تاریخ انتشار :يکشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۳۱
سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت که در حال حاضر به هیچ چیز غیر از استقلال فکر نمی‌کند و حضور او در تیم ملی حاصل افکار ناپاک است.
به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، امیر قلعه‌نویی در حاشیه تمرین امروز (یکشنبه) استقلال درباره شرایط این تیم پیش از دیدار برابر العین گفت: شرایط تیم بد نیست. در حال حاضر ما ۲ تفکر داریم. می‌خواهیم به بعضی از بازیکنان‌مان استراحت دهیم تا آنها را برای بازی با فولاد آماده کنیم. در طول هفته در مورد این مسئله صحبت کردیم و تصمیم نهایی را در امارات شب قبل از بازی خواهیم گرفت. قطعا به بازیکنانی که فشار زیادی را در این مدت تحمل کرده‌اند استراحت می‌دهیم البته ۲،۳ نفر از بازیکنان را کنار خواهیم گذاشت و از سایر آنها استفاده می‌کنیم. امیدوارم که دست پر از بازی با العین برگردیم و تفکر و تمرکزمان را روی بازی فولاد بگذاریم.

وی افزود: این بازی هم برای‌مان اهمیت دارد و می‌خواهیم سرگروه شویم. البته آن بازیکنانی که می‌خواهیم بیرون بگذاریم بازیکنان بزرگی هستند که در نیم فصل به ما کمک کردند اما به خاطر اینکه قصد داریم نیروهای‌مان را تقسیم کنیم به برخی بازیکنان استراحت خواهیم داد.

قلعه‌نویی با ابراز ناراحتی از حذف تیم‌های سپاهان و تراکتورسازی، گفت: سپاهان از تیم‌هایی است که اعتبار فوتبال ایران در آسیا محسوب می‌شود و من از حذف این تیم و تراکتورسازی ناراحت شدم.

سرمربی استقلال در ادامه عنوان کرد: متاسفانه در ایران به گونه‌ای است که بعضی‌ها مشکل ایجاد می‌کنند. براگا زمانی قهرمان جام باشگاه‌های جهان شد و قبل آن هم کاندیدای هدایت تیم ملی برزیل بود و حالا هم تیمش در برزیل شرایط خوبی دارد اما با الجزیره نتوانست نتایج خوبی بگیرد و در حال حاضر شرایط کرانچار هم به همین شکل است اما قلم‌های ناپاک این مسائل را به گونه‌ای دیگر بیان می‌کنند.

وی افزود: به عنوان مثال اگر توپی که ایران‌نژاد در بازی با سپاهان زد و منجر به گل به خودی شد را حاج‌صفی می‌زد ببینید چه مطالب ناپاکی نوشته می‌شد فقط در فوتبال ایران به این شکل است. در فوتبال دنیا پس از بازی همه چیز تمام می‌شود ولی در ایران تازه حرف‌ها شروع می‌شود. متاسفانه ۷،۸ سالی است که بعضی از برنامه‌ها و قلم‌ها فوتبال ما را به این سمت برده است.

قلعه‌نویی درباره اینکه علاقمند است با کدام تیم در مرحله حذفی روبرو شود، گفت:‌ از گروهی که ما باید با آنها بازی کنیم هر ۴ تیم شانس صعود دارند ولی امارات و قطر می‌توانند برای ما بهتر باشند. آنها فردای بازی ما باید بازی کنند و ما کار خودمان را انجام ‌می‌دهیم و پیگیر نتایج آنها نخواهیم بود.

سرمربی استقلال با اشاره به برنامه‌ریزی AFC که منجر به برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان در طول ۲ فصل لیگ کشورهای غرب آسیا می‌شود، گفت: یکی از ایرادهای تقویم آسیا این است که یک مربی باید ۲ فصل تیم را در اختیار داشته باشد، البته قرار است در سال ۲۰۱۳ این تقویم با برنامه‌های غرب آسیا تطبیق پیدا کند ولی استقلال توانایی زیادی دارد و اگر مربی بزرگ و کاربلدی بیاورند می‌توانند بسیاری از مشکلات را حل کنند. در آسیا علاوه بر تیم داخل زمین تیم‌های بیرونی هم مهم هستند و به عنوان مثال همین تیم الریان ۲ بازیکن داشت که قیمت‌ آنها به اندازه بودجه باشگاه استقلال بود.

او همچنین درباره اینکه در استقلال می‌ماند یا خیر گفت: بحث من این است که مردم سال به سال توقع‌شان بیشتر می‌شود و اگر خواسته‌های مردم بالا می‌رود باید آنها را اجابت کرد نباید کاسه ‌گدایی دست بگیریم و پول جمع کنیم. از انصاری تشکر می‌کنم که اگر در مقطعی پول را به باشگاه نمی‌رساند مشخص نبود که چه شرایطی پیش می‌آمد. پس از گذشت سی و چند سال هنوز نتوانسته‌اند فکری برای استقلال و پرسپولیس کنند. در حال حاضر سال به سال بدهی‌های این ۲ باشگاه بیشتر می‌شود وقتی مسئولان چنین نگاهی به استقلال و پرسپولیس دارند کار کردن در این شرایط مشکل می‌شود.

قلعه‌نویی اضافه کرد: اگر به مردم احترام می‌گذارید باید خواسته‌های آنها را اجابت کنید. مردم این ۲ تیم را دوست دارند پس چه ایرادی دارد که به باشگاه تبدیل شوند.

وی با بیان اینکه هر مدیری که قدرت داشته باشد می‌تواند به استقلال و پرسپولیس پول تزریق کند، خاطر نشان کرد: امسال سال سختی بود و شما ببینید که اگر جانواریو و توزی را داشتیم چقدر کارمان راحت می‌شد.

او درباره اینکه چندین سال است کاری نشده است و صحبت‌هایش نیز اثری نخواهد داشت، گفت:‌ بالاخره کسی باید این حرف‌ها را بزند. روزی که من آمدم از بزرگ‌ترین قرارداد تاریخ فوتبال ایران گذشتم و با استقلال ۲ ساله بستم، زیرا فکرم این بود که در آسیا به موفقیت برسیم و استقلال با این بازیکنانی که دارد قهرمانی برایش غیرممکن نیست ولی وقتی این حرکات و نگاه‌ها را می‌بینیم دلزده می‌شویم. مسئولان هیچ فکری نمی‌کنند البته عباسی هم مقصر نیست زیرا بودجه را ۳ ماهه تصویب می‌کند و این هم از عجایب است.

سرمربی استقلال در ادامه بیان کرد: در قانون اساسی ما ۳ چیز رایگان است، آموزش‌وپروش، ورزش و درمان. کدامیک از اینها رایگان است؟! در روز ۲۰-۳۰ نامه به ما می‌دهند و تا جایی که توان داشته باشیم کمک می‌کنیم ولی این مسائل از نظر روحی به ما هم لطمه می‌زند که چرا در مملکتی که اینقدر امکانات دارد چنین شرایطی باید حاکم باشد. وقتی می‌توانیم به همین جامعه‌ای که هزار مشکل دارد از طریق استقلال و پرسپولیس کمک کنیم، چرا نباید این کار را انجام بدهیم. می‌دانم برای آنها هم مهم نیست که ۱۰۰ نفر دیگر هم مانند قلعه‌نویی بیایند و بروند ولی ما هم باید حرف‌مان را بزنیم.

قلعه‌نویی درباره اینکه هیات مدیره باشگاه استقلال اطمینان داده که او در این تیم می‌ماند، گفت: آنها به من لطف دارند و من تشکر می‌کنم ولی آنها هم باید نگاه‌شان تغییر کند و به این مسئله توجه کنند که استقلال چه جایگاهی دارد. وقتی با برد استقلال ۳۰ میلیون هوادار در دنیا نشاط پیدا می‌کند، چرا نباید به این مسئله توجه کنیم اگر آمار بگیرید در روزهایی که استقلال و پرسپولیس نتیجه می‌گیرند از تنش‌ها هم کاسته می‌شود.

سرمربی استقلال درباره اینکه می‌گویند به فکر تیم ملی و یک تیم خارجی است، گفت:‌به روح مادرم به تنها چیزی که فکر نمی‌کنم تیم ملی است. تمام فکر و ذکرم استقلال است و با این تفکر آمدم که استقلال را بالا ببرم. کسانی که این مطالب را می‌نویسند دشمنان تیم ملی و قلعه‌نویی هستند. هر کسی که مربی تیم ملی باشد باید به خاطر ایران به آن کمک کرد.

وی افزود: متاسفانه در ایران اگر قهرمان شویم چیزی می‌گویند و اگر گل بخوری چیز دیگری می‌گویند. این قلم‌ها و افکار ناپاک هستند که چنین مسائلی را بوجود می‌آورند. اگر می‌خواستم در تیم ملی بمانم همان موقعی که صفایی‌فراهانی حضور داشت می‌ماندم و تا حالا هم سرمربی بودم.

امیر قلعه‌نویی درباره صحبت‌های کی‌روش پیرامون بازیکنان ملی‌پوش استقلال گفت:‌ هدف همه ما رفتن تیم ملی به جام جهانی است ولی با راهکار منطقی باید این کار را انجام دهیم. کی‌روش مربی بزرگی است و از منطق خوبی هم برخوردار است و باید تعامل انجام دهیم. استقلال هم به عنوان نماینده ایران بازی خواهد کرد و از نام کشور دفاع می‌کند. اگر نیاز باشد جلسه می‌گذاریم و بررسی می‌کنیم تا ببینیم چه راهکاری وجود دارد. http://hadidnews.com/vdcgux9q.ak9y74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما