تاریخ انتشار :پنجشنبه ۷ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۲
ادعاهای مکرر امارات درباره مالکیت جزایر سه گانه

چرا حسن نیت ایران، مانع از ادعاهای واهی امارات نمی شود؟

شیخ نشین امارات باز هم ادعای واهی را درباره مالکیت جزایر سه گانه مطرح کرد.
چرا حسن نیت ایران، مانع از ادعاهای واهی امارات نمی شود؟
شیخ نشین امارات باز هم ادعای واهی را درباره مالکیت جزایر سه گانه مطرح کرد تا بار دیگر نشان بدهد که حسن نیت ایران درباره امارات و مقامات اماراتی چندان تاثیر گذار نبوده است. 

به گزارش حدیدنیوز، شیخ نشین امارات باز هم ادعای واهی را درباره مالکیت جزایر سه گانه مطرح کرد تا بار دیگر نشان بدهد که حسن نیت ایران درباره امارات و مقامات اماراتی چندان تاثیر گذار نبوده است.

جنجال آفرینی اخیر شیوخ عرب علیه ایران در شرایطی است که طی سه دهه گذشته به هر میزانی که ایران از خود حسن نیت نشان داده و جهت ایجاد همگرایی منطقه با حاکمان عرب گام برداشته، حاکمان عرب جهت ایجاد واگرایی حرکت کرده و در چارچوب تلاش ضد ایرانی آمريكا و رژیم صهیونیستی علیه ایران عمل کرده‌اند.

هنوز از یادها نرفته است که در پی سفر محمود احمدی نژاد به جزیره ابوموسی که در چارچوب سفرهای استانی انجام شد، اماراتی‌ها و متحدان عربشان از لیبی و اردن گرفته تا بحرین و عربستان، همراستا با مدعیان ارضی ایران، این سفر را محکوم کردند و ناقض حق حاکمیت امارات بر جزایر سه گانه دانستند .!

دولت‌های آمریکا، انگلیس و فرانسه نیز در بیانیه‌های جداگانه‌ای با محکوم کردن این سفر، طرفین را به مذاکره یا رفتن به دادگاه لاهه برای تعیین تکلیف جزایر فراخواندند!

بعد از آن نیز در جشن روز ملی امارات، رئیس حکومت امارات در سخنانی که به مناسبت چهل و یکمین سالگرد استقلال این کشور منتشر شد همچنان مدعی اشغال سه جزیره ابوموسی، تنب کوچک و بزرگ توسط ایران شد،آن هم در حالی که معاون اول رئیس جمهور این روز را به مقامات اماراتی تبریک گفته بود.

حالا نیز، دبیرکل شورای همکاری خليج‌فارس در بیانیه پایانی سی و سومین نشست این شورا بار دیگر ادعاها علیه جمهوری اسلامی ایران درباره جزایر سه گانه و دخالت در کشورهای عربی را تکرار کرد.

به گزارش اسکای نیوز عربی، «عبداللطیف الزیانی» دبیرکل شورای همکاری خليج‌فارس عصر روز گذشته بیانیه پایانی سی و سومین نشست این شورا را که در بحرین برگزار شد، قرائت کرد.

وی در این بیانیه که تکرار ادعاهای نخ نما شده در همه نشست‌های بی‌نتیجه است، در خصوص جزایر سه گانه کشورمان در خليج‌فارس، بار دیگر مدعی اشغال جزایر سه گانه از سوی تهران شد و ادعا کرد: کشورهای عضو از تمام راه‌های مسالمت آمیز حق امارات بر این جزایر را پیگیری می‌کنند و خواهان گفت‌وگوی دو طرف یا طرح مسئله در دادگاه بین‌المللی برای حل این موضوع هستند.

الزیانی همچنین در تلاش برای منحرف کردن افکارعمومی از مشارکت نظامیان سعودی در سرکوب مردم بی‌دفاع بحرین، ایران را متهم به دخالت در امور کشورهای عضو شورای همکاری خليج‌فارس کرد و خواستار پایان این دخالت‌ها به زعم خود شد.

بعد ازاین ادعاهای واهی اما، سخنگوی وزارت خارجه در مقام پاسخ برامد با رد ادعاها و اتهامات مطروحه در بیانیه نشست سران شورای همکاری خلیج فارس، جزایر سه‌گانه را جزو لاینفک خاک ایران خواندو گفت: تکرار ادعاهای بی اساس تاثیری بر واقعیت‌های موجود ندارد.

رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن بی پایه و مردود دانستن ادعاها و اتهامات مطروحه در بیانیه نشست ۳۳ سران شورای همکاری خلیج فارس در منامه گفت: انتقال مسئولیت مشکلات داخلی کشورهای منطقه به خارج، نوعی فرار از واقعیت‌های موجود است و انتساب این مشکلات به خارج و یا روش‌های سرکوبگرانه، شیوه صحیحی برای پاسخگویی به مطالبات مردمی نیست.

وی با ابراز تعجب از اظهارات امیر کویت در خصوص فلات قاره دو کشور گفت: مذاکرات فلات قاره دو کشور از سوی طرف کویتی قطع شد و درصورتی که کویت تمایل جدی برای انجام گفت‌وگوها پیرامون ترسیم حدود دریایی نشان دهد، جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته آماده گفت‌وگو است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اظهارات وزرای خارجه عربستان سعودی و بحرین خاطرنشان کرد: اظهارات وزیر خارجه عربستان از دقت لازم برخوردار نبوده و اظهارنظرهای وزیر خارجه بحرین نیز فاقد ارزش هرگونه پاسخی است.

تا به این ترتیب پاسخ اماراتی ها را داده باشد اما نکته اینجاست که این ادعاهای واهی درباره جزایر سه گانه هر بار از سوی امارات تکرار می شود وحسن نیت ایران نیز بیفایده است چرا که اماراتی ها با پشتوانه غربی خود می خواهند ان چه را مال آنها نیست بدست بیاورندو به نظر می رسد باید راه حلی اساسی برای آن اندیشیده شود. http://hadidnews.com/vdchiznz.23nxzdftt2.html
منبع : جوان آنلاین
نام شما
آدرس ايميل شما