تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۲
سردار نقدی:آماده کارهای بزرگ هستیم

بسیج برای اقتصاد مقاومتی طرح دارد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه بسیج آماده کارهای بزرگ است، از طرح بسیج برای اقتصاد مقاومتی خبر داد.
بسیج برای اقتصاد مقاومتی طرح دارد
به گزارش حدیدنیوز به نقل از فارس، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین پیش از آغاز جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس طی سخنانی گزارشی از عملکرد بسیج را به نمایندگان ارائه کردند.

وی در ابتدای سخنانش با عرض سلام به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین و همچنین رهبر معظم انقلاب از تلاش اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس برای تصویب قانون جامع بسیج تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه خاستگاه ولایت سازش ناپذیری با استکبار است، سازشکاری با دشمنان انقلاب اسلامی را موجب برکات کثیری برای ملت ایران دانست و تاکید کرد که فرصت‌های انقلاب اسلامی از دل تحریم‌ها و تهدیدها حاصل شده است.

نقدی همچنین گفت: اگر مؤلفه‌های قدرت ایران را بررسی کنیم مشاهده خواهیم کرد که هر کدام از مؤلفه‌های قدرت ایران از دل تحریم و تهدید بیرون آمده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به ترورهای دهه ۶۰ و اقدام نظامی دشمنان انقلاب اسلامی علیه ملت ایران، خاطرنشان کرد: قدرت دفاعی امروز ایران در نیروهای چندگانه سپاه و ارتش قدرتمند از دل جنگ تحمیلی بیرون آمده است و اگر آن جنگ نبود امروز ما چنین قدرتی نداشتیم.

نقدی افزود: اگر امروز قدرت هوایی و هوافضا و قدرت دفاعی بالایی داریم و همچنین به فناوری‌های بالای موشک‌های بالستیک دسترسی پیدا کرده‌ایم به دلیل روحیه جهادی ما بوده است.

وی به تکاپوی دشمن برای متوقف کردن ملت ایران از طریق تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: از سال ۷۰ که دشمن تلاش کرد بنزین ما را تحریم کند، ما اقدام به ساخت پالایشگاه تولید بنزین کردیم و با استفاده از ظرفیت‌های داخلی در مدت یک و نیم سال به خودکفایی بنزین رسیدیم در حالی که این کار را نتوانسته بودیم در ۲۰ سال انجام دهیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بر نگاه و روحیه بسیجی برای مقابله با تهدیدات اقتصادی دشمن تاکید کرد و افزود: اگر جنگ اقتصادی هست که هست باید با دید بسیجی به آن نگاه کنیم. همانطور که با روحیه بسیجی در جنگ پیروز شدیم این روحیه شکست ناپذیری را باید در جنگ اقتصادی نیز داشته باشیم.

نقدی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری برای اقتصاد مقاومتی گفت: یک نظریه اقتصاد مقاومتی مطرح است که اگر شاخص‌های آن را به طور دقیق بکار بگیریم می‌توانیم در این زمینه موفق شویم.

وی با بیان اینکه بسیج در سال ۵۷ به دست امام (ره) بنا نهاده شد، به عملکرد بسیجیان در مناسبت‌های مختلف اشاره کرد و گفت: در همین روزهای گذشته در سطح شهر بسیجیان نمایش غدیری داشتند؛ اردوی راهیان نور که توسط بسیج اعزام می‌شود موجب روحیه جهادی در جوانان شده و امروز بسیج اقدام به ساخت فیلم و مستند و نشر کتاب می‌کند که موجب تحولات زیادی در جامعه شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین به تشکیل حلقه‌های تربیتی و معرفتی در پایگاه‌های بسیج (حلقه‌های صالح) اشاره کرد و گفت: بسیجیان حلقه‌های تربیتی و معرفتی تشکیل دادند که موجب ظرفیت بسیار بالای اخلاقی و معرفتی برای جوانان شده است.

نقدی با اشاره به دستاوردهای بسیج سازندگی، خاطرنشان کرد: در همه مناطق بسیج سازندگی حس می‌شود. آخرین دستاورد بسیج سازندگی ساخت ۷ هزار واحد مسکونی دائمی برای زلزله زدگان که ظرفت مدت ۴۵ روز ساخته شد و در نوع خود برای مقابله با حوادث غیر مترقبه بی‌نظیر بود.

وی از آماده شده هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی دیگر در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: این واحدها در روزهای آتی به زلزله‌زدگان تحویل داده خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به تخصیص یک درصد از بودجه برای ساخت پایگاه‌های بسیج، گفت: امروز به همت ۵ تا ۱۰ میلیونی که به هر پایگاه بسیج می‌دهیم، شاهد تحولات زیادی در بسیج هستیم و اکنون ۱۱ هزار پایگاه بسیج ساخته شده است.

وی با بیان اینکه در گذشته اکثر پایگاه‌های بسیج اهدایی مساجد بود، گفت که در ۳ سال گذشته به اندازه تمام ۳۰ سال ابنیه بسیج ساخته شده است.

نقدی از ساخت ۴۷۰ سالن ورزشی توسط بسیجیان خبر داد و گفت: ما ضعف در تبلیغ داریم اگر این کاری که بسیجیان در ساخت سالن‌های ورزشی کردند آن را مارش می‌کردند و چند تا چند تا آن را افتتاح می‌کردند اما ما چنین کاری نمی‌کنیم انشاءالله ۴۷۰ سالن ورزشی که تاکنون ساخته شده تا آخر سال به هزار سالن ورزشی خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ظرفیت بسیج در اختیار مردم است گفت:‌ اگر در هر کشوری چنین قدرتی (قدرت بسیج) وجود داشت آن کشور دنیا را فتح می‌کرد.

نقدی همچنین گفت: عرض من از زبان بسیجیان این است که ما باید ظرفیت علمی را کشف کنیم و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم. بسیج در عرصه‌های پزشکی، مهندسی، صنعت دفاعی و دیگر بخش‌های مهم حضور دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه بسیج آماده کارهای بزرگ است، اظهار داشت: همانطور که بسیج در جنگ وارد شد، در کارهای بزرگ نیز وارد خواهد شد.

نقدی افزود: بعد از جنگ عده‌ای گفتند لباس‌های خاکی را دربیاورید، قیافه‌ها را عوض کنید و دنبال پول و مادیات باشید و نتیجه همین رفتارهای آنها جهاد سازندگی را به اداره تبدیل کرد تا آن فرد روستایی برای حل مشکلاتش در اداره از این میز به آن میز سرگردان شود.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی تلاش می‌کند جای جهاد سازندگی را بگیرد، تاکید کرد:‌ ما طرح‌های بزرگی برای اقتصاد کشور داریم که آماده‌ایم آن را در کمیسیون تخصصی مجلس ارائه کنیم. اگر توجه داشته باشیم و امکانات لازم را تامین کنیم بسیج کارهای بزرگتری را انجام خواهد داد.

نقدی در پایان با اشاره به قدرت نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران گفت:‌ امروز نیروی دریایی قدرتمند ما از کنج خلیج فارس به همه جای دنیا دسترسی پیدا کرده است و لازم است ما از این نیرو تشکر کنیم. http://hadidnews.com/vdcgwt9q.ak9zy4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما