تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۳
هفته گذشته مملو از داده‌های مختلف اقتصادی از اقتصادهای مختلف جهان بود و این هفته، هفته به نسبت سبک‌تری برای آمارها است.
تشدید اهمیت دلار پس از انتشار گزارش اشتغال‌زایی آمریکا
به گزارش حدیدنیوز، روند عجیب قیمت طلا در هفته کاری گذشته باعث تشدید دوباره اختلافات کارشناسان در مورد پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت شده است. طلا هفته گذشته را با جهش شدید آغاز کرد و با سکته‌ای ناقص به پایان برد تا با ثبات نسبی میانه هفته در کل ۵ روز کاری هفته‌ای که سپری شد، ۲۵ دلار رشد کرده باشد.

در آخرین نظرسنجی پایگاه اینترنتی کیتکو ۲۱ کارشناس شرکت کرده‌اند که از این میان ۷ نفر افزایش و ۱۰ نفر کاهش قیمت‌ها را پیش‌بینی کرده‌اند. ۴ نفر نیز از مشخص نبودن یا خنثی بودن روند طلا در هفته جدید گفته‌اند. کارشناسان برای هفته گذشته کاهش قیمت‌ها را پیش‌بینی کرده بودند که با رشد بهای اونس این پیش‌بینی محقق نشد. بهای آتی اونس برای تحویل در ماه فوریه نیز در هفته گذشته با ۲۰ دلار افزایش مواجه شد.

کسانی که افزایش قیمت‌ها را در هفته جدید پیش‌بینی کرده‌اند، می‌گویند رشد بهای فلز زرد در روزهای اخیر از تقویت شدید دلار تحت تاثیر قرار گرفته‌اند. کن مورسیون، دبیر خبرنامه اینترنتی Morrison on the Markets می‌گوید: «واکنش اولیه طلا به گزارش‌هایی از جمله آمار داغ اشتغال‌زایی و به‌خصوص روند اخیر تقویت دلار، نشان می‌دهد که اکنون فرصت خوبی برای خرید طلا است. طلا به‌رغم تقویت دلار در تمام هفته، نزدیک مرز ۱۲۰۰ دلار مانده و تکانه کوتاه‌مدت به‌نفع افزایش قیمت طلا است. من انتظار دارم که طلا این هفته بالای مرز روانی بایستد.»

اما کسانی که کاهش قیمت‌ها را پیش‌بینی کرده‌اند می‌گویند که در شرایط کنونی افزایش قیمت‌ها به معنی افزایش فروش است. چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار در موسسه LaSalle Futures Group می‌گوید: «وقتی قیمت نهایی هفته پایین ۱۲۰۰ دلار بوده، باید این هفته در انتظار کاهش قیمت‌ها باشیم. تنها خبر خوب برای طلا این است که اونس از میانگین قیمت ۲۰ روز خود که معادل ۱۱۸۸ دلار بود، بالاتر رفته و جهش داشته است. اگر طلا از میانگین ۵۰ روزه ۱۲۰۲ دلار بالاتر می‌ایستاد، من هم معتقد به افزایش قیمت‌ها می‌شدم.» برخی کارشناسان هم از حفظ سود به دست آمده در هفته گذشته می‌گویند. آدریان دی، رئیس و مدیر اجرایی موسسه مدیریت دارایی Adrian Day می‌گوید: «طلا پس از رشد قوی در هفته گذشته با ثبات روبه‌رو خواهد شد، اما روند میان مدت رو به بالا است.»

هفته گذشته مملو از داده‌های مختلف اقتصادی از اقتصادهای مختلف جهان بود و این هفته، هفته به نسبت سبک‌تری برای آمارها است. مهم‌ترین داده هفته گذشته گزارش وزارت کار آمریکا از وضعیت بازار کار ایالات متحده بود که باعث سقوط قیمت اونس شد. این گزارش که بسیار بهتر از انتظارها بود، شاخص دلار را نیز به بهترین سطح در ۵ سال گذشته رساند تا ارزش دلار در هفته جدید، باز هم مهم‌ترین عامل اثرگذار بر قیمت‌های بازار فلزهای گرانبها باشد. به این ترتیب در هفته کاری‌ای که از امروز دوشنبه آغاز می‌شود، بازار دوباره شاهد اختلاف‌نظر کارشناسان و تشدید اهمیت شاخص دلار است. ارزش دلار در کنار بهای نفت در تمام هفته‌های گذشته مهم‌ترین عوامل موثر بر روند فلز زرد بوده‌اند.

Share/Save/Bookmark
کد مطلب: ۱۴۴۸۶
مرجع : دنیای اقتصاد


جولان داعشی‌ها در منطقه با چراغ سبز همپیمانان قدیمی؛ دشمنان کنونی

ردپای آمریکا در دستکاری قیمت نفت/ نفس طلای سیاه به شمارش افتاد

شما چنین زندگی ای را می پسندید +عکس

طلا به پیشروی ادامه می دهد/ هر اونس ۱۳۱۹ دلار شد

جدیدترین اطلاعات از شکار پهپاد اسرائیلی/ پرواز ۷ هزار کیلومتری آمریکایی‌ها برای رصد موشک سپاه/ بر سر توان دفاعی معامله نمی‌کنیم

http://hadidnews.com/vdcgz39w.ak9qu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما