تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۷
در این اختلاس بزرگ حکم قضایی این متهم صادر شده بود و ما پس از صدور حکم قضایی پیگیر دستگیری و استرداد وی بودیم.
جزئیاتی از بازداشت متهم اختلاس ۳ هزار میلیاردی
مدیرکل اینترپل ایران در تشریح چگونگی دستگیری متهم پرونده ۳ هزار میلیاردی در کشور امارات از قصد متهم برای عزیمت به کشور کانادا خبر داد. پلیس بین‌الملل ایران در اولین مرحله حکم تحت تعقیب بودن وی را صادر کرد و پس از آن اعلان قرمز را برای وی صادر کرد و با پیگیری‌های بعدی ما این فرد در حوزه کشورهای خلیج‌ فارس و مشخصا در کشور امارات دستگیر شد.


به گزارش حدیدنیوز، سرهنگ مسعود رضوانی با اشاره به دستگیری یکی از متهمان پرونده اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی گفت: در این اختلاس بزرگ حکم قضایی این متهم صادر شده بود و ما پس از صدور حکم قضایی پیگیر دستگیری و استرداد وی بودیم.







او در تشریح چگونگی دستگیری این متهم گفت: پلیس بین‌الملل ایران از ابتدای کار با استفاده از ابزارهای در دست خود در اولین مرحله حکم تحت تعقیب بودن وی را صادر کرد و پس از آن اعلان قرمز را برای وی صادر کرد که با پیگیری‌های بعدی ما این فرد در حوزه کشورهای خلیج‌ فارس و مشخصا در کشور امارات دستگیر و روز گذشته تحویل مأموران ایران شد و به کشورمان باز گشت.







مدیرکل اینترپل ایران با بیان اینکه متهم دستگیر شده پیش از این تصمیم داشته تا از کشور امارات به کشور کانادا عزیمت کند، گفت: فرد دستگیر شده در مرحله‌ای قصد داشت تا به کانادا عزیمت کند ولی با هماهنگی پلیس ایران با مقامات اماراتی از خروج وی از این کشور ممانعت به عمل آمد.







رضوانی با بیان اینکه فرد دستگیر شده با قید وثیقه در کشور امارات آزاد بود، گفت: اواخر سال قبل طی ۲ مرحله تیم‌های ایرانی به کشور امارات اعزام شدند و با هماهنگی بسیار خوبی که سفارت ایران و کنسولگری امارات داشتند موضوع پیگیری شد و وی که پیش از این نیز توسط پلیس امارات دستگیر شده بود و با قید وثیقه آزاد بود مجددا دستگیر شد و در اختیار مأموران ایران قرار گرفت.







به گزارش تسنیم، او همچنین با امتناع از فاش کردن هویت فرد دستگیر شده گفت: هویت فرد دستگیر شده باید از طریق مقامات قضایی فاش شود و میزان ارتباط وی با پرونده اختلاس بزرگ ۳ هزار میلیاردی از مواردی است که قاضی پرونده باید راجع به آن اظهارنظر کند.







مدیرکل اینترپل ایران در ادامه با اشاره به پرونده خاوری و آخرین اقدامات انجام شده در جهت استرداد او گفت: ما همچنان پیگیر استرداد آقای خاوری هستیم و من شخصا مذاکراتی را با رئیس‌ اینترپل کانادا داشتم و ایشان قول داده تا بر اساس پیگیری اعلان قرمز صادر شده این پرونده را پیگیری کند.







رضوانی در پایان گفت: پلیس کانادا تائید کرده که در حال حاضر خاوری در کانادا اقامت دارد. http://hadidnews.com/vdcgqn9x.ak9yz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما