تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۶
بانک ها و موسسات مالی و اعتباری روش جدیدی برای کلاه گذاشتن بر سر گیرندگان تسهیلات آموخته اند! روش جدید کلاه گذاشتن بانک ها بر سر مردم در پرداخت تسهیلات!
روش جدید کلاه گذاشتن بانک ها بر سر مردم در پرداخت تسهیلات!
به گزارش حدیدنیوز، بانک ها و موسسات مالی و اعتباری که همواره در رقابت برای ابداع روش های جدید برای سرکیسه کردن شهروندان هستند این بار روش جدیدی را تدارک دیده اند.

بر این اساس در هنگام پرداخت تسهیلات علاوه بر نرخ مصوب مبالغ دیگری را نیز قبل از اعطای تسهیلات از کسی که خواهان دریافت وام است دریافت می کنند.

در تازه ترین روش از اعطای تسهیلات بانک ها و موسسات مالی و اعتباری علاوه بر نرخ تعیین شده مبالغ دیگری را تحت عنوان کارمزد و یا هزینه تشکیل پرونده از گیرنده تسهیلات دریافت می کنند.

به عنوان مثال پیش از ارائه تسهیلات عنوان می شود نرخ وام ۲۲ درصد است اما پس از واریز وام به میزان یک و نیم و یا دو درصد کل مبلغ وام کارمزد آبونمان دریافت می کنند!

کارمزد آبونمان را شهروندان پیشتر بر روی قبض های خدماتی دیده اند و به نظر می رسد به هنگام دریافت تسهیلات این واژه را مجددا مشاهده و مبلغی را بابت آن باید پرداخت کنند.

تعیین نرخ های دستوری توسط بانک مرکزی یکی از عواملی است که بانک ها و موسسات مالی و اعتباری برای فرار از آن نرخ مجبور به توسل به روش های عجیب و غریب برای بالا بردن سود خود هستند.

بانک مرکزی نیز معمولا به این روش های عجیب و غریب توجهی نکرده و بانک ها و موسسات مالی و اعتباری نیز از آن استقبال می کنند.






Share/Save/Bookmark
کد مطلب: ۱۴۵۱۸
مرجع : اخبار بانک


هدف از جریمه دیرکرد تقویت انگیزه بازپرداخت تسهیلات است

اعتراض فعالان اقتصادی به تصمیم ارزی شورای پول و اعتبار

پارتی شبانه و بازاریابی؛ روش جدید جذب جوانان/لباس نو بر تن شرکت‌های هرمی

شرح روش جدید تهاجم فرهنگی سازمان یافته غرب/هیچ وقت هدف ، وسیله را توجیح نمی کند

یازده ملاحظه تامین مالی تولید/تعاریف متفاوت از اندازه بنگاه‌ها در ایران/نتایج نامطلوب طرح «بنگاه‌های زودبازده»
http://hadidnews.com/vdchi-nx.23nz-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما