تاریخ انتشار :شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۱
قیمت طلا در آخرین روز کاری بازارهای جهانی ۲۵.۲۹ دلار کاهش یافت و ۱۱۶۷.۳۸ دلار معامله شد.
سقوط ۲۵ دلاری فلز زرد در آخرین روز کاری بازارجهانی
طلا آرام نمی‌گیرد
سقوط ۲۵ دلاری فلز زرد در آخرین روز کاری بازارجهانی
تاریخ انتشار : شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۸
با توجه به کاهش قیمت نفت و افزایش انتظارها برای ضعیف‌تر شدن فشارهای تورمی که جذابیت طلا را کاهش می‌دهد، این فلز گران بها برای سومین روز متوالی در معاملات روز جمعه کاهش یافت. قیمت طلا در آخرین روز کاری بازارهای جهانی ۲۵.۲۹ دلار کاهش یافت و ۱۱۶۷.۳۸ دلار معامله شد.

به گزارش حدیدنیوز، با توجه به کاهش قیمت نفت و افزایش انتظارها برای ضعیف‌تر شدن فشارهای تورمی که جذابیت طلا را کاهش می‌دهد، این فلز گران بها برای سومین روز متوالی در معاملات روز جمعه کاهش یافت.

هر اونس طلا در روز جمعه با کاهش ۲۵.۲۹ دلاری (۲.۲ درصدی) به ۱۱۶۷.۳۸ دلار رسید. این فلز گران بها یک درصد از ارزش خود را در هفته گذشته از دست داد و سومین هفته متوالی افزایشی خود را شکست.

طلا به عنوان منبع سرمایه‌گذاری در برابر تورم به شمار می‌رود. همچنین از دیگر عوامل موثر بر کاهش قیمت طلا، تقویت ارزش دلار عنوان شده است که در برابر دلار کانادا و کرون نروژ به علت کاهش قیمت نفت افزایش قابل توجهی کسب کرد.

به گزارش فارس یه نقل از رویترز، خروج سرمایه سرمایه‌گذاران از گلدتراست بزرگ ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان از سر گرفته شده است. پس از یک هفته میزان ذخایر آن در روز چهارشنبه به کمترین رقم در ۶ سال گذشته رسید که نشان از احساس کاهشی حاکم بر بازار دارد.

همچنین احتیاط در انجام معاملات در آستانه همه‌پرسی روز یک شنبه سوئیس در مورد ذخایر طلای بانک مرکزی این کشور نیز بر معاملات سایه انداخته بود. این همه‌پرسی با هدف ممانعت از خالی کردن ذخایر طلای بانک مرکزی سوئیس و متعهد کردن این بانک به نگاهداری حداقل ۲۰ درصد دارایی طلایی آن برگزار خواهد شد. ذخایر بانک مرکزی سوئیس به ۸ درصد رسیده بود.

در صورت رای مثبت مردم سوئیس به این اقدام، بانک مرکزی سوئیس طی سال‌های آینده، حدود ۱۵۰۰ تن طلا خریداری خواهد کرد. http://hadidnews.com/vdch6-nx.23nzvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما