تاریخ انتشار :چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۹
معاون ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی اعلام کرد

ارسال اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده پائیز تا ۱۵ دی ۹۲

پانزدهم دی‌ماه آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه و پرداخت مالیات و عوارض ارزش افزوده دوره سوم سال ۹۲ است.
ارسال اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده پائیز تا ۱۵ دی ۹۲
معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان مالیاتی اعلام کرد پانزدهم دی‌ماه آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه و پرداخت مالیات و عوارض ارزش افزوده دوره سوم سال ۹۲ است.


به گزارش حدیدنیوز، معاونت مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور، سازمان امور مالیاتی کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، عنوان کرد: نیمه اول دی ماه مهلت تسلیم اظهارنامه و پرداخت مالیات و عوارض ارزش افزوده دوره سوم سال ۱۳۹۲ است. مؤدیانی که از تسلیم اظهارنامه در مهلت مقرر خودداری نمایند مشمول بخشودگی جرایم نخواهند شد.



علیرضا طاری بخش معاون مالیات بر ارزش افزوده در پاسخ به این سؤال که فرق مالیات بر ارزش افزوده با مالیات عملکرد چیست؟ گفت: مالیات بر ارزش افزوده یک مالیات غیر مستقیم است و مالیات بر مصرف محسوب می‌شود و مؤدیان در این نظام مالیاتی صرفا واسطه دریافت مالیات از خریداران کالا و خدمات و پرداخت آن به دولت هستند.



بنابراین در این نظام مالیاتی مؤدیان هیچ‌گونه وجهی را از منابع خود به عنوان مالیات نمی‌پردازند، بلکه صرفا مالیات‌هایی را که به نیابت دولت از خریداران دریافت نموده‌اند، پرداخت می‌نمایند.



لکن مالیات عملکرد یک نوع مالیات مستقیم است که به فعالیت و کسب و کار مؤدی تعلق می‌گیرد و بنگاه اقتصادی مکلف است، از منابع خود و یا سود سهامداران آن را پرداخت نماید.



معاون سازمان امور مالیاتی در پاسخ به این سؤال، در صورتی که مؤدیان قانون را اجرا ننمایند چه برخوردی با آنان می‌شود، گفت: مؤدیانی که برابر مقررات برای اجرای قانون فراخوان شده‌‌اند، از تاریخ فراخوان مکلف به اجرای قانون هستند و سازمان امور مالیاتی انتظار دارد، مالیات و عوارض ارزش افزوده را برابر مقررات از خریداران دریافت و به دولت پرداخت کنند و در هر صورت چنانچه از اجرای قانون سرباز زنند، سازمان امور مالیاتی در چارچوب تکالیف و وظایف قانونی با رعایت ترتیبات مقرر نسبت به حسابرسی و وصول مالیات برابر موازین اقدام خواهد نمود.



بدیهی است چنین مؤدیانی علاوه بر اصل مالیات مشمول پرداخت جرایم نیز خواهند شد. http://hadidnews.com/vdchkxni.23n6zdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما