تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۴۱
بنا به اذعان یکی از مسئولان صندوق بین المللی پول، کاری که ایران در یکسال گذشته انجام داده بیشتر به یک معجزه شبیه است.
مشکلات مسدود بودن منابع ایران در خارج هنوز رفع نشده است
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اعلام این مطلب که هنوز بسیاری از مشکلات مانند مسدود بودن بخشی از منابع در خارج از کشور مرتفع نشده است، گفت: بخش زیادی از نرمش طرف غربی در مذاکرات هسته‌ای به دلیل آگاهی آنان نسبت به عدم تاثیر تحریم‌های اعمال شده و توان روز افزون کشورمان برای مقابله با این فشارها بوده است.

به گزارش حدیدنیوز، علی طیب نیا با اشاره به هدف قرار گرفتن نظام تامین مالی کشور بوسیله تحریم ها گفت: بنا به اذعان یکی از مسئولان صندوق بین المللی پول، کاری که ایران در یکسال گذشته انجام داده بیشتر به یک معجزه شبیه است که بخش عمده ای از این امر ناشی از تلاش نظام بانکی است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: بخش زیادی از نرمش طرف غربی در مذاکرات هسته ای به دلیل آگاهی آنان نسبت به عدم تاثیر تحریم های اعمال شده و توان روز افزون کشورمان برای مقابله با این فشارها بوده است.

وی با اعلام این مطلب که هنوز بسیاری از مشکلات مانند مسدود بودن بخشی از منابع در خارج از کشور مرتفع نشده است، تاکید کرد: بررسی ها نشان می دهد تورم به صورت محسوس مهار و عدد مربوط به نرخ رشد نیز مثبت شده است.

طیب نیا با اشاره به رشد تولید در بعضی حوزه ها چون خودرو سازی و کشاورزی تصریح کرد: اینکه درشرایط تحریم توانسته ایم ضمن مهار تورم، از رکود به این مفهوم که رشد اقتصادی مثبت شود، خارج شویم توفیق مهمی کسب کرده ایم.

وزیر اقتصاد با تاکید بر لزوم درک شرایط حساس توسط کارکنان بانک ها به عنوان یک سرباز اقتصادی یادآور شد: ما در یک پیچ تاریخی قرار گرفته ایم که با عبور از آن هدیه بزرگی به ملت ایران تقدیم کرده ایم و همه با هم با مدیریت جهادی از شرایط بحران گذر کنیم. http://hadidnews.com/vdcgtq9w.ak9q74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما