تاریخ انتشار :شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۱
سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان همانقدر که از کار در فولاد راضی است، از بی نظمی‌های دفاعی تیمش و موقعیت‌هایی که هدر رفتن آنها باعث دوری از سهمیه آسیا شده، ناراحت است.
به گزارش حدیدنیوز، افشین قطبی درباره دیدار روز گذشته تیمش مقابل صنعت نفت و همینطور شرایط کلی در فولاد و شهر اهواز انجام داد. صحبت‌های قطبی را اینجا می‌خوانید:
 
 
باورم نمی‌شود یک تیم انقدر راحت گل بخورد
 
خودمان برای صنعت نفت فرش قرمز پهن کردیم که ۳ امتیاز را بگیرد و برود. نیمه اول حداقل باید با برتری ۲ بر صفر بیرون می‌آمدیم. فرصت‌های بیشماری را در طول بازی خلق کردیم. حتی وقتی نتیجه سه بر یک بود حس می‌کردم می‌توانیم بازی را برگردانیم، چون کاملاً برتر بودیم. ولی گل‌های عجیبی خوردیم. فیلم بازی را دیدم و باورم نمی‌شود در لیگ برتر یک تیم انقدر راحت گل بخورد. البته این مسئولیت من است.
 
 
حتی داور چهارم هم آفساید را متوجه شد
 
داور دو تصمیم کلیدی علیه ما گرفت. یک پنالتی و یک گل آفساید. حتی اگر پنالتی مهم نباشد که هست، گل آفساید خیلی فاحش بود. دو نفر همزمان در آفساید بودند و چطور می‌شود که داور ندیده باشد؟ حتی داور چهارم که کنار زمین بود، متوجه شد. من فکر می‌کنم با توجه به این اشتباهات اولیه، سیستم VAR می‌تواند در ایران خیلی کمک کند. اگرچه همانطور که گفتم اشتباه داوری علت باخت ما نیست و ما خودمان به خودمان باخت را تحمیل کردیم.
 
    بیشتر بخوانید:
    برترین گلزن 7 فصل اخیر لیگ برتر ایران کیست؟
 
دومینوی فوتبال به ضرر ما شد
 
سرمربی فولاد در ادامه گفت: ۴ بازیکن را نداشتیم و این مثل یک دومینو است که همه چیز روی هم تاثیر می‌گذارد. مثلاً وقتی دفاع راست را ندارید، باید یک بازیکن از جلو به عقب بیاورید و آنجا را هم تضعیف کنید. مسی بازیکن خیلی مهمی برای ما است که دیروز نبود. همچنین سینا مریدی و فرزاد جعفری. این بازیکنان می‌توانند در برخی لحظات، کیفیت متفاوتی به تیم ما بدهند که در هر صورت این هم نقص تیمی ما است و باید نیمکت بهتری داشته باشیم.
 
 
فوتبال در مقابل زندگی چیز مهمی نیست
 
یک مقدار ماجرای سیل روی تمرکز کلی همه ما در خوزستان تاثیر گذاشته است و حواس‌ها از فوتبال پرت شده که طبیعی است. همه ما کنار مردم خواهیم بود و هر کمکی از دستمان بر بیاید انجام می‌دهیم چون فوتبال در قبال مسائل حیاتی واقعاً چیز مهمی نیست. امیدوارم مردم خوب خوزستان هر چه سریع‌تر به روال عادی زندگی برگردند و دولت کمک کند برای اینکه این آدم‌های مهربان هیچ نگرانی ای نداشته باشند.
 
 
آنچه در آزادی می‌بینید، کیفیت کل لیگ نیست
 
من زمانی که در ایران نبودم، بازی‌های ورزشگاه آزادی را بیشتر می‌دیدم و به نظرم وقتی شما از دور بازی‌های این ورزشگاه را می‌بینید، همه چیز خیلی متفاوت است با چیزی که در لیگ ایران اتفاق می‌افتد. شما وقتی به بعضی جاها می روید، متوجه می‌شوید که شرایط متوسط لیگ ایران خیلی با اتفاقات ورزشگاه آزادی فرق دارد. چه از نظر داوری، چه زمین و کیفیت برگزاری و همینطور از نظر تماشاچی.
 
پرسپولیس به این دلیل شانس اصلی قهرمانی است
 
در لیگ ایران با توجه به چیزی که من امسال دیده ام، به نظرم دو دفاع وسط و دروازه بان برای کسب عنوان نقش بسیار کلیدی ای دارند و از این بابت شانس اصلی قهرمانی را به پرسپولیس می‌دهم که تیم بسیار خوبی است و خیلی متعادل است. آقای برانکو کار خیلی بزرگی کرده که چهار سال با همه مسائلی که می‌دانیم اطراف تیم‌های بزرگ وجود دارند، تیم را بالای جدول نگه داشته است.
 
 
آقای گل یک تیم باید زیاد گل بزند
 
البته جدا از اهمیت کارهای دفاعی، گلزنی هم نکته بسیار مهمی است. به نظر من آقای گل یک تیم باید گل‌های زیادی در طول فصل به ثمر برساند. در تیم ما شیمبا آقای گل است و یازده گل زده است. این تعداد گل برای یک مهاجم باید بیشتر هم بشود.
 
 
خوشحال نیستم چون سهمیه را از دست داده ایم
 
شخصاً علاقه مند به بازی تهاجمی هستم و دوست دارم اگر اینجا ماندم، فصل آینده فولاد در فوتبال ایران تیمی باشد که به بازی‌های زیبا شناخته شود. فکر می‌کنم اگر ما در این چند بازی از موقعیت‌های مان استفاده می‌کردیم، حتماً حتی می‌توانستیم سهمیه آسیایی بگیریم اما این اتفاق نیافتاد و من واقعاً خوشحال نیستم.
منبع: ورزش سه http://hadidnews.com/vdcgxq9w.ak9ut4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما