تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۳
گران فروشی ۸۰درصد میوه ‌فروش‌های تهران!

گرانی ۱۰۰تا۲۰۰درصدی میوه‌ها در برخی مغازه‌های تهران!

برخی مغازه‌های میوه فروشی در تهران قیمت میوه ها را ۱۰۰تا ۲۰۰ درصد بیشتر از قیمت واقعی به فروش می‌رسانند.
گرانی ۱۰۰تا۲۰۰درصدی میوه‌ها در برخی مغازه‌های تهران!
رییس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: برخی مغازه‌های میوه فروشی در تهران قیمت میوه ها را ۱۰۰تا ۲۰۰ درصد بیشتر از قیمت واقعی به فروش می‌رسانند.

به گزارش حدیدنیوز، مصطفی دارایی نژاد درپاسخ به این سوال که به گفته رییس اتحادیه میوه و تره‌بار برخی از مغازه دارن که قیمت میوه‌ها را گران تر می‌فروشند دلیل آن را وجود دلالان و واسطه ها در این بخش عنوان می‌کنند گفت: به اعتقاد من حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد مغازه‌های میوه فروشی در تهران مجوز قانونی ندارند و اتحادیه مربوطه نظارت کافی بر آن ها ندارد.

وی تاکید کرد: مغازه داران دلیل گرانفروشی میوه‌ها را پرداخت مالیات و اجاره بیشتر در برخی از مناطق تهران عنوان می کنند و این در حالی است که این موضوع نباید در قیمت نهایی برای مصرف کنندگان تاثیری داشته باشد و میوه گرانتر به فروش برسد.

وی سخنان رییس اتحادیه میوه و سبزی فروشان را درباره روند فعالیت دلالان و واسطه‌های میادین کذب محض دانسته و بیان کرد: طبق قانون نظام صنفی که به ما و اتحادیه میوه وسبزی فروشان ابلاغ شده مغازه داران موظف هستند ۳۰ درصد بر روی فاکتورهای میادین میوه و تره بار اضافه کرده و میوه ها را به مردم بفروشند.

گرانی ۱۰۰تا۲۰۰درصدی میوه‌ها در برخی مغازه‌های تهران!

وی با بیان این‌که شنبه هرهفته قیمت گذاری میوه‌ها با حضور بازرسان وزارت صنعت و سازمان تعزیرات انجام می‌شود و سقف و کف قیمت میوه‌ها اعلام می‌شود گفت: مغازه داران می‌توانند حداکثر تا ۳۰درصد درصد بیشتر از فاکتور میادین میوه ها را به فروش برسانند این درحالی است که درحال حاضربرخی از مغازه‌ها ۱۰۰تا ۲۰۰ درصد بیشتر از قیمت واقعی میوه‌ها را می فروشند!

رییس اتحادیه بارفروشان تهران با بیان اینکه حدود ‌۱۵۰ میدان اقماری داریم که وابسته به شهرداری هستند، گفت: اتحادیه ما در میدان مادر قرار دارد که تنها جایی است که میوه‌ها را به میادین سراسر کشور ارسال می‌کند؛ تمامی کسانی که به صورت غیرقانونی فعالیت می‌کردند را به حجره‌های قانونی در میدان وارد کردیم و با آن هایی که خلاف این موضوع عمل کنند برخوردهای قانونی لازم را انجام می دهیم.

پلمپ ۱۱ حجره دردو هفته گذشته

دارایی‌نژاد با بیان این‌که در دو هفته گذشته حدود ۱۱ حجره را پلمپ کردیم گفت: میدان اصلی میوه‌و‌تره بار هشت در ورودی و خروجی دارد و کاملا محصور شده است و نظارت کامل بر آن انجام می‌شود، دلالان نیز براساس فاکتورهای متحدالشکلی که طراحی کردیم فعالیت می کنند و کار غیرقانونی انجام نمی‌دهند.

۸۰ درصد مغازه‌های میوه فروشی تهران گرانفروشی می کنند

به گفته وی ۸۰ درصد مغازه‌های میوه فروشی تهران گرانفروشی می کنند و تعیین جریمه‌های ۵۰ هزار تومانی نمی تواند مانعی برای فعالیت آن‌ها باشد و این وظیف سازمان حمایت است که از حقوق مصرف‌کنندگان حمایت کند.

به اعتقاد دارایی‌نژاد، اتحادیه میوه فروشان حریف فعالیت مغازه‌های غیرقاونی در این بخش نیست. http://hadidnews.com/vdcgxx9w.ak9zz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما