تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۱
سخنگوی چهارمین نمایشگاه رسانه های دیجیتیال انقلاب اسلامی گفت: چهارمین نمایشگاه رسانه های دییجیتال انقلاب اسلامی 24 بهمن با حضور فعالان فضای مجازی جبهه انقلاب اسلامی و مجموعه های مردم نهاد در بوستان گفتگو آغاز به کار می کند.
چهارمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی 24 بهمن افتتاح می شود / حضور کانال‌های تلگرامی و صفحات اینستاگرام در نمایشگاه +عکس
به گزارش حدیدنیوز، محمد خراسانی زاده كه صبح امروز در نشست خبری چهارمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی و در خبرگزاری تسنیم سخن می گفت، با تبریك ایام الله دهه فجر و سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: در آستانه سالگرد به ثمر رسیدن انقلاب شكوهمند اسلامی ایران قرار داریم و این سالگرد را با یاد شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و شهدای آتش نشان گرامی می داریم.

سخنگوی چهارمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی از شهید حاتمی یاد كرد و افزود: در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مناسب است یادی از شهید عرصه فضایی، شهید حاتمی صورت گیرد كه در حادثه سقوط جرثقیل در مسجد الحرام به شهادت رسید و پروژه ویژه انسان مجازی را برای سازمان سراج در دست اجرا داشت.

دهه سوم بهمن، زمان برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی

معاون ارتباطات سازمان فضای مجازی سراج به تاریخچه نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: نخستین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی در سال 1391 در مصلی تهران برگزار شد و پس از آن دومین و سومین دوره با مساعدت شهرداری تهران در مجموعه نمایشگاهی بوستان گفتگو برپا شد.

خراسانی زاده با اشاره به تعیین دهه سوم بهمن برای برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی به صورت سالانه، خاطرنشان كرد: این نمایشگاه با حول و قوه الهی توسط سازمان فضای مجازی سراج امسال در دهه سوم بهمن برگزار خواهد شد تا مجموعه های مختلف مردمی در حوزه فضای مجازی انقلاب اسلامی، فعالیت های خود را عرضه كنند.

سخنگوی چهارمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی افزود: سازمان فضای مجازی سراج با كمك نهادهای مختلف حاكمیتی و غیر دولتی برای گسترش جناح مومن و انقلابی در فضای مجازی تلاش می كند و این نمایشگاه را با همین هدف برگزار می كند.

وی از شهرداری تهران و صدا و سیما به عنوان حامیان اصلی این نمایشگاه نام برد و تصریح كرد: نخستین هدف برگزاری این نمایشگاه، هم افزایی مجموعه های مردم نهاد در عرصه فضای مجازی است و علاوه بر آن، معرفی محتوای مناسب در عرصه فضای مجازی از دیگر اهداف این نمایشگاه است.

معاون ارتباطات سازمان فضای مجازی سراج گفت: ارتقاء سواد فضای مجازی و فرهنگ كاربریف سومین هدف برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی است و این نهضت كه از جمله منویات رهبر معظم انقلاب به شورای عالی فضای مجازی بوده است، در سال 95 در سراسر كشور توسط دفاتر استانی سازمان سراج و دیگر مجموعه ها تعقیب شده است و در این نمایشگاه دستاوردهای آن ارائه می شود.

خراسانی زاده ارائه آینده پزوهی فضای مجازی و معرفی فناوری های جدید را چهارمین هدف برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی دانست و تصریح كرد: در عرصه فضای مجازی اگر چه دیر شروع كردیم، چندان عقب نیستیم و در برخی از عرصه ها جلوتر نیز هستیم و معرفی این عرصه، چهارمین هدف نمایشگاه است. پنجمین هدف نیز مطالبه گری در حوزه فضای مجازی است كه در نمایشگاه آن را تعقیب می كنیم.

حضور كانال های تلگرام و صفحات اینستاگرام ویژگی خاص نمایشگاه چهارم است

سخنگوی چهارمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی ازسیاست های اجرایی و عملیاتی این دوره از نمایشگاه سخن گفت و افزود: نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی در دوره دوم با استقبال 120 هزار و دوره سوم با 90 هزار بازدید كننده روبرو بود كه در میان نمایشگاه های مشابه، استقبال مناسبی است. از سوی دیگر ارتقاء سواد فضای مجازی در تمامی بخش های نمایشگاه جاری است و كودكان و نوجوانان در كنار پدران و مادران از فضای نمایشگاه استفاده می كنند.

وی به حضور كانال های تلگرامی و صفحات اینستاگرام در این نمایشگاه برای معرفی و ارائه فعالیت های خود خبر داد و تاكید كرد: یكی از ویژگی های خاص این نمایشگاه، حضور كانال های تلگرامی و صفحات اینستاگرامی در نمایشگاه است و در این نمایشگاه، فرصت حضور این رسانه های غیر رسمی فراهم شده است زیرا این نمایشگاه، تریبونی برای كسانی است كه تریبون دیگری در اختیار ندارند.
 
معاون ارتباطات سازمان فضای مجازی سراج از حضور حامیان استارت آپ ها در این نمایگشاه خبر داد و خاطرنشان كرد: علاوه بر حضور استارت آپ ها كه دبیر اجرایی نمایشگاه به آن اشاره كردند، حامیان ایده ها و استارت آپ ها نیز در این نمایشگاه حضور پیدا می كنند و محل مناسبی برای جذب حمایت برای شركت كنندگان خواهد بود. از سوی دیگر مسابقه امنیت فضای مجازی مانند سال گذشته برگزار می شود و هر روز یك سوال برای بازدید كنندگان مطرح می شود و علاوه بر قرعه كشی روزانه، به كسانی كه به سه سوال جواب صحیح دادند، جوایز نفیسی عرضه می شود.

وی از اعلام مجدد جایزه اجرای حكم سلمان رشدی در نمایشگاه چهارم سخن گفت و اظهار داشت: در نمایشگاه سوم رسانه های دیجیتیال انقلاب اسلامی، جوایزی برای اجرای حكم امام راحل درباره سلمان رشدی اعلام شد و امسال نیز این روند ادامه دارد و موسسات و مجموعه های مختلف شركت كننده، جوایز جدیدی برای اجرای این حكم اعلام می كنند.

خراسانی زاده از شبیه سازی آینده فضای مجازی و تور رسانه برای خانواده ها خبر داد و گفت: ایجاد بخشی برای ارائه دستاوردهای تولید ملی از دیگر ویژگی های این نمایشگاه است زیرا حمایت از تولید ملی از وظایف اصلی این نمایشگاه و سازمان سراج است.

مهدی قمی: حدود 300 غرفه در اختیار شركت كنندگان قرار گرفته است

مهدی قمی دبیر اجرایی چهارمین دوره نمایشگاه‌های رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی در ادامه درباره جزئیات برگزاری چهارمین دوره نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی اظهار كرد: چهارمین دوره نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی از تاریخ 24 تا 29 بهمن‌ ماه در سالنهای نمایشگاهی بوستان گفت‌وگوی شهرداری تهران برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان كرد: سومین دوره نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی، بهمن‌ ماه 94 در بوستان گفت‌وگو، دومین دوره نمایشگاه در شهریور ماه 93  در بوستان گفت‌وگو و نخستین دوره نمایشگاه در سال 91 و در مصلای امام خمینی(ره) با استقبال بسیار مناسب مردم و جوانان برگزار شد.

دبیر اجرایی چهارمین دوره نمایشگاه‌های رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی درباره تعداد غرفه‌های این دوره از نمایشگاه رسانه دیجیتال انقلاب اسلامی تصریح كرد: متاسفانه به علت محدودیت جا، بیشتر از حدود 300 غرفه در اختیار شركت كنندگان قرار نگرفته است؛ در بخش پایگاه‌های اینترنتی حدود 130 غرفه، در بخش نرم‌افزارهای چند‌رسانه‌ای و تلفن همراه 60 غرفه، در بخش فناوری نوین اطلاعات 25 غرفه و  در بخش بازی و پویانمایی 70 غرفه تدارك حضور فعالی خواهند داشت.

قمی متذكر شد: به سبب محدودیت فضای كافی زمان ثبت‌نام از متقاضیان را كوتاه‌تر كردیم و بیش از 300 غرفه نتوانستند در این دوره حضور پیدا كنند كه امیدواریم با این كیفیت مناسب شاهد حضور پرشمار علاقمندان باشیم.

وی با بیان اینكه عموم بازدیدكنندگان می‌توانند از ساعت 10 تا 20 ایام برگزاری نمایشگاه از آن بازدید به عمل آورند، گفت: امسال نگاه ویژه‌ای نسبت به حضور پررنگ دانش‌آموزان خواهیم داشت و  از دانش‌آموزان و  مدارس برای حضور دعوت كرده‌ایم؛ طبق برنامه‌ریزیها، دختران دانش‌آموز از  ساعت 10 صبح تا 12 ظهر و پسران دانش‌آموز از ساعت 13 تا 15 از  این نمایشگاه بازدید می‌كنند.

دبیر اجرایی چهارمین دوره نمایشگاه‌های رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی تاكید كرد: هیچ محدودیت سنی برای حضور علاقه‌مندان وجود ندارد البته  رونماییهای مختلفی از دستاوردهای دیجیتالی در روزهای برگزاری نمایشگاه برگزار خواهد شد. http://hadidnews.com/vdcgwy9w.ak9t74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما