تاریخ انتشار :شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۲
افزایش قیمت‌ها به نقطه اشباع رسیده اما حال معامله گران منتظر مذاکرات هسته‌ای در هفته جاری هستند.
تالار شیشه‌ای در انتظار مذاکرات هسته‌ای
به گزارش حدیدنیوز به نقل از سراج۲۴ در هفته گذشته بورس روند سعودی خود را ادامه داد و رکورد افزایش شاخص تا ۶۸ هزار واحد را شکست.

اما سئوال این که این روند تا به کجا ادامه خواهد داشت و آیا گنجایش اقتصاد ایران نامحدود بوده و بورس همچنان پیشرفت می‌کند؟

داوم ورود نقدینگی و سهامداران جدید به بازار سهام پر رونق ایران مانع از ریزش قیمت‌ها و شاخص‌ها در هفته جاری خواهد بود.

از طرفی، اخبار واصله از تعدیلات مثبت سنگین درآمدی در برخی از صنایع و گروه‌ها نظیر گروه پتروشیمی و دارویی‌ به رشد قیمت‌ها در اکثر نمادهای گروه‌های لیدر بازار منتهی خواهد شد و امکان عبور موفق شاخص کل بازار از سطح روانی ۷۰ هزار واحدی محتمل به نظر می‌رسد.

اما مهم‌ترین و بزرگ‌ترین چالش پیش‌روی هفته جاری، مقارن بودن آن با مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ است که نتایج و دستاوردهای آن اثرات بسیار مهمی بر ادامه رونق یا ریزش قیمت‌ها در بازار به دنبال خواهد داشت.

هر‌چند با توجه به اشباع قیمت‌ها در بسیاری از گروه‌ها و سهام بازار‌ به نظر می‌رسد با نقطه اشباع قیمت‌ها فاصله چندانی نداریم و پس از دستیابی شاخص کل به سطح ۷۰ هزار واحدی، آهنگ رشد بازار به کندی و سردی خواهد گرایید و نباید انتظاراتی بسان آنچه را که در دو سال گذشته شاهد آن بودیم، تکرار شونده و تجدید‌پذیر تلقی کنیم ولی این به آن معنا نیست که قابلیت‌های سرمایه‌گذاری و فرصت خرید برای تازه‌واردان وجود نداشته باشد.

هر چند می‌پنداریم بعد از طی شاخص ۷۰ هزار واحدی، وارد فاز جدیدی از تحولات بازار سرمایه کشور خواهیم شد. http://hadidnews.com/vdcgnn9x.ak93y4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما