تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۹
معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی افزایش قدرت خرید مردم و خروج بازار مسکن از رکود را دو نتیجه مثبت افزایش تسهیلات مسکن عنوان کرد و گفت: از آنجا که پرداخت وام تدریجی خواهد بود با مشکل کمبود مسکن متناسب با این وام مواجه نخواهیم شد.
با افزایش تسهیلات، بازار مسکن به تدریج از رکود خارج می شود
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حامد مظاهریان با بیان اینکه افزایش وام مسکن تاثیرات دو سویه ای بر بازار مسکن خواهد داشت، افزود: افزایش وام مسکن یکی از برنامه های یک سال و نیم اخیر وزارت راه و شهرسازی بود زیرا متناسب با افزایش قیمت مسکن در کشور میزان این وام افزایش نیافته بود.

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه افزایش وام، قدرت خرید مردم را بیشتر می کند، افزود: از آنجا که این وام به تدریج پرداخت خواهد شد به سازندگان این وضعیت را نشان می دهد که بازار مسکن به تدریج پر رونق خواهد شد، ضمن آنکه انتظار داریم تکمیل واحدهای نیمه تمام و صدور پروانه های ساختمانی جدید در پی اعلام افزایش وام بیشتر شود.

وی خروج بازار مسکن از رکود را یکی از نتایج این افزایش وام دانست و گفت: قطعا این روند به تولید بیشتر در بخش مسکن منجر خواهد شد.

مظاهریان در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است اعطای وام ۸۰ میلیون تومانی سبب گرانی مسکن شود؟ اظهار داشت: این اشکال وارد نیست زیرا وام به خانه اولی ها به طور مستمر اعطا نمی شود که کمبود مسکن داشته باشیم بلکه مردم باید برای دریافت وام سپرده گذاری کنند و این روند در یک بازه زمانی حداقل یک ساله اتفاق می افتد.

گفتنی است، شب گذشته شورای پول و اعتبار تسهیلات خرید مسکن برای خانه اولی ها را ۸۰ میلیون تومان مصوب کرد.

در این مصوبه آمده است هدف از این افزایش در راستای کمک به رونق تولید در بخش مسکن و ارتقاء قدرت خرید خانوارها و تشویق پس انداز متقاضیان مسکن و به منظور تحقق سیاست های تنظیمی دولت جهت خروج غیرتورمی اقتصاد از رکود است.

http://hadidnews.com/vdcgwy9w.ak9xz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما