تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۵۶
اساسنامه ای که هنوز جعلی است

بازگشایی خانه سینما به چه قیمتی؟

چند روزی از خبر داغ بازگشایی ناگهانی خانه سینما توسط رئیس جدید سازمان سینمایی می گذرد...
بازگشایی خانه سینما به چه قیمتی؟
چند روزی از خبر داغ بازگشایی ناگهانی خانه سینما توسط رئیس جدید سازمان سینمایی می گذرد ؛ این خبر که همزمان در روز ملی سینمای ایران به اهالی هنر هفتم در جشنی با حضور وزیر ارشاد و سینماگران اعلام شد

به گزارش حدیدنیوز، چند روزی از خبر داغ بازگشایی ناگهانی خانه سینما توسط رئیس جدید سازمان سینمایی می گذرد ؛ این خبر که همزمان در روز ملی سینمای ایران به اهالی هنر هفتم در جشنی با حضور وزیر ارشاد و سینماگران اعلام شد به ظاهر تحقق شعاری بود که علی جنتی نزدیک به یک ماه قبل در رابطه با این موضوع به اهالی هنر داده بود اما فارق از حوزه شعاری این ماجرا باید دید که تا چه حد می توان به آینده این ماجرای پر حاشیه امیدوار بود؟



«تفرقه و اختلافی که بین سینماگران افتاده را باید حل و فصل و ضوابط جدیدی را برایشان تعیین کرد؛ سیاست ایجاد یک خانه سینما به معاونت سینمایی وزارت ارشاد واگذار شده و همه تلاش ما این است که مجموعه سینماگران را زیر یک سقف متمرکز و مصائب و مشکلات آن‌ها را حل کنیم»؛ «هیئت مدیره‌ای که در حال حاضر وجود دارد باید منحل شود و با تشکیل یک مجمع عمومی و انتخابات آزاد هیئت مدیره جدید کار خودش را آغاز کند و همه تابع مجموعه جدید باشند»؛ این حرفا تنها گوشه ای از شعار های علی جنتی به عنوان وزیر ارشاد دولت تدبیر و امید بود که در مقام لفظ نوید نوعی دگرگونی مثبت را در سینمای بحران زده ایران می داد و در روز های بعد با شنیدن سخنان مصمم در همین زمینه دل ها بیشتر به این امید روشن می شد .



جنتی می گفت : قرار بر این است که همه سینماگران تحت یک سقف و یک پوشش گرد هم آیند و با انسجام و همدلی تحت پوشش یک خانه سینما عمل کنند. فعالیت‌ها در چارچوب قانونی خواهد بود و در آینده‌ای نزدیک مجمع تشکیل خواهد شد و در یک انتخاب آزاد هیئت مدیره و مدیرعامل انتخاب می‌شوند قرار ما با همه آن‌ها این است که با همدلی کار کنند و از برخی تنش‌ها و اختلافاتی که مانع کار سینماگران شده و افت فعالیت‌ها را در پی داشته اجتناب و دوری کنند، زیرا اکنون دوره همکاری است  .




این حرف‌ها همه خبر از همدلی می‌داد و اینکه وزیر فرهنگ قرار بر این ندارد که برخی را روی کار بیارد و برخی دیگر را غضب کند! که صد البته این از شعارهایی که پیش از رای اعتماد مجلس هم داده بود بر می‌آمد  مدتی بعد رییس سازمان سینمایی و معاون وزیر هم اعلام کرد که دارد با آقای وزیر و گروه‌ها رایزنی می‌کند تا بتواند تصمیم درستی برای خانه سینمای واحد بگیرد.



به هر رو اهالی سینما با این حرفا چند روزی دلخوش بودند تا به طور ناگهانی و تنها چند روز پس از انتخاب ایوبی خبر بازگشایی خانه سینما با همان مدیریت و سبک و سیاق قبلی و بدون توجه به نیاز اصلاحات در این مرکز توسط ایوبی اعلام شد و سینماگران به یکباره شاهد نوعی خیمه شب بازی بودند که حکایت از لابی های تخصصی عده ای خاص برای بازگشایی مجدد خانه سینما با همان شیوه اداره قبلی می داد .



مرکزی که بنا به ادله نداشتن اساسنامه مصوب در شورای عالی انقلاب فرهنگی و تخلف قضایی هیات مدیره برای تنظیم اساسنامه ای جعلی و انجام فعالیت های سیاسی براندازانه در سال ۸۸ و چندین قانون شکنی دیگر بسته شده بود در عرض یک هفته و فقط در مقام شعار به عمل تبدیل شد و بدون در نظر گرفتن هیچگونه کار کارشناسی بازگشایی شد .



بازگشایی ناگهانی و بدون ایجاد اصلاحات در این مرکز این نکته را در ذهن اهالی همیشه در حاشیه افتاده سینما زنده کرد که وزارت ارشاد بیشتر از بازگشایی خانه سینما و دوای دردهای صنفی همه سینماگران و ایجاد وحدت و همدلی بیشتر در پی یک شور تبلیغاتی و کاملا عجولانه این تصمیم را جامع عمل پوشانده است .



به نظر می رسد با بازگشایی مجدد خانه سینمما به این شیوه دوباره طیف همیشه مدعی این عرصه روی کار مسلط شده و باز هم به سبک قدیم راه را برای گروه های دیگر و به تعبیری غیر خود ببندند و با نفوذ و لابی گری در سینما وضع را بدتر از اتفاقاتی که به طور لجام گسیخته در حال شکل گیری در سینمای ایران بود سوق دهند و مسئولیت این امر هم بدون شک به عهده کسانی است که بدون در نظر گرفتن حقوقو تمام جامعه سینما آن را انجام داده اند . http://hadidnews.com/vdcgut9x.ak9ny4prra.html
منبع : تهرانپرس
نام شما
آدرس ايميل شما