تاریخ انتشار :دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۷
جمعی از معاونین و مشاورین رئیس‌جمهور، روحانی را در سفر به آمریکا همراهی می‌کنند.
 به گزارش حدیدنیوز به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز دوشنبه در صدر یک هیئت سیاسی تهران را به مقصد نیویورک و مقر سازمان ملل متحد ترک کرد.



در این سفر، محمد‌علی نجفی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور، محمدرضا صادق مشاور رسانه‌ای، حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور، محمود واعظی وزیر ارتباطات و حجت‌الاسلام شهیدی رئیس بنیاد شهید، نیز روحانی را همراهی‌ می‌کنند.



همچنین سیامک مره صدق نماینده کلیمیان و احمدرضا دستغیب نماینده شیراز هم جزو هیئت همراه رئیس جمهور هستند.



پیشتر نیز محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه به همراه یک هیئت سیاسی از وزارت امور خارجه به آمریکا رفته بودند.



برنامه‌های سفر رئیس‌جمهور



هواپیمای رئیس‌جمهور ساعت ۱۹ به وقت آمریکا در فرودگاه "جان‌اف‌کندی" فرود می‌آید.



شرکت در مراسم افتتاحیه مجمع عمومی سازمان ملل، دیدار با رؤسای جمهور فرانسه و اتریش، وزیر خارجه آلمان و نخست‌وزیر فیجی از برنامه‌های رئیس‌جمهور در روز اول حضور وی در نیویورک خواهد بود.



مصاحبه با شبکه‌های تلویزیونی سی‌ان‌ان و روزنامه واشنگتن‌پست و مصاحبه با سی‌بی‌اس از دیگر برنامه‌های رئیس جمهور در جریان سفر به نیویورک است.



روحانی همچنین با رؤسای جمهور تونس و لبنان و دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی دیدار خواهد کرد.



ملاقات با دبیرکل سازمان ملل، رئیس جمهور ترکیه و معاون نخست‌وزیرعراق و نخست‌وزیران ایتالیا و اسپانیا و دیدار با ایرانیان مقیم آمریکا از دیگر برنامه‌های رئیس‌جمهور در جریان این سفر است.



حضور و سخنرانی در افتتاحیه نشست وزرای خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد (نم)، سخنرانی در اجلاس خلع سلاح هسته‌ای و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل و کنفرانس مطبوعاتی با خبرنگاران و رسانه‌ها در روز آخر از دیگر برنامه‌های سفر رئیس‌جمهور به نیویورک است.



سخنرانی حسن روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل ساعت ۲۴ سه‌شنبه به وقت تهران انجام می‌شود. http://hadidnews.com/vdcgwy9x.ak9n74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما