تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۹
سیف گزارش کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس را حدس و گمان خواند

انکار برداشت غیرقانونی ۴.۱ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی

دفاتر بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی نشان می دهد که در بانک مرکزی عیناً طبق مصوبه ستاد تدابیر ویژه اقدام شده است.
انکار برداشت غیرقانونی ۴.۱ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی
درحالی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گزارشی برداشت غیرقانونی ۴.۱میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی توسط دولت یازدهم را رسماً تائید کرد که ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی گفت:براساس حدس و گمان و اطلاعات ناقص ادعاهایی می شود که درست نیست.

به گزارش حدیدنیوز، رییس کل بانک مرکزی با رد ادعای برداشت از منابع صندوق توسعه ملی، گفت: اینکه هرچند وقت یکبار ادعا می شود دولت یا بانک مرکزی مرتکب خلاف شده به هیچوجه درست نیست و تقاضا می کنم در صورتی که هنوز تردیدی دارند اعلام نمایند تا در یک جلسه حضوری در بانک مرکزی با ارائه مستندات مراتب به صورت کامل توضیح داده شود.


ولی الله سیف در پاسخ به پرسش ایرنا در خصوص اظهارات مسعود میرکاظمی عضو کمیسیون انرژی مبنی بر برداشت ۴.۱ میلیارد دلاری از منابع صندوق توسعه ملی بدون مجوز مجلس، افزود: از سخنان میرکاظمی واقعاً تعجب کردم.در صورتی که هنوز تردیدی دارند اعلام نمایند تا در یک جلسه حضوری در بانک مرکزی با ارائه مستندات مراتب به صورت کامل توضیح داده شود.


به گفته وی، دفاتر بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی نشان می دهد که در بانک مرکزی عیناً طبق مصوبه ستاد تدابیر ویژه اقدام شده است. متاسفانه براساس حدس و گمان و اطلاعات ناقص ادعاهایی می شود که درست نیست، اصولاً نباید براساس چنین اطلاعات ناقصی اینقدر محکم اظهارنظر کرد.


وی ادامه داد: همانطور که قبلا هم گفته شد باتوجه به اینکه امکان واریز مطالبات شرکت نفت از شرکت اینوک به حساب های بانک مرکزی وجود نداشت، بنابر مصوبه ستاد تدابیر ویژه بعد از تایید بدهی مذکور توسط شرکت اینوک بانک مرکزی تاییدیه را به منزله وصول تلقی و طبق ضوابط مربوطه، سهم صندوق توسعه ملی و وزارت نفت از آن تامین و معادل ریالی بقیه بحساب خزانه واریز شد.


رییس کل بانک مرکزی اظهار داشت: لازم به توضیح است که بنابر ابهام اولیه در متن مصوبه صادره در بادی امر براساس متن مذکور تصوراتی ایجاد شده بود ولی بانک مرکزی براساس استنباط درست اقدام کرده و اخیرا برایرفع هرگونه ابهام کتبا اقدام انجام شده فوق مجددا به ستاد تدابیر ویژه منعکس شد و تطبیق اقدام انجام شده با مصوبه صادره قبلی مورد تایید مجدد قرار گرفت.


به گزارش تسنیم، برداشت غیرقانونی ۴.۱ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی توسط دولت یازدهم ادعای میرکاظمی نماینده مجلس نیست، بلکه گزارش رسمی دیوان محاسبات مجلس است که کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هم پس از تحقیق و تفحص، این تخلف را رسماً تائید کرده است که لازم است مسئولان به جای برخورد شخصی با مسائل، به گزارش‌های رسمی کمیسیون‌های تخصصی مجلس پاسخ بدهند.



http://hadidnews.com/vdcgnu9w.ak9qq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما