تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۲
بررسی‌های بازار خودرو نشان می‌دهد که هرچند که برخی خودروها کاهش یک میلیونی را تجربه می‌کنند اما برخی خودروها تا ۷۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشته‌اند.
از کاهش یک میلیونی تا افزایش ۷۰ میلیونی در بازار خودرو
به گزارش حدیدنیوز، این روزها رکود در بازار خودرو سبب شده تا برخی خودروها ثبات قیمت و برخی دیگر کاهش قیمت را تجربه کنند.

بررسی‌های بازار خودرو نشان می‌دهد که پژو ۲۰۶ تیپ ۵ که پیش از این ۳۷.۵ میلیون تومان معامله می‌شد با کاهش یک میلیون تومانی همراه بوده است و پژو ۲۰۶ صندوق‌دار مدل V۸ نیز که ۳۷ میلیون تومان و ۸۰۰ هزار تومان قیمت داشت، این روزها قیمت ۳۷ میلیون تومان را تجربه می‌کند.

خانواده محصولات پژو نیز با کاهش قیمت همراه بود؛ به طوری که پژو ۴۰۵ مدل SLX با ۸۰۰ هزار تومان کاهش قیمت ۳۱ میلیون تومان عرضه شد و دوگانه‌سوز این خودرو نیز با کاهش قیمت ۶۰۰ هزار تومانی به ۳۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید.

پژو پارس نیز که ۳۸ میلیون تومان قیمت داشت، با یک میلیون تومان کاهش به ۳۷ میلیون تومان رسید اما نوع دوگانه‌سوز این خودرو همچون قبل با قیمت ۳۸.۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

سمند LX جزو خودروهایی بوده که قیمت ثابتی داشته به طوری که به قیمت ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود اما رانا با ۲۰۰ هزار تومان افزایش به ۳۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید.

این گزارش نشان می‌دهد که وانت باردو که ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت داشت با افزایش ۳۰۰ هزار تومانی به ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید و مورد تندر ۹۰ مدل E۲ اتوماتیک ایران خودرو نیز باید به افزایش ۳ میلیون تومانی به قیمت ۵۶ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود؛ این در حالی است که تندر ۹۰ مدل E۲ با گیربکس دنده‌ای ایران خودرو نیز در بازار ۴۲ میلیون تومان معامله می‌شود.

برخی از محصولات شرکت سایپا نیز با ثبات قیمت همراه بودند به طور مثال تیبا همچون گذشته طی روزهای گذشته ۲۴ میلیون تومان معامله شد و سایپا ۱۱۱ مدل SE نیز بدون تغییر ۲۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

این در حالی است که سایپا ۱۳۱ مدل SE و سایپا ۱۳۲ مدل SE بدون تغییر قیمت به ترتیب ۱۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و ۲۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت داشتند.

هرچند که قیمت برخی محصولات سایپا بدون تغییر بود اما تندر ۹۰ مدل E۲ شرکت پارس خودرو با افزایش یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی به ۴۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

پارس تندر تولید شرکت پارس خودرو نیز با ۵۰۰ هزار تومان افزایش قیمت، ۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود؛ این در حالی که کاهش تولید تندر۹۰ سبب شده تا قیمت این خودرو افزایش داشته باشد.

محصول جدید شرکت سایپا تحت عنوان سراتو در نوع دنده اتوماتیک با اختلاف قیمت ۵ میلیون تومان نسبت به قیمت کارخانه، در بازار ۹۵ میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود و نوع دنده‌ای این خودرو نیز در حالی که قیمت کارخانه‌ای آن ۷۰ میلیون تومان است، ۷۵ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود!



هرچند که بسیاری از خودروهای داخلی با کاهش و یا ثبات قیمت همراه بودند اما در مقابل قیمت برخی خودروهای خارجی به دلیل محدود شدن واردات با افزایش همراه شده است.

بر این اساس، تیانا با ۴ میلیون تومان افزایش به ۱۵۵ میلیون تومان رسیده و یاریس هاچ‌بک مدل ۲۰۱۴ نیز در حالی که ۲ میلیون تومان افزایش قیمت داشته، به ۹۷ میلیون تومان رسیده است و این در حالی است که مدل ۲۰۱۵ این خودرو به قیمت ۱۱۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

لکسوس RX۳۵۰ مدل ۲۰۱۴ نیز با افزایش ۷۰ میلیون تومانی به ۶۰۰ میلیون تومان رسیده است و بنز C۲۰۰ نیز می‌توان در حالی به قیمت ۲۹۵ میلیون تومان رسیده است که ۱۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشته است.

قیمت هیوندای I۲۰ هم با افزایش ۳ میلیون تومانی به ۸۸ میلیون تومان رسیده و سانتافه مدل ۲۰۱۵ با آپشن کامل ۲۱۵ میلیون تومان و سوناتا مدل ۲۰۱۵ نیز ۱۶۵ میلیون تومان معامله می‌شوند.

http://hadidnews.com/vdcgqq9w.ak9xz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما