تاریخ انتشار :سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۱
بازگشت وزیر ارتباطات از نمایشگاه تلکام ۲۰۱۳ بانکوک، سوغات شیرینی برای اپراتورها به همراه داشت.
سوغات شیرین وزیر ارتباطات از بانکوک
 بازگشت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از نمایشگاه تلکام ۲۰۱۳ بانکوک، سوغات شیرینی برای اپراتورها به همراه داشت و نوید استفاده از خدمات جدید ارتباطی را نیز به مردم داد.


پیش کشیدن ارائه خدمات نسل سوم و چهارم توسط تمامی اپراتورها در کشور از سوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سوغات شیرینی از نمایشگاه تلکام ۲۰۱۳ بانکوک و گفت‌وگو با وزرای ارتباطات کشورهایی چون تایلند، چین و افغانستان بود که واعظی با خود به کشور آورد.



سوغاتی که حداقل آب پاکی را روی دست زیاده‌خواهان ریخت و ارزشی ویژه به کاربران ارتباطی در کشور داد زیرا عدم توانایی سرویس‌دهی برخی اپراتورها و بهانه‌های جورواجور آن‌ها، نه تنها اتلاف منابع را به همراه داشته بلکه مردم را از حق بی‌بدیل‌شان در دسترسی به سیستم‌های نوین ارتباطی نیز منع کرده است.



قطعا بیان چنین موضعی از سوی مقام ارشد حوزه ارتباطات کشور، نه تنها بر امید اپراتورهای فعال در کشور می‌افزاید و آن‌ها را حتی برای رقابت با خدمات‌دهندگان خارج از مرزها آماده می‌کند، بلکه زمینه‌هایی را نیز برای توسعه ابعادی چون اشتغال‌زایی، رشد جایگاه اقتصادی، ارتقای جایگاه این حوزه در بخش تولید ناخالص داخلی و موضوعاتی چون ارتقای توانمندی‌های داخلی به شکلی غیر مستقیم فراهم می‌کند که تماما در سند چشم‌انداز کشور، به آن‌ها اشاره شده است.



سرویس‌دهنده نسل سوم در کشور ما علی‌رغم شرایط "انحصار" که منتقدان بسیاری دارد و همچنین با در نظر گرفتن تمدید شرایط انحصار در گذشته، همچنان نتوانسته خدمت خود را فراگیر کند و به عنوان مثال در یک قلم باید گفت، اپراتور ارائه دهنده این نسل همچنان در پوشش جاده‌ای اقدام خاصی را انجام نداده است و عملا در جاده‌ها باید، دور تماس با سیم‌کارت‌های این نسل را خط کشید.



حال با وجود این شرایط، مسئولان این اپراتور بار دیگر پیگیر افزایش زمان انحصار خود شده‌اند زیرا معتقدند که تماس تصویری آن‌ها که یک سرویس از مجموعه خدمات‌شان به حساب می‌آید، به اشتباه مسدود شده و همین دلیلی بر این است که انحصار افزایش یابد.



در حالیکه در ارتباط با این موضوع، پیوست فرهنگی بیشترین نقش را ایفا می‌کند و مسئولان سابق شورایعالی فضای مجازی طبق دغدغه مردم و مراجع عظام تقلید به این دلیل جلوی خدمات تصویری این اپراتور را گرفتند که پیوستی برای چنین سرویس‌هایی نداشت.



اما جدای از این بحث، واعظی (وزیر ارتباطات) معتقد است که اگر پروانه این اپراتور در زمان او داده می‌شد، هیچگاه با چنین مشکلاتی بر نمی‌خورد اما این به منزله مدارا کردن با آن نیست زیرا وی معتقد است که تعهداتش با رایتل را نخواهد شکست ولی دوره انحصار آن را هم تمدید نخواهد کرد.



با این حساب و با توجه به مورد خطاب واقع شدن سایر اپراتورها برای ورود به این نسل و حتی LTE توسط وزیر ارتباطات، باید منتظر جهشی عظیم در حوزه ارتباطات سیار از  نیمه دوم سال آینده باشیم.



باید بنشینیم و ببینیم همراه اول و ایرانسل که از منتقدان جدی تمدید انحصار بودند، چه خدماتی را به مشترکان‌شان ارائه خواهند کرد.



از این جهت که خدمات نسل چهارم ارتباطی سرعتی بالغ بر ۱۰ برابر نسل سوم دارد، اگر اپراتوری که در شرایط کنونی متولی نسل سوم شده به خود تکانی ندهد، احتمال دارد که سال آینده و با ورود سایر فعالان این بخش به خدمات یک نسل بالاتر (نسل چهارم)، با همان سرعت ۱۰ برابر عقب گذاشته شود. http://hadidnews.com/vdch--ni.23nqqdftt2.html
منبع : تسنیم
نام شما
آدرس ايميل شما