تاریخ انتشار :يکشنبه ۹ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۴۹
منتخبین شورای چهارم تصمیم می گیرند

شهرداری تهران به کدام یک از این ۴ نفر می‌رسد+عکس

کلیددار بهشت ۱۳ شهریور سال جاری از سوی شورای چهارم انتخاب می‌شود
شهرداری تهران به کدام یک از این ۴ نفر می‌رسد+عکس
به گزارش حدیدنیوز، بر اساس شنیده ها یکی از گزینه های مطرح برای ریاست شهرداری تهران محمد حقانی معاون خدمات شهری در زمان شهرداری کرباسچی است که وی در حال حاضر منتخب مردم در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران است.

محمد حقانی در سال ۱۳۲۲ در اصفهان چشم بدنیا گشود. وی کارشناسی ارشد خود را در رشته کشاورزی از دانشگاه تهران دریافت کرده است. حقانی کارشناس رسمی دادگستری است و در سال ۱۳۶۸ به دعوت شهرداری تهران (کرباسچی) به عنوان مشاور اجرایی و معاون حوزه خدمات شهری شهرداری تهران منصوب شد.



یکی دیگر از گزینه‌های احتمالی محسن هاشمی است.محسن هاشمی رفسنجانی بزرگ‌ترین پسر اکبر هاشمی رفسنجانی (بهرمانی)، رئیس جمهور اسبق و نمایندهٔ مجلس خبرگان رهبری و رئیس کنونی مجمع تشخیص مصلحت نظام است. نامبرده دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک از دانشگاه پلی تکنیک مونترال کاناداست. محسن هاشمی ۱۳ سال رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت متروی تهران را بر عهده داشته‌است و نایب رئیس اتحادیه بین‌المللی حمل و نقل عمومی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا است در گذشته در مشاغل گوناگون مانند رئیس دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس بازرسی ویژه ریاست جمهوری و عضو هیئت مدیره سازمان صنایع دفاع اشتغال داشته‌است. 



بر اساس شنیده ها یکی دیگر از گزینه های احتمالی برای ریاست شهرداری تهران محمد علی نجفی است. وی(زاده ۲۳ دی ۱۳۳۰ -) سیاست‌مدار ایرانی از بنیان‌گذاران حزب کارگزاران سازندگی است. او هم‌اکنون یکی از اعضای شورای شهر تهران است و عضو هیئت علمی (بازنشسته) دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف است. وی از ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۴ در دولت‌های باهنر، مهدوی کنی و موسوی وزیر فرهنگ و آموزش عالی و در دولت هاشمی رفسنجانی وزیر آموزش و پرورش ایران بود. در دولت اول خاتمی رییس سازمان برنامه و بودجه بود.




همچنین یکی دیگر از گزینه های مطرح و جدی محمد باقر قالیباف شهردار فعلیتهران است. وی (زادهٔ ۱ شهریور ۱۳۴۰ در طرقبه، مشهد)، سیاستمدار ایرانی و شهردار کنونی تهران است. قالیباف پیش از این در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی سمت فرماندهی داشته است. وی همچنین در دوران فرماندهی نیروی انتظامی، رئیس و نماینده محمد خاتمی در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز بوده است. وی در شهریور ۱۳۸۴ با اجماع شورای شهر تهران شهردار این شهر گردید. محمدباقر قالیباف درسال ۱۳۶۱ فرمان‌ده تیپ امام رضا شد و یک سال فرمانده لشکر پنج نصر خراسان در جنگ ایران و عراق بود.وی دارای مدرک دکتری در رشتهٔ جغرافیای سیاسی است و دوره خلبانی هواپیمای ایرباس را در فرانسه گذرانده‌است. محمدباقر قالیباف عضو هیات علمی و دانشیار گروه جغرافیای انسانی دانشکدهٔ جغرافیا دانشگاه تهران نیز است . وی در سال ۱۳۸۷ (۲۰۰۸ میلادی) از طرف سایت شهرداری‌های جهان به عنوان هشتمین شهردار برتر دنیا معرفی شد. 



 برخی از منتخبین شورای چهارم در خصوص شهردار تهران اظهار نظر کرده ولی برخی از آنها هیچ صحبتی نمی کنند و در این زمینه سکوت پیشه کرده‌اند.
http://hadidnews.com/vdchimni.23niqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما