تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۴۸
خوش چهره با حمایت از کمپین نه به یارانه:

پرداخت یارانه نقدی به همه مردم بی‌عدالتی است

یارانه به چهل درصد از دریافت کنندگان تجدید نظر کند.
پرداخت یارانه نقدی به همه مردم بی‌عدالتی است

به گزارش حدیدنیوز، استاد اقتصاد دانشگاه تهران ضمن اعلام حمایت از «کمپین نه به یارانه» گفت: دولت باید در کنار اقدامات داوطلبانه در پرداخت یارانه به چهل درصد از دریافت کنندگان تجدید نظر کند.

محمد خوش چهره با بیان اینکه پرداخت یارانه نقدی به همه مردم بی عدالتی است، اظهار کرد: اگر «کمپین نه به یارانه» اقدامی خودجوش باشد و موجب آگاهی بخشی و ارتقای سطح شعور اجتماعی و اقتصادی مردم شود می‌تواند مثبت و مفید باشد.



وی با اشاره به اینکه اگر این کمپین بتواند درصدی را از دریافت یارانه منصرف کند تجربه جالب توجهی خواهد بود، افزود: دولت باید گروه هایی را از دریافت یارانه حذف کند اما به نظر می رسد در این زمینه تردید دارد و البته بنابر اعتقاد برخی این ناشی از سیاست اعتدالی است که دولت از تغییرات کوتاه مدت اجتناب می کند.

نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی حذف چهل درصد از یارانه گیران را الزامی دانست و با بیان اینکه این یارانه برای بخشی از گروه‌های پایین که فشار اقتصادی زیادی را متحمل می شوند می تواند تا حدی مفید باشد، تاکید کرد: البته باید یادمان باشد که یارانه نقدی یک مسکن است و بیماری را علاج نمی کند.



وی با اشاره به تلاش مجلس هفتم برای کاهش آسیب‌های پرداخت یارانه نقدی، اضافه کرد: در آن زمان برخی از ما انتقاد می کردند که مگر شما مروج عدالت اجتماعی نیستید ولی بنده معتقد بودم که معلوم نیست که دولت به یارانه نقدی به عنوان یک مسکن نگاه می کند و این احتمال دارد که بیماری که همان فقر است، فراموش شود.



خوش چهره افزود: درمان بیماری اقتصاد ما رفع موانع تولید ملی است و مردم باید توجیه شوند به نفعشان نیست که کرامت انسانی آنها زیر سئوال رود و هر ماه منتظر یارانه نقدی باشند.



استاد اقتصاد دانشگاه تهران با اشاره به مشکلات دولت در تامین منابع یارانه‌ها ادامه داد: مشخص نیست دولت بتواند منابع پرداخت را فراهم کند و اگر شرایط به همین گونه پیش رود این مسئله به یک چالش ملی تبدیل می شود.



وی در پایان با حمایت از «کمپین نه به یارانه» و تشویق مردم به انصراف داوطلبانه تاکید کرد: دولت باید در گروه‌های دریافت کننده یارانه تجدیدنظر کند.

کمپین نه به یارانه چندی پیش به همت تعدادی از جوانان فعال اجتماعی آغاز به کار کرد. مصطفی حسنی تاسیس کننده این کمپین هدف آن را آگاه سازی اقشار مختلف جامعه نسبت به مشکلات به وجود آمده از پرداخت یارانه نقدی اعلام کرده تا در نتیجه این اقدامات کسانی که به این مبالغ نیاز ندارند به صورت داوطلبانه از دریافت آن اعلام انصراف کنند تا شرایط اقتصاد ملی بهبود پیدا کند.

اطلاعات بیشتر در: http://www.eranico.com/fa/content/۲۰۲۸۹/%d۹%be%d۸%b۱%d۸%af%d۸%a۷%d۸%ae%d۸%aa-%db%۸c%d۸%a۷%d۸%b۱%d۸%a۷%d۹%۸۶%d۹%۸۷-%d۹%۸۶%d۹%۸۲%d۸%af%db%۸c-%d۸%a۸%d۹%۸۷-%d۹%۸۷%d۹%۸۵%d۹%۸۷-%d۹%۸۵%d۸%b۱%d۸%af%d۹%۸۵-%d۸%a۸%db%۸c%e۲%۸۰%۸c%d۸%b۹%d۸%af%d۸%a۷%d۹%۸۴%d۸%aa%db%۸c-%d۸%a۷%d۸%b۳%d۸%aa#ixzz۲sG۷PdqGq
منبع این مطلب سایت ارانیکو می باشد.

http://hadidnews.com/vdcgxt9x.ak97q4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما