تاریخ انتشار :شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۱۰
« او در عین این که دیگران را مودبانه به چالش کشید (با عباراتی مثل “تعجب می‌کنم”) اما از افشاگری و تحقیر شخصیت افراد نیز حذر کرد.»
رادیو زمانه دست روحانی را بالا برد
به گزارش حدیدنیوز، مجید محمدی از اعضای اصلی گروهی که در مجله کیان در دوره اصلاحات فعالیت می کرد،طی مطلبی در سایت رادیو زمانه با موضوع مناظره دیروز ۸ نامزد انتخابات زیاست جمهوری یازدهم، در یکی از عجیب ترین مواضع خود، در حالی دکتر حسن روحانی را پیروز مناظره اعلام کرد که وی در مقابل انتقادات به گونه ای که منحصر به خود اوست واکنش نشان می داد.



وی در اینباره می نویسد: «برنده‌ی مناظره روحانی بود که به روشن‌ترین وجه مواضع خود را بیان کرد و نشان داد از ذهنیت منسجم تری نسبت به بقیه برخوردار است. او در عین این که دیگران را مودبانه به چالش کشید (با عباراتی مثل “تعجب می‌کنم”) اما از افشاگری و تحقیر شخصیت افراد نیز حذر کرد. او توانست بر روی رگ خواب پایگاه اجتماعی اصلاح طلبان با عباراتی مثل آزادی بیان، سیاست پادگانی و عقلانیت دست بگذارد»



آقای روحانی برخلاف نظر مجید محمدی در واکنش به سخنان آقای رضایی دست به افشاگری زد و گفت: «من میخواهم به ملت بزرگوار بگویم من شیوه تخریب را نمی پسندم و حاضر نیستم رقیبم را تخریب کنم. حاضر نیستم اسناد سری را اینجا افشا کنم و جملات را بالا پایین کنم. [...] آقای رضایی جوری صحبت میکند انگار نظرات دقیقی داشتند و آن اجرا نشد. شما کسی هستید که در جمع گفتید شورای امنیت سازمان ملل به مراتب بهتر از سازمان حکام است و چرا نمیگذارید پرونده به شورای امنیت برود. آنوقت شما ما را نصیحت میکنید؟ اولین جلسات هسته ای که گذاشتیم و به کلی سری بود کی افشا کرد آقای رضایی! آقای ولایتی بود و دید چه کسی افشا کرد. برخی حرف ها هست آقای رضایی نباید گفته شود.»



آقای حسن روحانی در واکنش به اظهارات آقای قالیباف که گفته بود "در سال ۸۲ که فرمانده نیروی انتظامی بودم و شما دبیر شورای عالی امنیت ملی بودم، در سالگرد حمله به کوی دانشگاه، هر سال برنامه می گرفتند یک جلسه من گفتم اجازه بدهید دفتر تحکیم وحدت مراسم را بگیرد. شما اشاره به این میکردید که بابا دنبال دردسر هستی ول کن چه مجوزی." تصریح کرد: « از آقای قالیباف خیلی تعجب میکنم. درست است باید رقابت کنیم ولی نه اینجوری. آقای قالیباف دلم نمیخواست بگم. آنجا بحث این بود شما میگفتید دانشجویان بیایند ما برنامه گازانبری داریم. ما میگفتیم راه این است که مجوز بدهیم و دستگیر کنیم.»



حرفم به شما این بود در یک جلسه مشخص که مستنداتش است، آن زمان گفتم به دفتر تحکیم اجازه تجمع بدهیم. شما گفتید آقای قالیباف دنبال دردسری ولش کن.



اما هنگامی که آقای روحانی در مقابل اعتراض آقای قالیباف قرار گرفت، لحن خود را عوض می کند و از موضع "شما میگفتید دانشجویان بیایند ما برنامه گازانبری داریم" عقب می نشیند و می گوید: «گفتم اگر میخواهید این ها را به خیابان بیاورید و محاصره کنید، نکنید.» که قالیباف هم واکنش نشان داد:" اگر نیت خوانی بلدید هنر شماست." http://hadidnews.com/vdcgww9x.ak9q74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما