تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۹
هم اکنون تنها ۱ تا ۲ درصد تا متعادل شدن قيمت مسکن فاصله داريم.
چند گام تا رسيدن به تعادل در قيمت ها/اتخاذ سياست هاي تشويقي
قلي خسروي با بيان اينکه اتخاذ سياست هاي تشويقي بايد در اولويت امور باشد، گفت: هم اکنون تنها ۱ تا ۲ درصد تا متعادل شدن قيمت مسکن فاصله داريم.

به گزارش حدیدنیوز، مصطفي قلي خسروي با اشاره به اينکه تا کنون ايران ۳ جهش قيمتي را در حوزه مسکن طي سال هاي ۶۸، ۸۶، ۹۱ تجربه کرده است. اظهار داشت: جهش قيمتي که درسال ۹۱ در حوزه مسکن به وجود آمد در واقع ناشي از رابطه ريال و دلار و اعمال تحريم هاي غرب عليه اقتصاد کشور بود که طبق محاسبات مسکن حدود ۲۰ درصد حباب قيمتي يافته بود.



وي به وضعيت کنوني بازار مسکن اشاره کرد و گفت: دراين مدت حباب مسکن به ترتيب ۲- ۵- ۷- ۹- ۱۱- ۱۳ و ۱۵ درصد کاهش يافت و هم اکنون تنها ۱ تا ۲ درصد تا متعادل شدن فاصله دارد.



قلي خسروي با اشاره به اظهارات وزير راه و شهرسازي مبني بر تداوم مسکن مهر و استفاده از بافت هاي فرسوده کشور، اذعان داشت: در کنار اين مسائل، کاهش قيمت ارز تاثير بسزايي در متعادل شدن قيمت ها گذاشت تا جايي که هم اکنون نزديک به ثبات قيمتي دراين حوزه هستيم.



رئيس اتحاديه املاک کشوري در خصوص کاهش خريد و فروش در کنار افزايش اجاره بها افزود: زماني که قيمت خانه افزايش يابد، بالا رفتن اجاره بها طبيعي است،‌اما مسئله اي که در اين ميان وجود دارد. اين است که وقتي قيمت مسکن کاهش مي يابد. ميزان اجاره بها به سختي کاهش مي يابد و اين مسئله ناشي از عملکرد صاحبان واحدهاي مسکوني است.



***لزوم اتخاذ راهکارهاي تشويقي در حوزه مسکن





قلي خسروي ضمن بيان مطلب فوق اظهار داشت: ما در گذشته براساس سياست هايي که در حوزه مسکن داشتيم اقدام به اخذ ماليات از خانه هاي خالي نکرديم که در واقع اين موضوع هم اکنون تبديل به يک معضل در اين حوزه شده است.



وي افزود: تا زماني که صاحبان املاک کشور اقدام به احتکار خانه هاي خود کنند و در واقع عرضه پاسخگوي تقاضاي بازار نباشد، مشکلات مسکن نيز روز افزون خواهد شد.



قلي خسروي به اظهارات آخوندي در اين خصوص اشاره کرد و گفت: به گفته وزير، قرار است تسهيلات مالياتي براي افرادي که وارد صنعت اجاره ميشوند ترتيب داده شود و علاوه بر اين معافيت مالياتي، تسهيلات ويژه ي ديگري نيز براي اين افراد در نظر گرفته خواهد شد، که اين مسئله کمک شاياني به بهبود وضعيت بازار مسکن مي کند. http://hadidnews.com/vdchkxni.23n-xdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما