تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۹
پیشنهاد گفت‌وگوی دولتمردان احمدی‌نژاد و روحانی

نقد منصفانه دولت احمدی نژاد، اعطای فرصت به دولت روحانی

مردم نیز در نظرسنجی‌ها و گفت‌وگو با رسانه‌های گوناگون عمده مسائل و مشکلات اصلی کشور را اقتصادی مطرح می‌کردند.
نقد منصفانه دولت احمدی نژاد، اعطای فرصت به دولت روحانی
 مردم رویکرد اقتصادی رئیس‌جمهور منتخب را مورد اقبال قرار دادند، انصاف این است که اگر قرار است نقدی هم به اوضاع اقتصادی باشد، تاثیر تحریم و مدیریت اقتصادی هر دو در کنار هم عامل اوضاع اقتصادی کنونی شناخته شود.


به گزارش حدیدنیوز، نامزدها با شعارها، برنامه‌ها و مناظره‌ها مورد توجه مردم قرار می‌گیرند. هر یک از آنها اگر شعار زیباتر، برنامه قوی و کارآمدتر و مناظره‌های جدی‌تر را داشته باشد با اقبال مردمی همراه خواهد بود.

گرچه اکثر نامزدهایی که در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری اولویت آنها مسائل اقتصادی بوده است، اما از میان آن ۸ نفر سرانجام کسی انتخاب شد که توانست با زبان گیراتری مشکلات اقتصادی را بیان کند و سپس برای حل آنها راهکار بدهد. همین طرح موضوع و راه‌حل، انتخاب آقای حسن روحانی را باعث شد.

مردم نیز در نظرسنجی‌ها و گفت‌وگو با رسانه‌های گوناگون عمده مسائل و مشکلات اصلی کشور را اقتصادی مطرح می‌کردند و افزایش قیمت‌ها و تورم از اصلی‌ترین مسائل بود که از سوی آنها بیان می‌شد.

اکنون گزینه برای طرح دلایل مشکلات اقتصادی کشور مطرح است. عده‌ای تنها تحریم‌ها را مقصر می‌دانند، عده‌ای دیگر مدیریت اقتصادی نادرست دولت را و برخی هم هر دو این عوامل را تقصیر کار می‌دانند.

اما آنهایی که تنها مدیریت اقتصادی نادرست دولت را دلیل اصلی مشکلات اقتصادی می‌دانند خود را پیروز کنونی انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم می‌دانند.

رسانه‌های متعلق به طیف اصلاح‌طلب از این فضا نهایت استفاده را می‌برند. آنها با ارائه تحلیل‌ها و گفت‌وگوهایی درصدد هستند تا مدیریت اقتصادی دولت دهم را، تنها عامل مشکلات اقتصادی معرفی کنند و در پی آن اگر موفقیت اقتصادی در کوتاه مدت نصیب دولت یازدهم نشد، عامل اصلی، عملکرد غلط دولت دهم معرفی شود.

همه می‌دانند که امید کاذب دادن به مردم اشتباه است، اما مردم رویکرد اقتصادی رئیس‌جمهور منتخب را مورد اقبال قرار دادند، انصاف این است که اگر قرار است نقدی هم به اوضاع اقتصادی باشد، تاثیر تحریم و مدیریت اقتصادی هر دو در کنار هم عامل اوضاع اقتصادی کنونی شناخته شود وگرنه همه می‌دانند که آقای روحانی حضرت عیسی نیست که اقتصاد را یک شبه زنده کند.

دولت کنونی هم باید در این روزهای پایانی به گونه‌ای عمل کند تا شائبه و اتهام مدیریت اقتصادی غلط به واقعیت نپیوندد.

دولت باید از برخی اقدامات دوری کند. به عنوان نمونه همین مصوبه جنجالی ۷۴ هزار میلیاردی دولت که اکنون مجلس و دیوان عدالت اداری به این موضوع ورود پیدا کرده‌اند از همان دست مواردی است که دولت دهم باید به آن پاسخگو باشد. دولت آینده هم همچون دولت‌های گذشته متعلق به نظام و مردم است، نباید به گونه‌ای با آن رفتار کرد که تصور تحویل زمین سوخته به او متبادر شود.

دولت این بهانه را باید از اصلاح طلبان بگیرد. اطلاعات و آمار و ارقامی که رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت در دیدار با رهبر معظم انقلاب دادند، مورد توجه و نقد و بررسی قرار گیرد تا درباره آن بتوان به انصاف قضاوت کرد. روز گذشته یکی از اقتصاد‌دانان پیشنهاد گفت‌وگوی دولتمردان احمدی‌نژاد و روحانی را درباره مسائل اقتصادی مطرح کرده بود که به نظر می‌رسد برای رفع شبهه و حل برخی شائبه‌ها این پیشنهاد لازم‌الاجرا باشد.

دو طرف می‌توانند رو در روی هم گفت‌وگو کنند تا همه آن مسائل حل شود. اکنون زمانی نیست که این گونه مسائل هم به فشارهای روحی و روانی مردم اضافه شود. http://hadidnews.com/vdchkxni.23nx-dftt2.html
منبع : سیاست روز
نام شما
آدرس ايميل شما