تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۹
هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات صبح سه شنبه بازار سنگاپور ۱۲۵۵ دلار بود.
خبر بد برای طلا/ بی‌سابقه‌ترین ریزش فلز زرد در ۳ ماه گذشته
قیمت جهانی طلا با صعود ارزش دلار و افزایش گمانه زنی‌ها در مورد بالاتر رفتن نرخ‌های بهره در آمریکا که تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان سرمایه گذاری مطمئن را محدود کرد، به پایین‌ترین قیمت در سه ماه گذشته رسید.

به گزارش حدیدنیوز، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات صبح سه شنبه بازار سنگاپور ۱۲۵۵ دلار بود. در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با ۰.۱ درصد افزایش، ۱۲۵۵ دلار معامله شد. طلا روز گذشته در بازار نیویورک ۱۳ دلار یا یک درصد کاهش یافت و به ۱۲۵۴ دلار در هر اونس نزول کرد که پایین‌ترین قیمت این فلز از ۹ ژوئن بود.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، قیمت طلا تحت فشار صعود دلار قرار گرفته است زیرا سرمایه گذاران با قوت گرفتن احیای اقتصادی آمریکا و انتظار افزایش نرخ‌های بهره در سال آینده به ارز این کشور روی آورده اند.

دلار قوی خبر بدی برای طلا محسوب می‌شود که بسیاری از سرمایه گذاران در برابر خطر ضعف دلار به این فلز پناه می‌برند. بعلاوه نرخ‌های بهره بالاتر طلا را سرمایه گذاری با جذابیت کمتر می‌سازد زیرا نگهداری این فلز که بازدهی ندارد در برابر دارایی‌های دارای بازده در زمان تحکیم سیاست پولی پرهزینه است.

طلا در سه ماه جاری در برابر دورنمای هزینه‌های استقراض بالاتر، ۵.۴ درصد نزول کرده است و نتایج نشست آتی سیاستگذاران بانک مرکزی که ۱۶ و ۱۷ سپتامبر برگزار می‌شود ممکن است این روند نزولی را تشدید کند.

شاخص دلار بلومبرگ که این ارز را در برابر سبدی از ۱۰ ارز بزرگ بررسی می‌کند، به بالاترین سطح از ژوییه سال ۲۰۱۳ صعود کرده است. شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰ نیز در پنجم سپتامبر به رکورد بالایی رسید.

بر اساس گزارش ایسنا، در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل فوری از ۱۸.۹۲۰۴ دلار در روز دوشنبه به ۱۹.۰۲۴۵ دلار افزایش یافت. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، به ۱۳۹۵ دلار رسید که پایین‌ترین سطح از ۲۴ آوریل بود. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، ۸۸۱ دلار معامله شد. http://hadidnews.com/vdcgzq9w.ak9qx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما