تاریخ انتشار :شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۰
در این نامه آخوندی استدلالات فراوانی آورد که چاره‌ای جز افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر نداریم.
دومین نامه‌نگاری دولتی‌ها با بانک مرکزی برای افزایش وام مسکن مهر
مخالفت کمیسیون اعتباری بانک مرکزی برای افزایش سقف وام مسکن مهر موجب شد این بار ویسه معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رئیس‌جمهور نامه‌ای به سیف رئیس‌کل بانک مرکزی ارسال کند.

به گزارش حدیدنیوز، اوایل مهر ماه سال جاری بود که نامه‌نگاری‌های آخوندی وزیر راه و شهرسازی و جهانگیری معاون اول رئیس‌ جمهوری به رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر به کمیسیون اعتباری بانک مرکزی رفت.

در این نامه آخوندی استدلالات فراوانی آورد که چاره‌ای جز افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر نداریم چرا که ساخت ۹۰۰ هزار مسکن مهر شهری و روستایی با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد کند یا متوقف هستند.پس تأخیر در تکمیل این واحدهای مسکونی و رها شدن پروژه‌ها به دلیل عدم تزریق اعتبارات جدید علاوه بر اتلاف منابع و تحمیل هزینه‌های اقتصادی بر کشور تبعات و پیامدهای اجتماعی گسترده‌ای را در پی خواهد داشت. اکثر پروژه‌های مسکن مهر در سطح کشور در مرحله سفت‌کاری و نازک‌کاری هستند که به دلیل افزایش نرخ دستمزد و مصالح ساختمانی پیشرفت آنها کند شده است.

این گزارش حاکی است از طرفی برای جبران هزینه‌های سازندگان، دولت در اوایل سال جاری دستور‌العمل شماره ۳ افزایش قیمت را ابلاغ کرد اما طرف تقاضا که مردم هستند هنوز تقویت نشده و تصویب افزایش سقف وام مسکن مهر در کمیسیون اعتباری بانک مرکزی گیر کرده است.

در همان تاریخ یعنی در مهر ماه سال جاری جهانگیری نیز در پاسخ به نامه آخوندی بر روی همان نامه به سیف رئیس کل بانک مرکزی این موضوع را متذکر شد که با توجه به اهمیت مساله مسکن مهر این موضوع را بررسی و اقدام کنند و اگر لازم است در این خصوص جلسه بگذارند و آن‌را در دولت مطرح و نتیجه را هم جواب دهند.

بر اساس این گزارش، در عین حال برخی خبرها حاکی است کمیسیون اعتباری بانک مرکزی با افزایش سقف وام مسکن مهر به ۳۰ میلیون تومان مخالفت کرده است. بنابراین این بار رضا ویسه معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رئیس‌جمهور در نامه‌ای که به سیف رئیس کل بانک مرکزی ارسال کرده خواسته است پیگیر افزایش تسهیلات مسکن مهر از ۲۵ به ۳۰ میلیون تومان باشد.

دغدغه و نگرانی جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و ویسه معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رئیس‌جمهور برای افزایش سقف وام مسکن مهر به این دلیل است که بسیاری از واحدهای مسکن مهر در کشور به دلیل کمبود اعتبار نیمه تمام مانده‌اند و با نزدیک شدن به فصل سرما عملا سال ۹۳ برای سرعت دادن به ساخت و ساز مسکن مهر از دست رفته است.

اگر چه دولت بارها اعلام کرده که تکلیف مسکن مهر در سال ۹۴ روشن می شود و واحدهای نیمه تمام واگذار و پرونده مسکن مهر در آن سال بسته می شود، اما عدم افزایش سقف وام مسکن مهر و تقویت نشدن طرف تقاضا که همان توان مشارکت متقاضیان است، مسکن مهر در سال ۹۴ نیز به اتمام نمی رسد. http://hadidnews.com/vdcgxn9w.ak9q34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما