تاریخ انتشار :شنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۴
تیلدا سوئینتن، بازیگر ۵۲ ساله فیلم‌هایی مثل «مایکل کلایتن» و «باید درمورد کوین حرف بزنیم» روز شنبه در پرفورمنسی که «شاید» نام دارد حضور پیدا کرد و در جعبه‌ای شیشه‌ای روی یک تشک سفید دراز کشید و خوابید.
بازیگر زن جلوی مردم خوابید!
به گزارش حدیدنیوز، بازیگر هالیوودی که دارنده جایزه اسکار می باشد، هفت ساعت از روز خود را در ویترین های موزه نیویورک می گذارند. 



تیلدا سوئینتن، بازیگر ۵۲ ساله فیلم‌هایی مثل «مایکل کلایتن» و «باید درمورد کوین حرف بزنیم» روز شنبه در پرفورمنسی که «شاید» نام دارد حضور پیدا کرد و در جعبه‌ای شیشه‌ای روی یک تشک سفید دراز کشید و خوابید. 



این پرفورمنس در ادامه سال نیز گهگاه برگزار می‌شود، سوئینتن بدون اینکه از پیش اعلام شود، در موزه هنرهای معاصر نیویورک حاضر می‌شود و در جعبه‌ای شیشه‌ای دراز می‌کشد. هر پرفورمنس این بازیگر مدت یک روز کاری موزه به طول می‌کشد. اجراهای بعدی این پرفورمنس در مکان‌های دیگر موزه اجرا خواهد شد. 



این بازیگر در ویترین شیشه ای این موزه میخوابد تا به ادعای خودش، به بازدیدکنندگان اجازه دهد او را در ساده و بی آلایش ترین حالت مشاهده کنند!
طبق بیانیه موزه موما (موزه هنرهای معاصر نیویورک) ویژگی این اجرا در این است که برنامه‌ای برای حضور سوئینتن وجود ندارد(حتی کارکنان موزه هم نمی‌دانند او کی در موزه حاضر می‌شود)، بازیگر هیچ بیانیه‌ای درمورد این پرفورمنس صادر نمی‌کند و هیچ بیانیه دیگری نیز از سوی موزه صادر نمی‌شود. 




سوئینتن اولین بار در سال ۱۹۹۵ پرفورمنس «شاید» را با همکاری کورنلیا پارکر در گالری سرپنتین لندن اجرا کرد و پس از آن هم در سال ۱۹۹۶ آن را در موزه باراکو در رم اجرا کرد.
آخرین اثر به نمایش درآمده از سوئینتن در سینماها «طلوع امپراطوری ماه» به کارگردانی وس اندرسن بود. تیلدا سوئینتن بازیگری است که با حضور در فیلم‌های متفاوت به شهرت رسید. او بازیگر ثابت فیلم‌های درک جارمن، کارگردان متفاوت بریتانیایی بود و در فیلم‌هایی مثل «ادوارد دوم» و «آخرین انگلیسی» به ایفای نقش پرداخت.
سوئینتن با بازی در «اورلاندو» ساخته سالی پاتر براساس رمان غریب ویرجینا وولف به شهرت رسید و «ساحل» ساخته دنی بویل، «آدام جوان» ساید دیوید مکنزی، «آسمان وانیلی» ساخته کمرون کرو، «اقتباس» ساخته اسپایک جونز، «گل‌های پرپر» ساخته جیم جارموش و «پس از خواندن بسوزانید» ساخته برادران کوئن از دیگر فیلم‌های این بازیگر هستند.
سوئینتن در کلیپ‌های ویدیویی متعددی از جمله کلیپ‌های دیوید بووی نیز حضور داشته است. http://hadidnews.com/vdcgqq9q.ak9734prra.html
منبع : خبرآنلاین
نام شما
آدرس ايميل شما