تاریخ انتشار :سه شنبه ۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۰
همزمان با بازديد سازمان پدافند غيرعامل از شركت تام، نسخه جديد "تام اسكادا" عرضه شد.
بهره‌برداري از نسخه جديد نرم‌افزار "تام اسكادا"

به گزارش حدید نیوز و به نقل از ایکو پرس، مسئولان سازمان پدافند غيرعامل از اين سيستم كه هم اكنون در سايت پرس جنوبي ايران‌خودرو مستقر است، ديدن كردند و در جريان مديريت اطلاعات اين خط توسط نرم‌افزار اسكاداي تام قرار گرفتند. همكاري با پدافند غير عامل، موارد امنيتي چنين محصولي را با استاندارد‌هاي ملي پوشش مي‌دهد.

براساس اين گزارش، حدود دو سال از نصب تام اسكادا در سالن پرس جنوبي ايران‌خودرو مي‌گذرد كه با تكيه بر تكنولوژي ربات‌هاي جديد و اين نرم افزار، طي اين مدت بازده خط پرس به لحاظ كمي و كيفي به دليل وجود ابزار مانيتورينگ، ثبت دقيق پارامترها همچنين امكان گزارش‌گيري كامل از خطاهاي سيستم بدون نقص بوده است و اين موضوع امور نگهداري و تعميرات در اين خط را تسهيل كرده است.

دكتر باستاني مدير پروژه تام اسكادا در اين خصوص گفت: در نسخه جديد، سعي شده از طريق بازخوردهاي دريافتي از سايت ايران‌خودرو همچنين شبيه‌سازي‌هايي كه در تام انجام شده، برخي كاستي‌هاي نسخه قبلي مرتفع شده و در نتيجه نسخه DevII اين نرم‌افزار علاوه بر امكانات جديد، اكنون داراي انعطاف‌پذيري، امنيت و پايداري بيشتري است.

وي خاطر نشان كرد: نرم‌افزار صنعتي "تام اسكادا" در واقع محصولي برآمده از اقتصاد مقاومتي و دانش بنيان است كه جزو توليدات كاملا ملي و با فن‌آوري روز محسوب مي‌شود كه با توجه به امكانات و مزاياي آن، قابليت صادرات را نيز دارد.

لازم به ذكر است، اين نرم‌افزار جامع كه طراحي و اجراي آن از سوي مهندسان تام طي سال‌هاي اخير به انجام رسيده است، داراي قابليت جمع‌آوري، ذخيره‌سازي و پردازش اطلاعات بر مبناي رايانش ابري(Cloud Computing)  توسعه يافته است و به راحتي مي‌تواند يك پلنت توليدي را از راه دور و به صورت كاملا بهره‌ور مديريت كند. در راستاي ارائه ‌خدمات متناسب با نياز مشتريان جديد، اين نرم‌افزار همواره در حال تكميل و به روز شدن است.

توان مهندسي و قابليت‌هاي "تام اسكادا" نه فقط در صنعت خودرو بلكه در صنايع مادر از جمله صنعت نفت، فولاد و معدني، ريلي، نيروگاهي، به صورت كاملا كاربردي قابل استفاده است و از اين حيث مي‌توان از آن به عنوان يك محصول ملي استراتژيك ياد كرد.

http://hadidnews.com/vdchivnx.23nkwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما