تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۵۹
واکاوی رفتار عجیب بانوی اول آمریکا

"ملانیا" را آزاد کنید!

عدم شفافیت ملانیا و رفتارهای عجیبش، او را نزد طرفداران جناح چپ به یک "قهرمان مردمی" تبدیل کرده است؛ جناح چپی که مایل است تصور کند که او نزد شوهر شرم آورش همچون یک "گروگان" زندانی است.
"ملانیا" را آزاد کنید!
به گزارش حدید نیوزو به نقل از نیویورک تایمز، ایست وینگ (بخش مسکونی کاخ سفید) به شدت برای برنامه‌ریزی تدارکات جشن سالانه White House Easter Egg Roll (بازی سنتی که در روز عید پاک با تخم مرغ انجام می‌شود) عقب افتاده است. آیا قرار است کاخ سفید این میهمانی یا شاید تخم مرغ بازی را لغو کند؟
 
در همان حین که رئیس جمهور همه جا حاضرمان "واقعیت" را از ما ربود، بانوی اول ناپدید شد تا بار دیگر نوک پیکان تیترها پس از مراسم تحلیف متوجه واشنگتن شود. علاوه بر آن، اخباری از مقاومت دولت فدرال علیه رفتارهای نامنظم، اشتباه و ناگهانی ترامپ به بیرون درز پیدا کرده و همچنین شایعاتی مبنی بر رفتار عجیب و غیر قابل درک ملانیا به گوش رسیده است.
 
جولی هیرشفلد دیویس در تایم در مورد اضطراب منابع ناشناس واشنگتن نوشت که تا چه اندازه نگران برگزاری مراسم سالانه "بازی با تخم‌مرغ عید پاک" و دیگر رویدادهای مهم کاخ سفید که جزو اصلی‌ترین و سنگین‌ترین وظایف بانوی اول ایالات متحده است، هستند زیرا ایست وینگ خالی از سکنه بوده و حتی تاکنون پاسخی از آنجا برای برگزاری تورهای کاخ سفید دریافت نشده است.
 
در حالی که ملانیا نقش راپونزل [اشاره به دختر افسانه‌ای به همین نام که موهایش را در قلابی می‌پیچید و به پایین پرت می‌کرد، تا جادوگر بالا بیاید] را در برج ترامپ ایفا می‌کند، استیو بنن نقش خود به عنوان ترول زیر پل [در فرهنگ عامه اسکاندیناوی، هیولای غول پیکری که گاه دارای قدرت جادویی است. ترول‌ها با انسان‌ها دشمنی می‌ورزند در قصرهایشان زندگی می‌کنند. در بسیاری داستان‌ها ترول زیر پل‌ها خانه دارد و از مسافران باج می‌گیرد.] را بازی می‌کند.
 
ملانیا را آزاد کنید!
استیو بنن، مشاور ارشد سیاسی کاخ سفید
 
حداقل دیک چینی [چهل و ششمین معاون رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا از سال ۲۰۰۱ تا ژانویه ۲۰۰۹]، یک دانشمند دیوانه دیگر که از روابط چند جانبه متنفر و شیفته هژمونی بود، برای نابودی جهان تا زمان آغاز یک جنگ ساختگی صبر کرد و سپس لقب دارت ویدر (Darth Vader) [از مشهورترین شخصیت‌های پلید تاریخ سینما که در مجموعه تخیلی جنگ ستارگان ساخته شد] را از آن خود کرد. استیو بنن همزمان با اینکه مشخص نیست دارد چه آشی برای جهان می‌پزد، لقب دارت ویدر را به خود داده و می‌گوید: «تاریکی خوب است... دارت ویدر و شیطان قدرت واقعی داشتند.»
 
سپس به ملانیا ترامپ خوش سلیقه می‌رسیم که با تمسخر به ایست وینگ نگاه می‌کند ولی در سوی دیگر، استیو بنن خبیث در وست وینگ (بخش غربی کاخ سفید که مختص امورات اداری است) همچنان می‌تازد و شب‌ها تا دیروقت طرح‌های پلیدش برای برهم زدن دنیا از طریق جنگ‌های تجاری، جنگ‌های واقعی و نبرد علیه "خلافت" اسلامی را برنامه‌ریزی می‌کند. همزمان که رئیس جمهور عجول کاخ سفید بذر نزاع، هرج و مرج و ظلم را در جهان می‌پراکند، استیو بنن مانند جابا هات [شخصیتی کاملا منفی در جنگ ستارگان است که گروهی از تبهکاران، شکارچیان، قاچاقچیان، قاتلان و باجگیران را به دور خود جمع کرده و یک امپراتوری خلافکاری به راه انداخته است.] در مرکز وست وینگ نشسته و یک پایش را روی پای دیگرش انداخته است. فرمان‌های اجرایی ترامپ مبنی بر منع ورود مهاجران و بازگرداندن قوانین مالی وال استریت تنها دو نمونه از کارهای بدون تدبیر دونالد ترامپ هستند که قانون دوم مستقیما به طبقه کارگری ضربه خواهد زد که در وهله نخست به او رای داده بودند.
 
من بیش از آنکه نگران غیبت ملانیا در کاخ سفید باشیم، نگران حضور دونالد ترامپ در آنجا هستم. زنی که خودش را یک "مادر تمام عیار" معرفی کرده است، خواه ناخواه در حال ارائه تصویری جدید از نقش بانوی اول در کاخ سفید است. ملانیا می‌گوید: «کارها را به سبک و شیوه من انجام خواهیم داد.»
 
کیت اندرسون براور، مولف کتاب "بانوی اول: شکوه و عظمت بانوان اول در آمریکای مدرن" می‌گوید: «از زمان ابیگیل آدامز (۱۸۱۸ - ۱۷۴۴) [همسر جان آدامز، دومین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا] تاکنون پیش نیامده که بانوی اول در صحت و سلامت کامل باشد ولی از روز اول به کاخ سفید نیاید.»

ملانیا را آزاد کنید!
باراک اوباما در مراسم سالانه عید پاک در کاخ سفید
ملانیا احتمالا از زندگی در آشیانه طلایی‌اش در برج ترامپ نهایت لذت را می‌برد و اصلا ککش هم نمی‌گزد که شوهر با هر توییتی که دم به ثانیه می‌فرستد، جهان را به آتش می‌کشد.
 
اگر می‌گوییم که مشاهده "بیل کلینتون" در جایگاه "بانوی اول" می‌توانست بسیار جالب باشد، دلایل خاص خودش را دارد: مثلا فرض کنید که بیل کلینتون از جعبه موسیقی سفید و قدیمی ایست وینگ مراقبت می‌کند! اما در واقع مردی که از تمام جزئیات معادلات ایرلند و مذاکرات صلح خاورمیانه آگاهی داشت، قرار نبود صرفا برای فرزندانشان در سفرهای خارجی کتاب بخواند یا تدارکات شام‌های دولتی را فراهم کند.
 
براور می‌گوید: «بیل کلینتون احتمالا نقش بانوی اول را کاملا وارونه می‌کرد و تمام کلیشه‌های جنسیتی را بر هم می‌زد. ملانیا ترامپ هم قرار است کاری به همین اندازه جالب انجام دهد. او قصد دارد تصورات ما از نحوه عملکرد بانوی اول را کنار بزند. امتناع ملانیا از تن دادن به نقشی که مردم برای بانوی اول به عنوان همسر و مادری ایده‌ال متصور هستند، شاید به مذاق همگان خوش نیاید.»
 
براور می‌گوید: «نمی‌دانیم که آیا ملانیا خودش را یک فمینیست می‌داند یا خیر اما کاری که او دارد انجام می‌دهد، به شکلی کاملا عجیب زیرمجموعه کارهای فمینیستی قرار می‌گیرد. اینکه ملانیا نمی‌خواهد به کاخ سفید برود تا زمانی که آماده شود، اقدامی جسورانه محسوب می‌شود.»
 
همسران شخصیت‌های سیاسی همانند شاهدینی هستند که در دادگاه به نفع شخصی شهادت می‌دهند و می‌توانند شخصیت سیاسی و خشن شوهرشان را لطیف‌تر جلوه دهند. ملانیا پس از رسوایی بیلی بوش این کار را در حق دونالد انجام داد و به اندرسون کوپر (مجری CNN) گفت که «اتهامات جنسی علیه همسرش همه دروغ است و مکالمه بین آن‌ها [دونالد و بوش] صرفا یک مکالمه بچگانه بوده است.»
 
ملانیا اگر می‌خواست می‌توانست در باب اتهامات جنون و دیوانگی که به شوهرش در اولین هفته کاری کاخ سفید وارد شد، باز هم مصاحبه و از او به طور تمام قد دفاع کند اما او چنین کاری نکرد تا همین سکوت موجب شود که تحلیلگران چپ‌گرا گمانه‌زنی کنند که او هنوز کاملا از زخم اتهامات جنسی بیلی بوش به شوهرش التیام نیافته است.

ملانیا را آزاد کنید!
دارت ویدر، یکی از پلیدترین شخصیت‌های تاریخ سینما است

عدم شفافیت ملانیا و رفتارهای عجیبش، او را نزد طرفداران جناح چپ به یک "قهرمان مردمی" تبدیل کرده است؛ جناح چپی که مایل است تصور کند که او نزد شوهر شرم آورش همچون یک "گروگان" زندانی است.
 
از این رو، هشتگ #ملانیا_را_آزاد_کنید (#FreeMelania) در توییتر راه افتاده است. حتی پاول رادنیک، نویسنده آمریکا، خاطرات ساختگی ملانیا را در نیویورکر به چاپ می‌رساند که در یکی از این خاطرات، ملانیا به صورت کاملا ناشناس به راهپیمایی زنان در واشنگتن رفته و فریاد می‌زند: «دستان کوچکتان را از حقوق باروری من کنار بکشید!» البته چپ‌گرایان در شگفتند که آیا پروژه بانوی اولیِ او و مبارزه با زورگیری مجازی، یک سیلی زیرکانه از سوی شوهرش [دونالد ترامپ] است که خود یکی از همان زورگویان فضای مجازی است!
 
بانوی اول آمریکا تا به امروز در صورتی که تشخیص می‌داد مشاورین بیش از حد نفوذ پیدا کرده‌اند، همواره نقش کلیدی را ایفا کرده است. برای نمونه، نانسی ریگان باعث شد تا دونالد رگان، رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید، اخراج شود؛ لورا بوش نیز همین کار را با دونالد رامسفلد انجام داد.
 
ملانیا هرگز چنین نقشی را برای دونالد ایفا نکرده است؛ این ایوانکا ترامپ و همسرش جرد کوشنر بودند که باعث اخراج کوری لواندوفکسی و پال منافورت شدند. تصور می‌شد که احتمالا ایوانکا ترامپ کمی از نقش بانوی اول را اجرا کند اما او در حال حاضر سخت مشغول نجات برند خودش از گزند اقدامات پدرش است. در کابینه ترامپ، شاید بهتر باشد ایست وینگ همانطور خالی باقی بماند.
 
منبع: Nytimes
ترجمه: وبسایت فرادید
http://hadidnews.com/vdcgxy9w.ak9ty4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما