تاریخ انتشار :سه شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۸
گروه صنعتی ایران خودرو با عملکرد مناسب در حوزه های مختلف از جمله تولید، فروش، هزینه های مالی و زنجیره تامین موفق به ثبت سود ۶۰۲ میلیارد تومانی در سال ۹۳ شد.
ایران خودرو به سهامداران سود داد/عرضه محصولات جديد ايران خودرو
گروه صنعتی ایران خودرو با عملکرد مناسب در حوزه های مختلف از جمله تولید، فروش، هزینه های مالی و زنجیره تامین موفق به ثبت سود ۶۰۲ میلیارد تومانی در سال ۹۳ شد.

به گزارش حدیدنیوز مهندس هاشم یکه زارع مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو در مجمع عمومي سالانه اين شركت با بيان اين مطلب، گفت: در اين سال بيش از ۵۰ تومان براي هر سهم «اي.پي.اس» ايجاد كرديم كه عدد بسيار خوبي در خودروسازي به حساب مي آيد.

وی با اشاره به تولید سال ۹۳ گفت:گروه صنعتی ايران خودرو با توليد ۶۰۱ هزار و ۳۹۳ دستگاه خودرو در سال گذشته رشد ۶۵ درصدی تولید را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرد.

یکه ز ارع تاکید کرد: در شهريور ماه ۹۲ ايران خودرو مقام دوم بازار را در اختيار داشت كه با افزايش سهم خود به ۵۰ درصد در نيمه دوم همان سال، جايگاه نخست بازار را كسب كرد و در انتهای سال ۹۳ این سهم به ۵۴ درصد رسید.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو تاکید کرد: سهم این گروه از بازار داخلي تا سال ۱۴۰۴ به ۶۰ درصد افزايش مي يابد

افزايش ۹۸درصدي فروش

مهندس يكه زارع فروش ايران خودرو در سال ۹۳ را ۱۶ هزار و ۷۰۰ ميليارد تومان اعلام كرد كه نسبت به فروش سال قبل از آن ۹۸ درصد رشد داشته است.وي گفت: توليد ايران خودرو امروز تا ۹۰ درصد بر اساس سفارش فروش انجام مي شود كه اين تغيير رويه سودآوري را افزايش داد و ايران خودرو تنوع رنگ هاي توليدي را نيز از ۴ به ۱۲ رنگ افزايش داد.

تعريف و اجراي ۶۱۳ پروژه بهبود كيفيت

مهندس يكه زارع تعريف ۶۱۳ پروژه بهبود كيفيت را از ديگر محورهاي عملكرد سال گذشته ايران خودرو ذكر كرد و گفت: بر اساس آن چه در اسفند سال گذشته ابلاغ شده تا اسفند امسال كيفيت توليدات بايد به مرتبه اي برسد كه تا محصولات توليدي تا كاركرد۱۰ هزار كيلومتر به مراكز خدمات پس از فروش مراجعه اي نداشته باشند.

وي افزود: رتبه كيفيتي محصولات ايران خودرو بر اساس آديت تركيبي شركت بازرسي كيفيت استانداردايران، در سطح خيلي خوب قرار دارد كه سه محصول رتبه A و چهار محصول رتبه ‌A+ دارد.

افزايش بهره وري با حفظ منابع انساني

يكه زارع از افزايش تعداد خودروي توليدي به ازاي هر نفر از ۱۴ به حدود ۲۴ دستگاه خبر داد و گفت: عدد مطلوب بالاتر است كه برنامه ريزي براي تحقق آن صورت گرفته است.

رشد ۸۵ درصدي فروش در ساپكو

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو همچنين از رشد ۸۵ درصدي فروش ساپكو در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ خبر داد و گفت: سازندگاني كه نيمه تعطيل يا تعطيل شده بودند مجددا فعال شدند وعلاوه بر بازگشت مجدد ۲۰هزار نفر نيروي انساني بيكار شده در اين بخش، سازندگان در پي سرمايه گذاري و افزايش توليد نيز برآمدند.

یکه زارع تصريح كرد: با مديريت بر نظام تامين قطعات وانضباط مالي در شبكه تامين، گروه صنعتي ايران خودرو موفق شد توليد روزانه را به ۲۵۰۰ دستگاه در اسفند ۹۳ برساند.

افزايش رضايت مشتريان از خدمات پس از فروش

وی رشد ۸۹ درصدي فروش را از موارد عملكرد شركت خدمات پس از فروش ايران خودرو - ايساكو - در سال گذشته ذكر كرد و با اشاره به اهميت بازار يدكي، از برنامه افزايش سهم ايساكو در اين بازار و جلوگيري از قطعات خبر داد.

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو طرح تحول گارانتي به خصوص در مورد قواي محركه را از ديگر اقدامات ايران خودرو ذكر كرد و گفت: طرح تحول محاسبه فرمول اجرت در شبكه نمايندگي ها تدوين و طرح مشوق نمايندگان براي افزايش ارايه خدمات به مشتريان تدوين و اجرا شده است.

وي گفت: طرح پشتيبان ويژه محصول دنا به اجرا در آمد و به غير از تمامي سرويس هاي لازم، هر يك از خريداران خودرو دنا در تمام ساعات شبانه روز به كارشناس پشتيبان دسترسي دارد.

يكه زارع شاخص رضايت مشتريان ايران خودرودر سال ۹۲ را ۷۷ و امروز را ۷۸ درصد ذكر كرد و گفت: اين شاخص در سال ۹۴ به ۸۵ درصد افزايش مي يابد.

سود ايران خودرو در سال ۹۳

وی گفت: با وجود اينكه در نيمه دوم سال ۹۲ توليد نسبت به نيمه اول دو برابر و ۲۴۰ هزار دستگاه خودرو توليد شد و در شش ماهه دوم ۹۲ ایران خودرو به سود دهی رسید اما به خاطر زیان شش ماهه اول ، شرکت در پايان سال زيان ده اعلام شد اما بسيار خرسنديم كه امسال ايران خودرو به سوددهي رسيده است.

مهندس يكه زارع فروش ۱۳۷۰ ميليارد تومان از دارايي ها از جمله ايران خودرو سمنان و آذربايجان را از ديگر موارد عملكرد مالي ايران خودرو در سال هاي ۹۲ و ۹۳ دانست و گفت: سرمايه شركت از ۹۶۰ ميليارد به ۱۵۳۰ ميليارد تومان افزايش يافته كه تا ۱۲۰۰ ميليارد آن انجام شده و ۳۳۰ ميليارد تومان باقي مانده در دستور كار است.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو تاکید کرد:با برنامه ریزی های صورت گرفته نزدیک به هزار میلیارد تومان از تسهیلات بانکی تسویه شد.

عرضه محصولات جديد ايران خودرو

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودر صادرات سال گذشته را پنج هزار دستگاه ذكر كرد و گفت: اين گروه صنعتي همسو با اهداف سند چشم انداز ۱۴۰۴ برنامه ارتقاي محصولات جاري و توسعه محصولات جديد را در دستور كار دارد. در اين راستا محصولات پروژه هاي ايكس ۴۰۹ و ايكس ۴۱۱ در كلاس ابعاديD در سال جاري و محصول پروژه ايكس ۵۰۲ در نيمه اول سال ۹۵ عرضه خواهد شد.

يكه زارع از تعريف يك پلتفرم جديد مختص ايران خودرو و يك پلتفرم مشترك با همكار خارجي براي مدل ها و كلاس هاي متنوع خودرو خبر داد و گفت: در سبد محصولات ايران خودرو سهم خودروهاي چيني بيش از ۵درصد نخواهد بود.

وي از آغاز توليد مدل «اس.يو.وي» هايما در ايران خودرو خراسان خبر داد كه در مدل هاي دستي و اتوماتيك به بازار عرضه مي شود.

يكه زارع با بيان اينكه با رنو براي توليد كپچر، كليو۴ ، فيس ليفت تندر و محصول جديد «آ- آانتري» به توافق رسيده ايم، افزود: با پژو براي مدل های جدید مذاكره كرده و با سوزوكي نيز تولید چند مدل را در برنامه داریم.

يكه زارع از تاسيس شركت مشترك با پژو خبر داد كه بر اساس توافق بايد ۳۰ درصد توليدات آن در بازار صادراتی پژو عرضه شود و گفت: ايران خودرو براي انتخاب يك شريك جديدي اروپايي نيز در حال مذاكره است و با توجه به توافق اخير با جامعه جهاني، انتظار مي رود همكاري هاي ايران خودرو زودتر به نتيجه برسد.

مديرعامل گروه صنعتی ايران خودرو از تعريف دو خانواده موتور شامل يك خانواده يك و ۱.۲ ليتري و يك خانواده ۱.۴ و ۱.۶ ليتري خبر داد و گفت: موتور ديزل سواري ايران خودرو بر اساس مجوز سازمان محيط زيست به توليد مي رسد و سورن با موتور توربوشارژ «اي.اف.۷» با ۱۵۰ اسب بخار توان نيز تا ۲۰ روز ديگر پيش فروش خواهد شد.

وي از ايجاد مركز تحقيقات گيربكس در شركت چرخشگر خبر داد كه روي گيربكس هاي دابل كلاچ و «اي.تي» كار مي كند و گفت: اين سرمايه گذاري هاي بزرگ به منابع مالي بزرگ نياز دارد.

گفتني است مجمع عمومي صاحبان سهام ايران خودرو با حضور اكثريت سهامداران در سالن اجتماعات شركت ساپكو برگزارشد.
http://hadidnews.com/vdcguq9w.ak9ww4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما