمريکا با اين نقش‌آفريني ايران مخالف هستند.

ژنرال فرانسوي همچنين در بخشي از مقاله خود به بررسي اخلاقي موضوع فعاليت‌هاي هسته‌اي کشورها پرداخت و اين سوال را مطرح کرد که آيا مي‌توانيم بگوييم که ما فرانسوي‌ها و آمريکايي‌ها به چه حقي خود را محق به در اختيار داشتن بمب اتمي مي‌دانيم، ولي ايران نبايد اين حق را داشته باشد. پس اين بحث سياسي است و نه اخلاقي.

واشنگتن پست: روحاني يک خودي در جمهوري اسلامي است

محافل رسانه‌اي غرب معتقدند رئيس جمهور جديد ايران در استراتژي کلي جمهوري اسلامي حرکت خواهد کرد.

روزنامه واشنگتن پست در اين باره نوشت: حسن روحاني يک خودي براي جمهوري اسلامي است و او نه يک اصلاح‌طلب بلکه چهره‌اي محتاط است. پيروزي او شگفتي‌ساز شد. او خود را حافظ حقوق ملت ايران معرفي کرده است.

اين روزنامه افزود: سابقه زندگي سياسي روحاني که در گذشته صاحب مناصب مهم در مراکز حساس و مهم ايران بوده و ۲۰ سال هم سابقه نمايندگي مجلس را دارد و سرپرست تيم مذاکرات هسته‌اي بوده، همه خبر از يک واقعيت مي‌دهد؛ اينکه روحاني هم يک خودي براي نظام است. بلافاصله بعد از پيروز شدن روحاني در انتخابات، آيت‌الله «علي خامنه‌اي» رهبر عالي ايران که کلام آخر را در حاکميت مي‌زند در ديدار با روحاني، رهنمودهاي لازم را ارائه کرد.

روزنامه فرانسوي لوفيگارو نيز با اشاره به اينکه برگزاري انتخابات در ايران نشانگر تناوب و دست به دست شدن قدرت در ميان گروه‌هاي سياسي است، افزود: اين علامت دموکراسي است.

فيگارو مي‌افزايد: روحاني شکاف در نظام انقلابي را نمي‌خواهد و به خاطر زندانيان در مقابل حاکميت قرار نخواهد گرفت و منطبق با حاکميت است.

وبسايت شبکه فاکس‌نيوز در عين حال مدعي شد انتخاب روحاني بخشي از راهبرد هسته‌اي پيچيده ايران است. هر چند ممکن است انتخاب حسن روحاني خوش‌بيني‌هايي را در غرب برانگيخته باشد، اما نگاهي دقيق‌تر به سابقه کاري حسن روحاني،‌نشان مي‌دهد وي همواره در راستاي پيشبرد اهداف حاکميت حرکت کرده است.

«مارک والاس»، مدير اجرايي گروه متحد عليه ايران هسته‌اي، معتقد است: آنچه ما از روحاني از اين به بعد خواهيم ديد اين است که وي در انظار دم از سخنان آشتي جويانه مي‌زند در حالي که برنامه هسته‌اي را ادامه خواهد داد.

مارک فيتز پاتريک از تحليل‌گران مؤسسه مطالعات راهبردي لندن نيز معتقد است: روحاني يکي از افراد درون رژيم است و بطور کامل از برنامه هسته‌اي حمايت مي‌کند. او مانند همه سياستمداران ايراني، برنامه هسته‌اي را جلوه‌اي از دستاوردهاي فني و حاکميت ملي ايران مي‌داند. ديپلمات‌هاي انگليسي، فرانسوي و آلماني که در سال‌هاي ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ درباره مسأله هسته‌اي با او مذاکره کردند دريافتند که او محکم و غيرقابل دستيابي است. تنها زماني که بعداً در برابر جليلي سازش‌ناپذير نشستند دريافتند که اوضاع در زمان روحاني چقدر خوب بوده است.(!)

عليرضا نادر تحليلگر انديشکده آمريکايي رند نيز گفته است: انتخاب روحاني مي‌تواند دليلي براي خوش‌بيني باشد اما نه اميدواري زياد. او عملگراست. اما در عين حال دلايلي براي احتياط وجود دارد. او در برخي از عالي‌ترين منصب‌ها در ايران از جمله در نيروهاي نظامي و تشکيلات امنيت ملي بوده است. حسن روحاني اصلاح‌طلب نيست و رژيم مايل به پذيرش او در انتخابات بود.

انجمن صنفي روزنامه‌نگاران يا پادوهاي کاسه‌ليس دشمن

انجمني که با سوءاستفاده از صنف روزنامه‌نگاران به حلقه واسط شبکه براندازي تبديل شده بود نمي‌تواند براي سوءاستفاده سياسي بازسازي شود.

به گزارش جهان‌نيوز، رضا مقدسي با اشاره به اظهارات خبرنگار يکي از نشريات زنجيره‌اي در اولين مصاحبه مطبوعاتي حجت‌الاسلام والمسلمين روحاني نوشت: روحاني در اين مصاحبه خيلي خوب ظاهر شد و خود را رئيس جمهور تمام مردم ايران دانست که از حقوق آنان در تمام عرصه‌هاي داخلي و خارجي صيانت خواهد کرد. مسئله اما در نوع سؤال يکي، دو روزنامه اصلاح‌طلب بود که در ميان همه مسائل و مشکلات ريز و درشت کشور، دغدغه سياسي خود را در احياي انجمن صنفي روزنامه‌نگاران جستجو مي‌کردند.

وي مي‌افزايد: بهره‌مندي روزنامه‌نگاران از يک انجمن حقيقتاً صنفي که پيگير مطالبات شغلي آنان باشد البته خواسته صحيح و بحقي است که جاي خالي آن به خوبي احساس مي‌شود اما آنچه در پس منظور روزنامه‌نگاران درخواست کننده احياي انجمن صنفي روزنامه‌نگاران نهفته است نه دغدغه‌هاي صنفي بلکه عمدتاً مقاصد سياسي اصلاح‌طلبانه با ظاهري صنفي است. دغدغه براي احياي انجمن صنفي که امروز دبيرکل سابقش و برخي از عناصر شاخص آن عروسک‌هاي خيمه‌شب‌بازي رسانه‌هاي آمريکايي و اروپايي براي حمله به ملت ايران شده‌اند و اسفبارتر اينکه در ايام انتخابات خط تحريم و مقابله با نظام اسلامي را دنبال مي‌کردند.

انجمني که متأسفانه در سالهاي پاياني عمرش به حلقه واسط شبکه براندازي نرم تبديل شده بود و برخي از روزنامه‌نگاران را در آن سالها تحت آموزش‌هاي خاص قرار دادند و متعاقب آن بسياري از آنها مجبور به جلاي وطن و جستجوي روياهاي وهم‌آلود براي براندازي نظام در رسانه‌هاي دشمن شدند.

اتفاق‌هاي ناخوشايند و تأسف‌باري که در پوشش انجمن صنفي روزنامه‌نگاران در آن سالها صورت گرفت متأسفانه تاکنون از جانب وزارت اطلاعات و مراکز ذيربط براي اهالي رسانه و مردم کشورمان شفاف‌سازي نشده است.

در آينده لازم است با هدف واگذار کردن امور مردم به خودشان بسياري از نهادهاي مردمي و انجمن‌ها ايجاد و يا احيا شوند و در اين رويکرد واگذاردن بسياري از امور رسانه‌ها به متوليان سالم و بي‌غرض امري پسنديده و لازم است اما اين ضرورت نبايد به سوءاستفاده سياسي در پوشش فعاليت‌هاي صنفي تبديل شود.

گفتني است بسياري از مسئولان انجمن صنفي روزنامه‌نگاران نظير رجب مزروعي، حسين باستاني و... به خارج کشور گريخته و هم اکنون با اخذ پناهندگي از کشورهاي اروپايي به طور آشکار در خدمت رسانه‌ها و سرويس‌هاي اطلاعاتي اين کشورها هستند.

*وطن امروز:

پیروز انتخابات از نظر بنی‌صدر

ابوالحسن بنی‌صدر در تحلیل انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری گفته است: پیروز این انتخابات نظام اسلامی ایران بود چرا که طی یک فرآیند آرام و حساب‌شده پرچم اصلاحات از محمد خاتمی گرفته شد و آن را به یک عنصر میانه‌رو و محافظه‌کار به نام حسن روحانی دادند.

نخستین واکنش آیپک به انتخاب حسن روحانی

آیپک با انتشار بیانیه‌ای خطاب به هوادارانش اعلام کرد حسن روحانی هیچ تمایلی از خود برای توقف برنامه هسته‌ای ایران نشان نداده است. به گزارش انتخاب به نقل از جروزالم‌پست، این گروه صهیونیستی قدرتمند در واشنگتن گفت: در حالی که روحانی قول آشتی با دنیا را داده اما بشدت از ادامه برنامه هسته‌ای ایران حمایت کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: جامعه بین‌المللی دهه گذشته را صرف مذاکره با ایران کرده این درحالی است که تهران هیچگونه تلاشی از خود نشان نداده است. این لابی قدرتمند اسرائیل در آمریکا ضمن حمایت از حفظ حضور نظامی واشنگتن در خلیج‌فارس و افزایش فشار بر ایران گفت: تنها زمانی تحریم‌ها کاهش مي‌یابد که تهران گام‌های مثبت مستحکم بردارد و فعالیت‌های هسته‌ای خود را متوقف کند.

دیود هریس، مدیر اجرایی آیپک گفت: روحانی زمانی که مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران بود انعطاف‌پذیری از خود نشان نداد حالا چطور می‌خواهد با آژانس همکاری کند؟

۷۱ عضو گروهک منافقین به آلبانی منتقل شدند

سازمان ملل دیروز از انتقال ۷۱ عضو گروهک منافقین به آلبانی و موافقت دولت این کشور برای پذیرش بخشی دیگر از اعضای این گروهک خبر داد. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل از انتقال ۷۱ عضو گروهک منافقین به آلبانی خبر داد.

این تازه‌ترین اقدام سازمان ملل برای اسکان اعضای گروهک منافقین در خارج از عراق است که به دلیل عدم پذیرش از سوی کشورهای خارجی مدت‌هاست ادامه یافته است. مارتین کوپلر، نماینده سازمان ملل در عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: مجموعا ۷۱ زن و مرد اکنون به سلامت به آلبانی رسیده‌اند.

مجاهدين(منافقين) پیشنهاد دولت آلبانی برای پذیرش ۲۱۰ نفر از ساکنان کمپ را دریافت کرده‌اند. به گفته کوپلر، دولت آلمان نیز برای پذیرش حدود ۱۰۰ نفر از اعضای این گروهک اعلام آمادگی کرده است. وی همچنین با اشاره به حمله‌ خمپاره‌ای هفته قبل به کمپ لیبرتی، گفته است ساکنان این کمپ باید هرچه سریع‌تر جابه‌جا شوند.

ارائه پیشنهاد ۱+۵ پس از تحلیف روحانی

وزیر خارجه روسیه از آمادگی گروه ۱+۵ برای ارائه پیشنهاد مذاکره با ایران پس از تحلیف رئیس‌جمهور جدید ایران در مرداد خبر داد. به گزارش العالم، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد ۱+۵ پس از مراسم تحلیف حسن روحانی، رئیس‌جمهور منتخب ایران پیشنهاد جدیدی را برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای به ایران خواهد داد. تحلیف رئيس‌جمهور جدید ایران در‌ماه مرداد انجام خواهد شد.

وزیر خارجه روسیه همچنین در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس و بلومبرگ اظهار کرد: ایران حاضر است درباره تعلیق غنی‌سازی ۲۰ درصد با گروه ۱+۵ به گفت‌وگو بپردازد و اینکه ایران این پیشنهاد را پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ارائه کرده است.

مسدود شدن حساب‌های بانکی ایرانی‌ها در گرجستان

وال‌استریت ژورنال به نقل از مقامات تفلیس خبر داد دولت گرجستان حدود ۱۵۰ حساب بانکی تجار و اشخاص ایرانی را در راستای اجرای تحریم‌های سازمان ملل که برای محدود کردن برنامه‌ هسته‌ای ایران اعمال شده، مسدود کرد. به گزارش ایسنا، این روزنامه آمریکایی گزارش داد: تی تسولوکیانی، وزیر دادگستری گرجستان روز جمعه در کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی درباره‌ گزارش وال‌استریت ژورنال مبنی بر اینکه سرمایه‌گذاری ایرانی‌ها در ۲ سال اخیر در گرجستان افزایش شدیدی داشته است از مسدود شدن حساب‌های بانکی ایرانی‌ها خبر داد.

مقامات دولتی گرجستان گفتند این حساب‌ها پیش از گزارش روز پنجشنبه این روزنامه مسدود شده بود. مقامات آمریکایی و اروپایی با این ادعا که ایران درصدد استفاده از نظام مالی گرجستان برای گریز از تحریم‌هاست به ابراز نگرانی دراین‌باره پرداخته‌اند. ایران همواره بر صلح‌آمیز بودن نیات هسته‌ای خود تاکید دارد. به گفته‌ مقامات ایرانی و گرجستانی، شرکت‌های انرژی تحریم شده ایرانی در میان شرکت‌هایی هستند که به دنبال تجارت در گرجستان بوده‌اند.

تسولوکیانی گفت: دولتش در حال بررسی شواهد ارائه شده در گزارش وال‌استریت ژورنال است و تاکید کرد: تفلیس به همکاری نزدیک با سازمان ملل و آمریکا برای اجرای تحریم‌ها علیه ایران متعهد است. وی گفت: مقامات سازمان ملل به تلاش‌های اجرایی پیشین پاسخ مثبتی داده‌اند. مقامات گرجی همچنین روز جمعه گفتند دولت تفلیس در حال بررسی سیاست خود درباره مطالبات صدور ویزا برای اتباع ایران است.

*خراسان:

بررسي سموم باقيمانده در توليدهاي کشاورزي با ابلاغ دولتي ها

بر اساس ابلاغيه هفته هاي اخير يک مسئول ارشد دولتي به تعدادي از استانداري ها و وزارتخانه هاٰ مقرر شده کارگروهي براي ايجاد سازوکارهاي لازم از جمله مشخص کردن آزمايشگاه مرجع براي تعيين باقيمانده سموم و فلزات سنگين در توليدات کشاورزي برخي استان هاي کشور تشکيل و نتايج اين بررسي به مسئولان دولتي و کارگروه‌هاي توسعه بخش کشاورزي در استان ها اعلام شود.

درخواست يک دستگاه دولتي براي حذف وظايف دستگاه دولتي ديگر

بر اساس پيشنهادي که مرکز امور زنان و خانواده رياست جمهوري به مسئولان دولتي داده است اين مرکز درخواست کرده که ماده ۵ آئين نامه ساماندهي و اعتباربخشي مراکز مشاوره حذف شود که با حذف اين ماده نيازي به گرفتن تأييديه وزارت کشور براي تاسيس و اداره مراکز مشاوره ازدواج و تحکيم بنياد خانواده نيست. اين موضوع با مخالفت مسئولان دولتي به دليل مغايرت اين پيشنهاد با آئين نامه اجرايي سازمان هاي غيردولتي مواجه شده است.

*آرمان

خورشید محاکمه می‌شود

شنیده شد که جلسه رسیدگی به پرونده نشریه‌های «جامعه پرستاری» و «خورشید» یکشنبه- ۲ تیرماه - در دادگاه کیفری استان تهران و با حضور هیات منصفه مطبوعات برگزار می‌شود. در ادامه رسیدگی به پرونده‌های مطبوعاتی در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران، قاضی سیامک مدیرخراسانی دوم تیرماه(امروز)را برای رسیدگی به پرونده‌های «جامعه پرستاری» و «خورشید» تعیین کرده است. پرونده «جامعه پرستاری» به اتهام توهین و با شکایت دبیرکل جمعیت پرستاری ایران و پرونده «خورشید» با اعلام جرم دادستانی و به اتهامات نشر مطالب خلاف واقع و افترا به دستگاه قضایی تشکیل شده‌اند.

شایعه دعوت از دایی برای وزارت ورزش!

شنیده شد که ظاهرا قرار است در هفته جاری با دایی تماس گرفته شده و از او برای دیدار حضوری با دکتر روحانی دعوت به عمل بیاید تا درباره صندلی وزارت ورزش با او مذاکره شود. افکارنیوز نوشت؛ با پیروزی دکتر حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری، از هم‌اکنون رایزنی‌ها و مذاکرات رئیس‌جمهور منتخب و اطرافیانش برای انتخاب وزرای دولت یازدهم آغاز شده است.

وزارت ورزش نیز یکی از دستگاه‌هایی است که مذاکرات و رایزنی‌ها برای انتخاب وزیر مربوطه برای آن در جریان است. درحالی که طی هفته گذشته اسامی نفراتی چون آصفی، دادکان،‌ هاشمی‌طبا و مهرعلیزاده به عنوان وزیر ورزش احتمالی دولت آینده مطرح شد، گفته می‌شود دکتر روحانی برای وزارت ورزش شخصا به یک گزینه جذاب نظر دارد؛ علی دایی! شایعه دعوت از دایی درحالی است که دایی بارها و بارها اعلام کرده به عناوین و مناصب مدیریتی علاقه‌ای ندارد و حضور در متن فوتبال و مربیگری را بیشتر می‌پسندد.

حمله سایبری به سایت وزارت نفت

شنیده شد که ساعت ۱۲ روز جمعه ۳۱ خردادماه یک گروه ناشناس یکسری حملات سایبری را به سایت‌های اصلی وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران طرح‌ریزی کرده‌اند که این حملات سایبری منجر به قطع شدن فعالیت‌های مجازی سایت اصلی وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران و چندین سایت زیرمجموعه این شرکت‌ها شده است.

صراط نوشت؛ بر این اساس از ظهر روز جمعه شبکه اینترنت کارکنان و مدیران بخش‌هایی از ستاد وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران قطع شده است اما به دلیل افزایش ضریب ایمنی هکرها موفق به دستیابی اطلاعات محرمانه و طبقه‌بندی شده وزارت نفت نشده‌اند. این حمله سایبری از طریق تعدادی از سرورهای اصلی شرکت ملی نفت ایران و توسط یک بدافزار انجام شده که با حضور و فعالیت کارشناسان فناوری اطلاعات وزارت نفت هم‌اکنون این هجوم رایانه‌ای به‌طور کامل مهار و کنترل شده است.

شرط ورود به لیست انتخاباتی!

شنیده شد که در انتخابات شورای شهر تهران بازار رقابت و معامله برای قرار گرفتن در لیست‌ها داغ بود. مشرق نوشت؛ مسئولان برخی لیست‌ها برای قرار دادن نام افراد داوطلب حداقل مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان جهت انجام تبلیغات طلب می‌کردند که با وجود مطالبه این مبلغ، افراد زیادی حاضر به قرار گرفتن در این لیست‌ها بودند اما جای کافی برای آنها وجود نداشت.

جریمه ۲ میلیاردی برای قاچاقچیان گوشی

شنیده شد که در راستای حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی، مأموران نیروی انتظامی استان همدان طی بازرسی‌های خود تعداد ۹۶۲ دستگاه گوشی تلفن همراه خارجی را کشف کردند و پرونده‌ای در این رابطه تشکیل دادند. شفاف نوشت؛ با اعلام شکایت اداره گمرک همدان، پرونده پس از طی مراحل قانونی جهت رسیدگی و اعمال قانون به شعبه‌ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز شهرستان تویسرکان ارجاع شد. شعبه یادشده با توجه به مستندات موجود در پرونده، متخلفین را علاوه بر ضبط کالای مکشوفه جمعا به پرداخت بیش از ۲ میلیارد و ۲۲۸ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرد.

اولین رهبر خارجی که به دیدار روحانی می‌آید

شنیده شد که روزنامه لبنانی المستقبل به نقل از منابع آگاه سیاسی نوشت که نوری مالکی نخست‌وزیر عراق به‌زودی با سفر به تهران در راس هیات بلندپایه‌ای قصد دارد با حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب گفت‌وگو کند. هدف از این ملاقات، کسب اطلاع از نظرات وی درباره عراق و تحولات در سوریه اعلام شده است. به نوشته روزنامه المستقبل، با انتخاب روحانی در داخل و خارج ایران آرامش حکمفرما شده است.

ارشد عراقی اما معتقدند موضع کنونی ایران در برابر عراق، متوقف نخواهد شد و دولت تهران همچنان به حمایت‌های خود از بغداد و نخست وزیری نوری مالکی ادامه می دهد. براساس این خبر روزنامه المستقبل، شماری از احزاب شیعه حاکم در عراق در روزهای اخیر نشست‌هایی را برای گفت‌وگو درباره مساله پیروزی حسن روحانی و راهیابی او به پاستور برگزار کرده‌اند.

تغییر نام زادگاه روحانی

شنیده شد که مسئول ثبت‌احوال شهرستان سرخه در پیشنهادی خواستار تغییر نام این شهرستان جدیدالتاسیس به نام «سور» شد. انتخاب نوشت؛ رضا رستمیان ضمن اشاره به اینکه در نامه‌ای از مسئولان استان خواسته‌ایم تا نسبت به تغییر نام شهرستان جدیدالتاسیس سرخه به نام «سور» موافقت کنند، گفت: سور نام زیبا و محلی این منطقه است.

رضا رستمیان که چندین سال است در کنار مردم متدین و شهیدپرور شهرستان سرخه زندگی می‌کند، اظهار کرد: سور در گویش محلی همان سرخه بوده ولی معنای آن در لغتنامه به معنای جشن و سرور است. وی با یادآوری اینکه این مردم هستند که نظر اول و آخر را می‌دهند، افزود: ولی به‌نظرم نام سور زیبنده‌تر است برای مردمی که در عرصه علم و جهاد سرآمد هستند.

مصوبه دولت احمدی‌نژاد برای دولت روحانی

شنیده شد که خراسان نوشت؛ پس از بازگشت رئیس‌جمهور به جلسات شورای اقتصاد که موضوعی مهم و نشانه‌ای مثبت محسوب می‌شود اما شورای اقتصاد در جلسه مورخ خردادماه خود مصوب کرده است که تمامی پروژه‌های مصوب آن شورا طی سال ۱۳۹۱ تا پایان سال ۱۳۹۲ تمدید شود که این تصمیم‌گیری کلی و بدون توجه به تحولات و شرایط مهم اقتصادی و سیاسی از جمله تغییر دولت، اقدامی فاقد برنامه‌ریزی دقیق و عمیق محسوب می‌شود.

عیادت وزیر ارشاد از کشاورز

شنیده شد که سیدمحمد حسینی وزیر ارشاد به همراه شجاعی مدیرعامل صندوق حمایت از هنرمندان صبح دیروز در بیمارستان آتیه از محمدعلی کشاورز عیادت کرد. رجا نوشت؛ مهدی احمدی تهیه‌کننده سینما درباره وضعیت جسمانی محمدعلی کشاورز بازیگر ارزنده سینما و تلویزیون گفت: سیدمحمد حسینی وزیر ارشاد و شجاعی مدیرعامل صندوق حمایت از هنرمندان در بیمارستان آتیه از وی عیادت کردند حدود ۱۵ دقیقه وزیر ارشاد با محمدعلی کشاورز درباره وضعیت جسمانی و کارها و برنامه‌های‌شان صحبت کردند. وی در خاتمه تاکید کرد: شجاعی درباره وضعیت بیمه تکمیلی با کشاورز صحبت کرد و مشکلی برای پرداخت هزینه بیمارستان وجود ندارد.

*تهران امروز:

احمدي‌نژاد و مشايي «بنياد بهار» را تاسيس مي‌كنند

شنيده شد تجربه بنياد باران (موسسه‌اي كه رئيس دولت اصلاحات، پس از پايان دوره دوم رياست‌جمهوري با همكاري چند نفر از وزيران و استانداران راه‌اندازي كرد)، محمود احمدي‌نژاد و دوستان را به فكر ايجاد، موسسه‌اي مشابه، اما با نام بنياد بهار انداخته است.به گزارش تابناك، به نظر مي‌رسد بناست اين بنياد محل گردهمايي رئيس‌جمهور كنوني و دوستان نزديك وي در دوراني باشد كه آنان قدرت را ترك مي‌كنند. اطلاعات چنداني درباره حوزه فعاليت بنياد احتمالي بهار در دسترس نيست اما شنيده شده كه براي اين بنياد ساختماني چهار طبقه در خيابان وليعصر هم تهيه شده و امكانات لازم هم براي فعاليت بنياد بهار فراهم شده است.

احمدي‌نژاد با پسرم خوب بود‌

«سكينه پيوندي» مادر حسن روحاني رئيس‌جمهور منتخب، در پاسخ به اينكه رئيس‌جمهور قبلي آقاي احمدي‌نژاد به‌نظرتان چطور بود؟ گفته است:من با او كاري ندارم، ولي با پسرم خوب بود، رئيس‌جمهوري محترم است هركس باشد خوب است. تا خوب نباشد كه رئيس‌جمهور نمي‌شود.به گزارش شرق وي گفته است:پسرم گفت گراني را تمام مي‌كنم، بيكاري را تمام مي‌كنم، اينها را توي تلويزيون گفت. گفت اين جوانان را مي‌برم سر كار، بيكاري تمام مي‌شود و گراني قطع مي‌شود. ان‌شاءالله كه خدا كمك كند.

نامه عجزآلود به روحاني

عبدالرضا داوري، تئوريسين و از نزديكان رئيس‌جمهور احمدي‌نژاد در نامه‌اي به روحاني، با عجز و ناله كوشيده است كه حسن روحاني را فردي نزديك به دولت دهم و احمدي‌نژاد توصيف كند.دراين نامه‌ داوري، نخست استراتژي هسته‌اي كشور را زير سوال برده ‌و آن را شكست خورده قلمداد كرده و احمدي‌نژاد را از اين شكست مبرا دانسته است. وي مي‌نويسد،انتخاب حسن روحاني «نهِ مستقيم» به افراطي‌گري در عرصه سياست داخلي و خارجي بود. «نه» به پرداختن به موضوعاتي غير‌ضروري در سياست خارجي بود. «نه» به سياست‌هايي بود كه ‌‌روزانه تغيير مي‌كرد. «نه» به فروپاشي ساختار اداري كشور و اصرار و حمايت رئيس دولت از افرادي بود كه قوه قضاييه مدعي بود، پرونده دارند و رئيس‌جمهور ادعا داشت ‌كه اين افراد خط قرمز وي هستند.

رياست‌جمهوري بعد از احمدي‌نژاد كار سختي است

حبيب‌الله عسكر اولادي با بيان اينكه رياست‌جمهوري بعد از احمدي‌نژاد خيلي سخت است، از جزئيات دو نامه خود به رئيس‌جمهور خبر داد و گفت: اجراي هدفمندي بايد در تاريخ ثبت شود، شجاعت احمدي‌نژاد قابل ستايش است چرا كه دولت‌هاي هاشمي و خاتمي جرأت نكردند آن را اجرا كنند.به گزارش فارس، حبيب‌الله عسكر اولادي در مراسم روز ملي اصناف گفت: آقاي احمدي‌نژاد در ۸ سال گذشته خدمات زيادي را انجام داده‌اند كه اين امور مورد رضايت رهبري بوده است، به نحوي كه دولت نهم و دهم خدمات فوق‌العاده‌اي در زمينه‌هايي داشته‌اند.

عسگر اولادي با بيان اينكه من شعار نامزدها را با گذشته آنها مقايسه كردم، گفت: من به روحاني راي ندادم به ولايتي راي دادم اما خيرالموجودين انتخاب شد.

عسگر اولادي گفت: در طول ۸ سال گذشته مكاتبه با احمدي‌نژاد را قطع نكردم و بگذريم از اينكه جواب دادند يا ندادند يا به صورت شفاهي گفتند، ۵ روز قبل از انتخابات نيز عريضه‌اي را براي احمدي‌نژاد نوشتم و گفتم كه دولت شما ۱۱ نكته مثبت داشته و ۲ يا ۳ نكته منفي هم داشته و مي‌خواستم به اين نكات توجه كنم لذا لازم است دولت روحاني به نكات مثبت احمدي‌نژاد توجه كند.

وي افزود: دولت هاشمي هدفمندي را طراحي كرد تا لب اجرا برد اما اجرا نكرد، دولت خاتمي هم هدفمندي را به طرف اجرا برد اما جرأت نكرد كه اجرا كند اما شجاعت احمدي‌نژاد ستودني است اگر چه نتيجه قطعي آن هنوز روشن نشده است و شايد تا ۱۰ سال ديگر به اهداف هدفمندي برسيم.

عسگر اولادي گفت: زماني كه احمدي‌نژاد در برابر ۵ برابر كردن يارانه‌ها صحبت كرد نامه ديگري به او نوشتم و گفتم كه اگر اين كار را بكند مردم حقوق‌بگير دولت مي‌شوند و اصل هدفمندي زير سوال مي‌رود،اما معتقدم تلاش‌هاي دولت بايد در تاريخ ثبت شود.همچنين به احمدي‌نژاد گفتم كه اين در شأن شما نيست كه اعتبارتان را به پاي افرادي بريزيد كه مردم و رهبري آن را قبول ندارند.وي افزود: حضور احمدي‌نژاد و اعضاي دولت در اعماق كشور در تاريخ اين كشور بي‌سابقه بوده است در بعضي از سفرها احمدي‌نژاد بيش از يك ميليون نامه دريافت كرده است كه اين در بدو تاسيس حكومت در ايران بي‌سابقه بوده است.

مشكلات كشور از تندروي‌هاست

احمد كريمي‌اصفهاني دبير كل جامعه اصناف و بازار گفت: آيت‌الله مصباح‌يزدي متاسفانه سازجدايي در بين علماي قم را مي‌زند كه اين حركت ناپسند و ناشايست است.ايشان در انتخابات نيز دچار رفتار‌هاي متناقض شده بودند به‌طوري كه پيش از انتخابات لنكراني را به‌عنوان گزينه اصلح معرفي مي‌كردند و از ناكارآمدي جليلي سخن مي‌گفتند ولي به محض عدم احراز صلاحيت لنكراني، جليلي را به عنوان گزينه اصلح عنوان كردند.

وي در گفت‌وگو با ايلنا درخصوص تشكيل دولت وحدت ملي با روي كار آمدن حسن روحاني در مقام رياست‌جمهوري تصريح كرد: مسئله دولت وحدت ملي زماني مطرح مي‌شود كه در كشور شكاف زياد بين مسئولين يا جامعه وجود داشته باشد اما اگر همه نظام ولايت فقيه را بپذيرند و همه تابع قانون باشند وحدت همواره در سايه قانون ايجاد خواهد شد. در صورتي وحدت به هم خواهد خورد كه يك قوه در كار ديگر قوا دخالت كند.

وي درخصوص اقبال مردم به آيت‌الله هاشمي به‌رغم تخريب‌هاي صورت گرفته طي سال‌هاي اخير يادآور شد:همان طور كه رهبري عنوان كردند يك سليقه نمي‌تواند نظام را اداره كند. آنچه باعث بسياري از مشكلات كشور مي‌شود تندروي‌هاست. بنابراين نبايد فراموش كنيم كه هيچ‌گاه نبايد از اعتدال خارج شد كساني كه در اين دوران شخصيت‌هاي مورد قبول جامعه را مورد توهين و تهمت قرار دادند دچار اشتباه بزرگي شدند.

كريمي‌اصفهاني در پاسخ به اين سوال كه شما حلقه مفقوده ميان دولت و ملت را چه چيزي مي‌دانيد گفت: حلقه مفقوده طي اين سال‌ها اين بود كه دولت؛ ملت، ساير قوا و نخبگان را به حساب نمي‌آورد به گونه‌اي كه تنگ نظري احمدي‌نژاد طي اين سال‌ها باعث شد نه نخبگان حاضر به همكاري با او بشوند و نه او از نخبگان استفاده كند.

*ابتکار

پيشنهادهايي ناطق‎نوري به روحاني

- مشرق نوشت: ناطق نوري که ظاهرا به تيم مشاوران روحاني پيوسته در مورد استفاده از برخي افراد پيشنهادهايي به روحاني داده است. وي براي تشکيل کابينه اي کاري و معتدل استفاده از چهره‌هاي با تجربه اي چون محمود حجتي، حبيب الله بيطرف، محمد رضا نعمت زاده،اسحاق جهانگيري،حجت‌الاسلام شفيعي، مصطفي پورمحمدي، علي يونسي، احمد مسجد جامعي، محمد باقرقاليباف، محمد باقرذوالقدر و علي اکبر ولايتي را پيشنهاد داده است.ناطق نوري همچنين به برخي دوستان خود گفته نگران نزديک شدن افراطيون به روحاني نباشيد.

چگونه فلاحيان به همايش روحاني رفت؟

- پس از آن که برخي از حضور علي فلاحيان، وزير اسبق اطلاعات در همايش ستادهاي انتخاباتي حسن روحاني، انتقاد کردند، برخي از هواداران روحاني نسبت به اين انتقاد واکنش نشان دادند.به نوشته انتخاب؛ صفحه منتسب به حسن روحاني در فيس‌بوک، که از سوي برخي از اعضاي ستاد انتخاباتي وي مديريت مي‌شود، درباره «چرايي و چگونگي» حضور علي فلاحيان در همايش ستاد انتخاباتي حسن روحاني نوشته است که وي «بدون دعوت و با تيم حفاظتي ويژه خود» در اين جلسه حاضر شد.در ادامه آمده که اين حضور بيش از همه «روحاني و مشاورين را متعجب و ناراحت کرد.

بارها از ايشان خواسته شد اگر اصرار بر حضور در جلسه دارند به رديف‌هاي آخر بروند زيرا چند رديف جلو اختصاص دارد به مشاورين و همراهان در زمان انتخابات. و تنها پاسخ ايشان اين بود که جاي من راحت است!»اين درحاليست که منابع مطلع به «انتخاب» گزارش دادند که «فلاحيان شخصاً خواستار حضور در اين نشست شده و پس از اعلام آمادگي او، دعوتنامه اي براي او ارسال شده است»

*جمهوری اسلامی:

۴۵۰ ميليون دلار هدیه اميران عرب به شاهزاده چالرز و همسرش كيت ميدلتون!

قيمت هدايايي كه اميران و حاكمان كشورهاي عرب خليج فارس به شاهزاده چالرز پسر وليعهد انگليس و همسرش كيت ميدلتون به عنوان هديه ازدواج داده‌اند ۴۵۰ ميليون دلار برآورد شده است. اين اقدام درحالي صورت مي‌گيرد كه جان يك ميليون نفر در سومالي به خاطر خشكسالي در خطر مرگ قرار دارد. يكي از مسئولان سازمان جهاني غذا وابسته به سازمان ملل مي‌گويد: ۲۰۰ ميليون دلار مي‌تواند مشكل اين افراد را در سومالي بطور موقت برطرف كند اما با ۴۰۰ ميليون دلار، اين مسئله بطور ريشه‌اي حل مي‌شود.

دليل فوت افشين اسانلو در زندان اعلام شد

مدير كل زندان‌هاي استان تهران با تاييد خبر فوت افشين اسانلو به دليل سكته قلبي گفت: وي در بيمارستان شهيد رجايي كرج فوت كرده است. سهراب سليماني در گفت و گو با ايسنا، با بيان اين مطلب،‌ گفت: افشين اسانلو از محكومين تهران بود كه اخيراً براي گذراندن باقي دوران محكوميتش به زندان رجايي شهر كرج منتقل شده بود. مدير كل زندان‌هاي استان تهران افزود: نامبرده در سال ۸۸ بازداشت شده بود و اسفند ماه دوران محكوميتش به پايان مي‌رسيد كه متأسفانه به دليل سكته قلبي فوت كرد.

اقدام عجیب و غریب يك تازه داماد ليبيايي!

يك تازه داماد ليبيايي، در مراسم عروسي خود با دردست گرفتن تابلو نوشته اي، اعلام آمادگي كرد همسرش را به تكفيري‌هاي سوريه هديه بدهد تا بشار اسد را ساقط كنند. تعدادي از مفتي‌هاي وهابي با صدور فتوايي كه به "جهاد نكاح" مشهور شده است،‌ از زنان جهان عرب خواسته اند، به سوريه بروند و بدون ازدواج دائم، خود را در اختيار شورشيان مسلح قرار دهند تا نياز جنسي آنان ارضا شود. http://hadidnews.com/vdchkzni.23niwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما