تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۲
رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه مطلع شدن واردکنندگان خودرو از تغییر ضوابط واردات منجر به افزایش واردات خودرو شد، گفت: به‌زودی ضوابط جدید واردات خودرو در دولت بررسی می‌شود.
دلیل افزایش واردات خودرو چیست؟
به گزارش حدیدنیوز، مجتبی خسروتاج در مورد اینکه ضوابط و دستورالعمل جدید برای واردات خودرو در چه مرحله‌ای قرار دارد، گفت:‌ بررسی‌ها در زمینه چگونگی واردات خودرو انجام شده، پیشنهادات تا چند روز آینده به دولت می‌رود و پس از آن تصمیمات جدید اعلام می‌شود.
 
رئیس سازمان توسعه تجارت افزود: بررسی‌ها و پیشنهادات در مورد ضوابط جدید واردات خودرو مدتی پیش تهیه شده بود، اما به دلیل تشکیل کابینه جدید دولت دوازدهم، اقدامات لازم انجام نشد که با استقرار وزیر صنعت در دولت دوازدهم اقدامات در این زمینه در حال انجام است.
 
خسروتاج با بیان اینکه در زمینه واردات خودرو به لحاظ تعداد در 5 ماهه ابتدای امسال نسبت به 5 ماه ابتدای سال گذشته 43 درصد رشد داشتیم، گفت: به لحاظ ارزشی واردات خودرو در 5 ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد رشد داشته است.
 
وی بیان داشت:‌ طی 5 ماهه سال گذشته ارزش واردات خودروی ترخیص‌شده 700 میلیارد دلار بود، در حالی که در 5 ماه ابتدای امسال این رقم به بیش از یک میلیارد دلار افزایش یافته است.
 
رئیس سازمان توسعه تجارت به دلیل افزایش واردات خودرو اشاره کرد و گفت: واردکنندگان خودرو اواخر سال گذشته و اوایل امسال متوجه شدند، ضوابط واردات خودرو تغییر می‌کند، به همین دلیل نسبت به افزایش ثبت سفارش اقدام کردند.
 
خسروتاج ادامه داد: مقررات و ضوابط جدید واردات خودرو بر صادرات، سرمایه‌گذاری در داخل و تولید مشترک و سرمایه‌گذاری مشترک در بخش خودرو تأکید دارد.
 
وی با تأکید اینکه واردات باید هدفمند باشد، افزود: بنابراین در این زمینه نیازمند بودیم، تا بررسی کنیم که واردات خودرو با سیاست‌های دولت تطابق دارد، یا خیر که به این نتیجه رسیدیم که دستورالعمل واردات نیازمند تغییرات است.
منبع: فارس
ارسال به تلگرام
  http://hadidnews.com/vdcgxx9w.ak93t4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما