تاریخ انتشار :دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۲۵
تشديد تحريم عليه كشورمان سياستي ناكارآمد و بيهوده است كه از سوي كشورهاي غربي دنبال شده است.
بهایی که غرب در نتیجه تحریم ها می پردازد بسیار سنگین است
"فايننشال تايمز" در مقاله جدید خود اذعان كرده است كه سياست تشديد تحريم عليه كشورمان سياستي ناكارآمد و بيهوده است كه از سوي كشورهاي غربي دنبال شده است. هزينه هاي اعمال فشار عليه ايران براي كشورهاي غربي بيش از سود آن است. 

به گزارش حدیدنیوز به نقل از فايننشال تايمز، "استيو هانكه" و "گابريس ايراديان" نويسندگان مقاله "فايننشال تايمز" با اذعان به ناكارآمد بودن سياست تحريم در قبال كشورمان مي افزايند رييس جمهور منتخب ايران هفته اينده مراسم تحليف خود را انجام خواهد داد و رسما رييس جمهوري اسلامي ايران خواهد شد.دكتر روحاني اظهار داشته كه خواهان تعامل با كشورهاي جهان است."
نويسنده در ادامه با اشاره به تاثير تحريم ها بر اقتصاد كشورمان و توانايي ايران در جبران تبعات سوء ان مي افزايد "ترديدي نيست كه تحريم ها بر اقتصاد ايران تاثيرگذار بوده اند اما نكته مهم آنست كه ايران موفق شده تا از طريق شيوه هاي جديد تحريم ها را دور بزند. كشورهاي غربي تلاش كرده اند تا اقتصاد ايران را تحت فشارهاي شديد ناشي از تحريم قرار دهند. با اين حال بايستي اشاره كرد كه اقتصاد ايران ظرفيت "انعطاف پذيري" بسياري دارد.تهران در طول ۱۰ ماه گذشته موفق شده تا سرمايه هاي خارجي زيادي را جذب نمايد و سالم بودن اقتصاد خود را نشان داده است."
نويسندگان مقاله در ادامه با اذعان به بي تاثير بودن تحريم هاي وضع شده از سوي كشورهاي غربي عليه كشورمان مي افزايند "با اين حال مسئله اساسي در اينجاست كه جمهوري اسلامي ايران عليرغم تحريم هاي وضع شده هنوز هم مي تواند با تبعات ناشي از آن مقابله كند و سود مازاد ناشي از تجارت خارجي زيادي هنوز هم عايد ايران مي شود."
نويسندگان مقاله در ادامه با اشاره به صادرات غير نفتي كشورمان مي افزايند "تحريم هاي اقتصادي گرچه موجب كاهش صادرات نفتي ايران شده اند اما جمهوري اسلامي ايران نشان داده كه مي تواند با صادرات غير نفتي خود تبعات ناشي از تحريم ها جبران كند. ايران همچنين با صادرات محصولاتي چون فرش ، زعفران، سيمان و فولاد موفق شده تا بر تاثيرات منفي ناشي از تحريم ها فايق آيد."
نويسندگان فايننشال تايمز در ادامه با اشاره به مبادلات تجاري و اقتصادي ايران با كشورهاي آسيايي مي افزايند "جمهوري اسلامي ايران موفق شده تا با تبادلات اقتصادي و تجاري با ديگر كشورها از جمله چين، هندوستان، مالزي و كره جنوبي تحريم ها را دور بزند. همچنين روسيه، تركيه، عراق و امارات متحده نيز از جمله كشورهايي هستند كه با مبادلات تجاری خود با ايران به خنثي سازي تاثيرات منفي تحريم هاي وضع شده از سوي كشورهاي غربي کمک می کنند."
نويسندگان مقاله در ادامه با هشدار به دولت آمريكا و كشورهاي غربي در مورد تشديد تحريم ها عليه كشورمان مي افزايند: در واقع مي توان گفت كه هزينه هاي اعمال فشار عليه ايران براي كشورهاي غربي بيش از سود آن است. عليرغم آنكه تحريم ها عليه ايران جدي است اين تحريم ها در شكست دادن اقتصاد ايران ناكام بوده اند. تنها راه حل باقي مانده براي كشورهاي غربي به منظور رفع مشكلات شان با ايران راهكار ديپلماتيك است."

http://hadidnews.com/vdcgnn9x.ak9wx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما