تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۱
سامانه اطلاع رسانی تهران گزارش داد:

انتخاب کلیددار شهر به دور ازسیاسی بازی

تهران با حجم بسیار زیاد مشکلات و دغدغه های شهری نیازمند مدیریتی جهادی و البته با تجربه و تخصص است.
انتخاب کلیددار شهر به دور ازسیاسی بازی
به گزارش حدیدنیوز، بی شک تهران با حجم بسیار زیاد مشکلات و همچنین دغدغه های شهری نیازمند مدیریتی جهادی و البته با تجربه و تخصص است تا بتواند در این هیاهو و شلوغی کلانشهری که عنوان پایتخت کشور را نیز یدک می کشد، شهری اسلامی را پدید آورد.

شهرداری با درایت و البته دارای ویژگی های گفته شده نیاز ضروری تهران است تا به این ترتیب پایتخت کشور همچنان روی پله ترقی و توسعه گام برداشته و هرچه زودتر به شهری ایرانی- اسلامی نزدیک و نزدیک تر شود.

طی روزهای گذشته بسیاری از منتخبان مردم در چهارمین دوره انتخابات شورای شهر تهران در گفتگو با تهران پرس ویژگی های شهردار منتخب را بیان کردند. ویژگی هایی که به اعتقاد بسیاری از این اعضا نیاز ابتدایی و ضروری یک شهردار به حساب می اید.

دارا بودن مباحث اعتقادی ویژه، دارا بودن مواضع ارزشی، پرچمداری گفتمان انقلاب، شفافیت رویکرد نسبت به مباحث فرهنگی و اجتماعی، در اختیار داشتن مدیریت دانش، توجه به منابع اداری، توجه داشتن به منابع مالی، انضباط اداری مالی، کارآمدی مدیریت راهبردی، مقبولیت میان مردم، مقبولیت بین قوای سه گانه، مقبولیت میان نخبگان، داشتن ارتباط با نمایندگان مجلس، مردم دار بودن، امانتداری، پاکدستی، پاکدامنی، ولایتمداری، عدالت، کاردانی، لیاقت، دارا بودن صلاحیت دینی، شجاعت، خستگی ناپذیری، تخصص، تجربه، صداقت، التزام به قانون اساسی، دارا بودن تخصص و تجربه در مدیریت شهری، اخلاق مدار بودن، نداشتن خط و خطوط سیاسی، اشراف داشتن به قوانین و مقررات و توجه ویژه به اقشار آسیب پذیر بخصوص معلولان و متکدیان شهری از جمله ویژگی هایی بوده است که این منتخبان در گفتگو با تهران پرس، از آنها به عنوان نیازهای ضروری شهر نام برده اند.

با وجود این، در شرایطی که تنها ۴۰ روز دیگر شهردار و رئیس شورای شهر تهران و دیگر کلانشهرها با رای منتخبان مردم در چهارمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا انتخاب می شوند، به نظر میرسد همچنان بررسی ها بای انتخاب شهردار ایده آل تهران ادامه داشته باشد. از محمد باقر قالیباف که طی سالیان گذشته تهران را توانسته به خوبی اداره کند گرفته تا دیگر گزینه های ریز و درشت این روزها نامشان برای حضور در خیابان بهشت شنیده می شود اما بی شک پر واضح بوده که انتخاب شهردار با ملاک های قابل سنجش میتواند بیار آسان تر از حرف و حدیث های کنونی باشد.

در چنین شرایطی به دور از تمامی سیاسی کاری ها خوب است تا منتخبان مردم شهرداری را برای تهران انتخاب کنند تا وی بتواند در فضایی آرام به دنبال عمران و آبادانی کلانشهری مثل تهران که عنوان ام القرای کشورهای اسلامی را یدک می کشد، باشد.

همانگونه که تاکنون نیز عنوان شه شورای شهر و البته مسئولیت خطیر کلید داری پایتخت جای سیاسی بازی و موازی کاری های کنونی نیست، بلکه نیازمند وحدتی بین منتخبان مردم و البته جهادی مثال زدنی از سوی شهردار آینده است.

اکنون زمان آن فرا رسیده تا فرمایشان رهبر کبیر انقلاب فصل الخطاب قرار گرفته و با توجه به آن منتخبان شهرداری به واقع خدمتگزار را برای تهران برگزینند تا هرچه زودتر چرخه سازندگی پایتخت کشور همچون گذشته روشن بوده و مشکلات ریز و درشت در مسیر بهبود قرار گیرند. http://hadidnews.com/vdcgyn9x.ak9w74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما