تاریخ انتشار :پنجشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۱۷
سرلشگر جعفری در جمع حلقه‌های صالحین:

گرانی‌ها ناشی از تحریم‌ها و سوءمدیریت‌هاست

تورم سرسام‌آور و گرانی ‌مربوط به تحریم‌های بانکی و ‌به سوءمدیریت‌ها و حاشیه‌هاست.
گرانی‌ها ناشی از تحریم‌ها و سوءمدیریت‌هاست
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تورم سرسام‌آور و گرانی ‌مربوط به تحریم‌های بانکی و ‌به سوءمدیریت‌ها و حاشیه‌هاست.

به گزارش حدیدنیوز، سردار سرلشگر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز پنجشنبه در جمع ۴هزار نفر از اعضای حلقه‌های صالحین سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران ‌با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در مشهد مقدس گفت: نگاه مقام معظم نگاهی راهبردی در مدیریت است که ما دچار انحراف نشده و از کار اصلی و محوری غافل نشویم و آن را هیچگاه فراموش نکنیم و نسبت به پیشرفت‌های نظام امیدوار باشیم و به تبلیغات دشمن توجه نکنیم و به نکات مثبت نیز توجه کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ملت ما و دیگر ملت‌ها در مبارزه با استکبار جهانی هستند، افزود: اما علی‌رغم آن، بعضی سیاسیون و مسئولین گرایش به دشمن را نشان می‌دهند.

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: در سال جدید و حماسه سیاسی‌ای که پیش رو داریم، باید به نکات ضعف خود هم بپردازیم چرا‌که در حماسه سیاسی و اقتصادی تاثیر خود را خواهد داشت.

جعفری با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در مشهد مقدس مبنی بر قوی‌بودن بنیه کشور، اظهار داشت: آنهایی که مرعوب غرب هستند و با اصول انقلاب فاصله گرفته‌اند، خلاف این را می‌گویند؛ متاسفانه گاهی اوقات ما به خاطر مشغله کاری و زندگی کمتر توفیق داریم که به بیانات رهبری توجه کنیم.

وی بیان اینکه رهبر انقلاب اخیراً فرمودند که انتخابات مظهر حماسه سیاسی و آبروی نظام است، گفت: بسیج و بسیجیان باید حتماً در محقق ساختن انتظار رهبر معظم انقلاب برنامه داشته ‌و حضور هر‌چه بیشتر در پای صندوق‌های رای داشته باشند.

جعفری با اشاره به اهمیت شور انتخاباتی در سخنان مقم معظم رهبری گفت: مهمترین وظیفه‌ای که سلسله مراتب بسیج و سپاه به خصوص در آستانه انتخابات به عهده دارند، همین موضوع است و باید با ظرافت‌های خاص آن را محقق کرد.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: تاکید اخیر رهبر معظم انقلاب این بود که حق و وظیفه همه سلایق است که در انتخابات شرکت کنند.

به گفته وی، حماسه اقتصادی که مورد انتظار رهبر انقلاب است یعنی انتخابی درست و صحیح برای اینکه رئیس‌جمهور آینده، کشور ‌را از بحران‌های مختلفی که عمدتاً از سوی طیف دشمنان و برخی سو‌مدیریت‌ها، حاشیه‌ها و مسائل فرعی به وجود آمده، خارج کند و بدون دقت به این نکته و الزامات آن، این هدف محقق نمی‌شود، بنابراین باید به اندازه کافی دقت کنیم.

جعفری با بیان اینکه در اواخر سال گذشته رهبر انقلاب یک معیار بسیار خوب درباره رئیس دولت آینده دادند و آن کارآمدی و توان اجرایی برای حل مشکلات کشور است، گفت: ما هم‌اکنون در سخت‌ترین شرایط و ‌وضعیتی هستیم که دشمنان از همه حربه‌ها و تهدیدات سیاسی، نظامی، فرهنگی، تحریم‌های نفتی و بانکی استفاده می‌کنند که این موارد اثرات خود را در سال گذشته نشان داد و شاهد تورم سرسام‌آور و گرانی بودیم که برخی از آنها مربوط به تحریم‌های بانکی و بخشی دیگر به سوءمدیریت‌ها و حاشیه‌ها مرتبط بود.

فرمانده کل سپاه اظهار داشت: رئیس دولت آینده باید سابقه مدیریت بحران و تجربه مدیریت در عرصه بحرانی کشور را داشته باشد تا از این وضع خارج شویم. باید کارآمدی نظام را با وجود فشارهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و با وجود جنگ در ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و عملیات روانی نشان دهیم. ما باید در جنگ نرم غلبه کنیم و حماسه سیاسی مدنظر مقام معظم رهبری را به وجود آوریم.

وی با تاکید بر اینکه دولت مسئول حل مشکلات معیشتی مردم است و مسائل اجرایی در کشور به عهده اوست، گفت: در حال حاضر یک توان بی‌نظیر و گسترده و نیروی انسانی بی‌نظیر و ذخایر نفت و گاز وجود دارد و خدا این توان‌ها را برای ما گذاشته تا این توان مدیریتی و اجماع عقلانیت صحیح و هماهنگی بین دستگاه‌ها از این نعمت‌ها استفاده کند و کشور را از مسائل و مشکلات عبور دهد.

سرلشگر جعفری با بیان اینکه ایران از نادر کشورهایی است که در آن رئیس‌جمهور با رای مستقیم مردم و نه به صورت واسطه ای انتخاب می‌شود، تصریح کرد: در گذشته انتخابات دست احزاب و جریانات سیاسی بود و به یکی، دو نفر محدود می‌شد اما از سال ۸۴ به این سو، مردم ما می‌توانند کاملاً آزادانه و بدون چارچوب احزاب و جریانات انتخاب کنند که البته تکثر کاندیداها نیز نتیجه این است که نکات مثبت و منفی هم دارد.

وی ادامه داد: البته ۱۰-۲۰-۳۰ کاندیدایی که الان وجود دارند، بهتر است کاهش پیدا کنند اما محدود کردن مردم توسط جریانات سیاسی که در دوره‌های دیگر وجود داشت، برطرف شده و مردم با شوق و شور برای بدست آوردن سرنوشت خود تلاش می‌کنند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: چه نماینده مجلس و چه رئیس جمهور آینده باید نسبت به اصول و ارزش‌ها و محتوای اسلامی انقلاب اسلامی اهمیت دهد.

وی درخصوص اظهار داشت: در انتخابات باید سلایق فردی و شخصی را کنار بگذاریم و با معیارهایی که اسلام و انقلاب به ما داده است, حرکت کنیم. مفسر و بیان‌کننده این معیارها رهبر انقلاب است و ایشان قبل از هر انتخابات نکات شفاف را به ما می‌فرمایند لذا ما باید برای انتخاب اصلح بیشترین توجه را انجام دهیم. http://hadidnews.com/vdcgtq9q.ak9yx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما