تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۴
نیروهای آمریکایی صدام را در یک مخفیگاه کوچک زیرزمینی در باغ علا نامق راننده سابق وی یافتند.
ناگفته های جدید از مخفیگاه زیرزمینی صدام

نیروهای آمریکایی در۱۳ دسامبر سال ۲۰۰۳ صدام حسین را در یک مخفیگاه کوچک زیرزمینی در باغ علا نامق راننده سابق وی یافتند.

به گزارش حدیدنیوز به نقل از رسانه های عربی علا نامق که میزبان دیکتاتور عراق بود از فراهم کردن امکان مخفی شدن وی در مزرعه اش اظهار پشیمانی نمی کند زیرا به گفته او: " آداب و رسوم عربی و قبیله ای و همچنین دین اسلام توصیه می کنند به میهمانی که کمک بخواهد کمک کنیم."
راننده سابق صدام حسین با افتخار اعلام می کند " رئیس جمهور به من پناه برد و درخواست کرد در باغ من مخفی شود و من نیز امکانات لازم را برای او فراهم کردم."
هر چند که زمان زیادی از دستگیری صدام و نیز اعدام او گذشته است اما علا و برادرش قیس در مورد چگونگی بازداشت رئیس جمهور سابق عراق زیاد سخن نگفته اند.
علا که اکنون رستوران کوچکی در نزدیکی " مخفیگاه صدام" دارد اخیرا تصمیم گرفته است تا در مورد مخفی شدن لب به سخن بگشاید.
او در مصاحبه با روزنامه " واشنگتن پست" اعلام کرد صدام با سادگی تمام به مزرعه من آمد و کمک خواست و من نیز قبول کردم اما به وی هشدار دادم ممکن است مخفیگاه وی کشف شود و پس از دستگیری شکنجه شود.
آمریکایی ها پیش بینی کرده بودند صدام که در یک روستای کوچک در نزدیکی تکریت به دنیا آمده بود به نزدیکان و افراد قبیله اش پناه خواهد برد و در نخلستان ها ، یا باغ های فراوان پرتقال و گلابی در این منطقه مخفی شود. بنابراین عملیات گسترده ای برای پیدا کردن وی آغاز کرده بودند.
علا نامق تاکید کرد پس از حمله به عراق در سال ۲۰۰۳ به همراه برادرش قیس صدام را از منزلی به منزل دیگر منتقل کردند.
او تاکید کرد صدام در آن مدت هیچوقت از تلفن استفاده نکرد. او به خوبی می دانست آمریکایی ها مکالمکات وی را شنود خواهند کرد.
علا افزود صدام زیاد کتاب می خواند و مطالب فراوانی نیز می نوشت اما همه کتاب ها و دست نوشته های او به دست نیروهای آمریکایی افتاد.
او تاکید کرد صدام برای زن و دخترش نامه می نوشت اما پیش از دستگیری با آنها دیدار نکرد. تنها عدی و قصی بودند که چند بار با او در مزرعه دیدار کردند و خود ملاقات های آنها را با پدرشان ترتیب داده بود.
علا و قیس پس از دستگیری صدام ۶ ماه را در زندان ابوغریب به سر بردند.
راننده سابق صدام پس از آزادی راننده تاکسی شد و پس از جمع آوری مقداری پول رستوران کوچکی بر کرانه دجله باز کرد.
هر چند که ناگفته های فراوانی در مورد مخفی شدن صدام حسین و دستگیری او مانده است علا نامق تاکید می کند رازهای فراوان دیگری نیز دارد اما در حال حاضر نمی خواهد آنها را بازگو کند.
او ممکن است روزی تصمیم بگیرد خاطرات خود را به صورت کتاب ویا فیلم درآورد.

http://hadidnews.com/vdch.vnxt23nq-ftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما